BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Vanmiddag eens even lekker aan het spelen geweest met de RPI, wifi en de heatermeter software.

HeaterMeter.jpg


Dat ziet er toch beter uit dan met die gare vlammen?
 
Veel rustiger. Hmmm dat biedt mogelijkheden. Is dat gewoon open source Bert? Dan kunnen we een mooie forum editie bouwen :)
 
noskos zei:
Veel rustiger. Hmmm dat biedt mogelijkheden. Is dat gewoon open source Bert? Dan kunnen we een mooie forum editie bouwen :)

Ja is open source! Ep Woody heeft al een aantal aanpassingen gemaakt voor de verbinding met de controller server. Misschien dat we daar ook de genootschap layout aanpassingen in mee kunnen nemen.
 
Ik zit me net in te lezen in dat stuk. Hoe doen jullie die controller server patches? Ik zou het bij voorkeur in het image hebben, voor de meeste mensen zal het dan een kwestie van image op sdcard dumpen en klaar. Ik zie dat je dan moet cross compilen, maar dat ziet er goed gedocumenteerd uit.

https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/Building-OpenWrt-from-Source
 
We hoeven opzich openwrt niet opnieuw te compilen. Alleen de binaries in een image te dumpen, en aangezien die toch al beschikbaar zijn, hoeven we alleen de iso van HM4/LM10 iets te modificeren en opnieuw samen te voegen tot een image. Of ik denk iets te makkelijk? :p
 
Volgens mij kan je inderdaad de img aanpassen en een nieuw image maken. De aanpassingen zijn allemaal script files dus er hoeft volgens mij niets gecompileerd te worden.
 
even klein beetje off-topic vraagje aan Uipko: zijn die Maverick probes per 2 sets (4 stuks) voor US$ 27,75 echt inclusief verzendkosten?
En dan 1 van de probes met een beugeltje bevestigen op pit rooster neem ik aan.
Voor dat geld wil ik ze ook bestellen, maar twijfelde even aan de verzendkosten.

Edit: ik zie dat ik foutje hebt gemaakt.:2 probes set is een setje van 2, dus bij 4 stuks 2 x USD 27,75 = US$ 55,50 (en dat is weer dicht bij die Euro 44,- in lijstje van Uipko)
 
Het builden van de source ziet er ook niet echt ingewikkeld uit. Ik kan ook wel even aan Brain (ontwikkelaar HM4) vragen wat hij zou adviseren. We kunnen bijvoorbeeld ook een clone op github maken en daar de nodige aanpassingen in maken. Dan kunnen we volgens mij vrij eenvoudig de code synchroon houden an eventuele aanpassingen in aangepaste files mergen.
 
RedFox zei:
even klein beetje off-topic vraagje aan Uipko: zijn die Maverick probes per 2 sets (4 stuks) voor US$ 27,75 echt inclusief verzendkosten?
En dan 1 van de probes met een beugeltje bevestigen op pit rooster neem ik aan.
Voor dat geld wil ik ze ook bestellen, maar twijfelde even aan de verzendkosten.

Edit: ik zie dat ik foutje hebt gemaakt.:2 probes set is een setje van 2, dus bij 4 stuks 2 x USD 27,75 = US$ 55,50 (en dat is weer dicht bij die Euro 44,- in lijstje van Uipko)

Ja het is echt zonder verzendkosten, ik heb twee keer 2 probes besteld. Het is idd 27,75 voor twee en ik gebruik er 1 (afgelopen weekend zelfs 2) voor de pittemp. Je kan ook een set kopen met pit probe en meat probe zie http://maverickhousewares.bigcartel.com/product/et-732-smoker-probe dat is dan wel een et-732 maar die staat ook in het pre-sets lijstje.
 
uipko zei:
RedFox zei:
even klein beetje off-topic vraagje aan Uipko: zijn die Maverick probes per 2 sets (4 stuks) voor US$ 27,75 echt inclusief verzendkosten?
En dan 1 van de probes met een beugeltje bevestigen op pit rooster neem ik aan.
Voor dat geld wil ik ze ook bestellen, maar twijfelde even aan de verzendkosten.

Edit: ik zie dat ik foutje hebt gemaakt.:2 probes set is een setje van 2, dus bij 4 stuks 2 x USD 27,75 = US$ 55,50 (en dat is weer dicht bij die Euro 44,- in lijstje van Uipko)

Ja het is echt zonder verzendkosten, ik heb twee keer 2 probes besteld. Het is idd 27,75 voor twee en ik gebruik er 1 (afgelopen weekend zelfs 2) voor de pittemp. Je kan ook een set kopen met pit probe en meat probe zie http://maverickhousewares.bigcartel.com/product/et-732-smoker-probe dat is dan wel een et-732 maar die staat ook in het pre-sets lijstje.

Ik neig ertoe om dan toch een combi setje ET-732 te bestellen (1 x food + 1 x pit) want ik heb hier ook een Maverick ET732 transmitter&receiver en dan kan ik deze probes ook als reserve daarvoor bewaren.
De probes die ik nu heb zijn niet de 6ft versie, dus vanwege de langere lengte is vandaar is deze uitbreiding ook welkom en zeker omdat deze ET732 ook in presetlijstje staan, toch?
Waarom heb jij overigens 2 probes gebruikt voor de pittemp? En waarom staan er 4 probes in het boodschappenlijstje?
 
RedFox zei:
Ik neig ertoe om dan toch een combi setje ET-732 te bestellen (1 x food + 1 x pit) want ik heb hier ook een Maverick ET732 transmitter&receiver en dan kan ik deze probes ook als reserve daarvoor bewaren.
De probes die ik nu heb zijn niet de 6ft versie, dus vanwege de langere lengte is vandaar is deze uitbreiding ook welkom en zeker omdat deze ET732 ook in presetlijstje staan, toch?
Waarom heb jij overigens 2 probes gebruikt voor de pittemp?

Ja "Maverick ET-732" staat in het lijstje, je zou voor de zekerheid nog even op tvwbb.com kunnen zoeken of er problemen zijn met de 732 versie.
 
uipko zei:
RedFox zei:
Ik neig ertoe om dan toch een combi setje ET-732 te bestellen (1 x food + 1 x pit) want ik heb hier ook een Maverick ET732 transmitter&receiver en dan kan ik deze probes ook als reserve daarvoor bewaren.
De probes die ik nu heb zijn niet de 6ft versie, dus vanwege de langere lengte is vandaar is deze uitbreiding ook welkom en zeker omdat deze ET732 ook in presetlijstje staan, toch?
Waarom heb jij overigens 2 probes gebruikt voor de pittemp?

Ja "Maverick ET-732" staat in het lijstje, je zou voor de zekerheid nog even op tvwbb.com kunnen zoeken of er problemen zijn met de 732 versie.
OK zal ik zeker nog doen. Waarom heb je in he boodschappenlijstje 4 stuks probes gezet? Normaal toch alleen 1 x voor food en 1 x voor pit in gebruik? Of hooguit 2 food probes + 1 pit probe.

 
@ Redfox en uipko: bedankt voor de link, twee highheat ET73 probes zijn onderweg naar huize Nosmo.

@ structor: Dat ga ik ook doen, snel die zielige stekkertjes vervangen voor iets degelijkers.
 
zijn er nog mensen die nog wat bij mouser moeten bestellen. Boven de 65 euro zijn de verzend kosten gratis.
En gezien de hoge verzend kosten kan dit mischien nog wel eens aantrekkelijk zijn. Of er moeten mensen zijn die dubbel besteld hebben wil ik het wel graag over nemen.

Vrg peter
 
Zo vind ik hem ook wel leuk! B-)

HeaterMeter2.jpg
 
Nosmo zei:
Zo vind ik hem ook wel leuk! B-)
Piet, op zich mooie achtergrond met die briketjes, echter mijn (persoonlijke) mening is dat het optisch aan de bovenkant zo wat "zwaar" werkt.
Heb je al eens aan de onderkant geprobeerd (als dat tenminste gaat), wordt het wellicht wat meer "gedragen".
Maar uiteraard mijn mening voor een andere  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan