BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

structor zei:
Hebben jullie ook programmers besteld?? (ik heb geen lijstjes gecontrolleerd gewoon een blonde vraag)

Emiel, er stond dit bij hoop dat het goed is...
Comes with an 8GB SD card pre-installed with the Raspian operating system.
 
Frits, ik vermoed dat het om de Atmel processor gaat die geprogrammeerd moet worden en die zit op de Heatermeter print....maar we horen het vast wel van Emiel. :-/
Een SD card kun je in het slot van je pc/notebook etc. beschrijven.
 
Geert, ik doe wel heel geleerd, maar eerlijk gezegd heb ik er een mannetje voor ;).
 
Ik heb er in alle haast afgelopen dagen niet eens bij stil gestaan, maar die Atmel moet wel worden geprogrammeerd.
Jaren geleden programmeerde ik ook EEPROMS en chips op smartcards en had daar ook programmers voor, maar dat was een andere hobby die achter me ligt.
Zal toch nog eens kijken of er nog wat over is, maar dan nog moet de programmer wel compatible zijn om die ATMEGA328P "aan te kunnen" .
Maar op ebay kun je voor relatief weinig geld toch wat kopen en anders is er vast de mogelijkheid om bij een bevriend forumlid de processor te laten programmeren.
Ik heb echter het liefste alles in eigen hand en regie.... :)
 
Als ik het goed begrepen heb is het stukje programma al geschreven..
 
Volgens mij flasht de raspi de chip op het HM board... Als ik het goed gelezen heb.

Edit, ik had het goed gelezen ;)

If this is the first time you've booted the rPi using the prepared SD card, the HeaterMeter firmware will be installed automatically onto the ATmega238P. Within 30 seconds of booting, the LCD should light up and display "-No Pit Probe-". If you don't see anything on the LCD, but it lights up, try adjusting the contrast potentiometer with a small screwdriver.
 
Ja h? :)
 
noskos zei:
Volgens mij flasht de raspi de chip op het HM board... Als ik het goed gelezen heb.

Edit, ik had het goed gelezen ;)

If this is the first time you've booted the rPi using the prepared SD card, the HeaterMeter firmware will be installed automatically onto the ATmega238P. Within 30 seconds of booting, the LCD should light up and display "-No Pit Probe-". If you don't see anything on the LCD, but it lights up, try adjusting the contrast potentiometer with a small screwdriver.

Inderdaad gewoon een kwestie van de stekker er in stoppen. Ik moest na de eerste boot nog wel een keer restarten om alles tot leven te wekken.
 
@ Uipko, ik heb van DarrenE (de app programmeur) inmiddels een email gehad met een specifieke instructie voor downloaden en installeren van de iPhone Pit Meter app.
Voor hem is dit de release candidate 1 ten behoeve van de app store.
Ik heb Darren om toestemming gevraagd dit te sharen en wacht even op zijn reactie, wil dat niet zonder meer doen.
Loopt via "Testflight" . In eerste instantie kon ik gisterenavond op de iPhone niets installeren: "no build available for this device" , ik heb hem dat laten weten en kreeg automatisch email waarmee ik de app geschikt voor IOS 7.0 van mijn iPhone wel kon installeren.
Ik kan nu alleen de demo mode zien, want voor het "echie" moet ik IP adres, username en pw ingeven, uiteraard nog niet mogelijk omdat mijn Heatermeter nog in onderdelen onderweg is....
Maar de app werkt in ieder geval wel!
 
RedFox zei:
@ Uipko, ik heb van DarrenE (de app programmeur) inmiddels een email gehad met een specifieke instructie voor downloaden en installeren van de iPhone Pit Meter app.
Voor hem is dit de release candidate 1 ten behoeve van de app store.
Ik heb Darren om toestemming gevraagd dit te sharen en wacht even op zijn reactie, wil dat niet zonder meer doen.
Loopt via "Testflight" . In eerste instantie kon ik gisterenavond op de iPhone niets installeren: "no build available for this device" , ik heb hem dat laten weten en kreeg automatisch email waarmee ik de app geschikt voor IOS 7.0 van mijn iPhone wel kon installeren.
Ik kan nu alleen de demo mode zien, want voor het "echie" moet ik IP adres, username en pw ingeven, uiteraard nog niet mogelijk omdat mijn Heatermeter nog in onderdelen onderweg is....
Maar de app werkt in ieder geval wel!

Goed om te horen dat de fruitliefhebbers binnenkort ook voorzien zijn ;) Ik kan na het weekend wel even mijn HM aanzetten en de url doorsturen dan kan je dat ook testen.
 
uipko zei:
RedFox zei:
@ Uipko, ik heb van DarrenE (de app programmeur) inmiddels een email gehad met een specifieke instructie voor downloaden en installeren van de iPhone Pit Meter app.
Voor hem is dit de release candidate 1 ten behoeve van de app store.
Ik heb Darren om toestemming gevraagd dit te sharen en wacht even op zijn reactie, wil dat niet zonder meer doen.
Loopt via "Testflight" . In eerste instantie kon ik gisterenavond op de iPhone niets installeren: "no build available for this device" , ik heb hem dat laten weten en kreeg automatisch email waarmee ik de app geschikt voor IOS 7.0 van mijn iPhone wel kon installeren.
Ik kan nu alleen de demo mode zien, want voor het "echie" moet ik IP adres, username en pw ingeven, uiteraard nog niet mogelijk omdat mijn Heatermeter nog in onderdelen onderweg is....
Maar de app werkt in ieder geval wel!

Goed om te horen dat de fruitliefhebbers binnenkort ook voorzien zijn ;) Ik kan na het weekend wel even mijn HM aanzetten en de url doorsturen dan kan je dat ook testen.
Dat lijkt me een goed idee Uipko, ik zat toevallig met dezelfde gedachte te spelen!
Doen we dan wel een keer op een 2e helft van een avond als ik thuis ben van het werk.
Bedankt voor het aanbod in ieder geval!
 
Wat zijn jullie ervaringen met de levertijd van het heatermeter printje? En krijg je nog wat te horen als OSH Park hem verstuurd heeft?

De onderdelen die ik bij Mouser besteld heb zijn inmiddels al in Frankrijk aangekomen, dat gaat alvast de goede kant op. :D
 
Eeeh hij viel gewoon netjes in de bus... Paar dagen na bestellen kreeg ik een shipping confirmation.
 
Nosmo zei:
Wat zijn jullie ervaringen met de levertijd van het heatermeter printje? En krijg je nog wat te horen als OSH Park hem verstuurd heeft?

De onderdelen die ik bij Mouser besteld heb zijn inmiddels al in Frankrijk aangekomen, dat gaat alvast de goede kant op. :D

Ik meen me te herinneren dat het een week of twee duurde. Mouser zit ook in NL waarom heb je het daar niet besteld?
 
uipko zei:
Nosmo zei:
Wat zijn jullie ervaringen met de levertijd van het heatermeter printje? En krijg je nog wat te horen als OSH Park hem verstuurd heeft?

De onderdelen die ik bij Mouser besteld heb zijn inmiddels al in Frankrijk aangekomen, dat gaat alvast de goede kant op. :D

Ik meen me te herinneren dat het een week of twee duurde. Mouser zit ook in NL waarom heb je het daar niet besteld?

Mouser heeft wel een NL website waar je alles kunt bestellen, maar ze leveren vanuit Texas.
 
Nosmo zei:
uipko zei:
Nosmo zei:
Wat zijn jullie ervaringen met de levertijd van het heatermeter printje? En krijg je nog wat te horen als OSH Park hem verstuurd heeft?

De onderdelen die ik bij Mouser besteld heb zijn inmiddels al in Frankrijk aangekomen, dat gaat alvast de goede kant op. :D

Ik meen me te herinneren dat het een week of twee duurde. Mouser zit ook in NL waarom heb je het daar niet besteld?

Mouser heeft wel een NL website waar je alles kunt bestellen, maar ze leveren vanuit Texas.

Heb even gekeken en inderdaad mijn bestelling kwam ook uit Texas en was binnen 3 dagen (vrijdag besteld, maandag in huis) in huis.
 
In dat geval moet het bij mij ook dinsdag/woensdag op de mat vallen..... :)
 
Deze behuizing zit nu als ik het zo zie op een DigiQ fan. Weet iemand of die identiek is aan de HM fan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan