BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Ep Woody zei:
De DC-DC converter heb je niet nodig als je hem altijd in combinatie met een RPi gebruikt.

1 MCP1700-33 MCP1700-33 IC4 Mouser DigiKey Only for standalone HeaterMeter

Scheelt weer een x-aantal euro's.
Scheelt idd Euro 3,42, en dan komt het setje onderdelen incl. verzendkosten dan op ca. Euro 42,-
En ik zal hem idd alleen in combinatie met een Rpi gebruiken, beiden gaan samen ingebouwd  een mooie 3D geprinte case (besteld bij een Amerikaanse 3D hobbyist)
 
Eventueel heb ik ook een bestellijst bij Farnell. Durf er alleen niet mijn handen voor in het vuur te steken dat hij 100% correct is. Die zit op ? 33 excl verzendkosten incl jack-probes (met schroefdraad), 26 pin RPi connector, maar zonder display.
 
Ep Woody zei:
De DC-DC converter heb je niet nodig als je hem altijd in combinatie met een RPi gebruikt.

1 MCP1700-33 MCP1700-33 IC4 Mouser DigiKey Only for standalone HeaterMeter

Scheelt weer een x-aantal euro's.

Ik bedoelde de OKI-78SR-5/1.5-W36H-C. Conrad heeft een equivalent type maar die is mega duur.
 
Ep Woody zei:
Eventueel heb ik ook een bestellijst bij Farnell. Durf er alleen niet mijn handen voor in het vuur te steken dat hij 100% correct is. Die zit op ? 33 excl verzendkosten incl jack-probes (met schroefdraad), 26 pin RPi connector, maar zonder display.
Bij Mouser is display reeds in pakket (ca Euro 8,-) en zijn de Euro 42 incl verzendkosten, dus die rekensom in vergelijk met Farnell is snel gemaakt: Mouser.
Toch dank voor feedback.
 
RedFox zei:
Nosmo zei:
Ik ben gisteren ook aan het kijken geweest of alles bij conrad bestellen niet goedkoper was, maar ze hebben niet alle onderdelen, en bv de 5V DC-DC converter is al meer dan een tientje duurder. Conrad was dus waarschijnlijk niet veel goedkoper geweest dus heb ik me maar over die ?20 verzendkosten heen gezet.

Ben nog aan het twijfelen of ik niet een nieuw soldeerstation zal gaan kopen, m'n jaren 80 Wellertje begint wel erg gaar te worden. :-?
Bedankt voor het rechercheren Piet, dan hoef ik dat wiel niet nog een keer uit te vinden en sla hetzelfde pad in.
Kun je bij je Weller niet alleen de punt/voorstuk vervangen of is het "echt antiek blauw" ?

Ik heb nog nieuwe puntjes liggen maar het schakelmechaniek wat in de bout zelf zit is versleten, af en toe moet je hem even los kloppen en dat wordt na een tijdje vervelend. Ik ben best wel verwend want ik heb voor m'n werk altijd met professioneel spul van Weller gesoldeerd en ik wil eigenlijk niets anders voor thuis. Nog maar even door sparen dus of opzoek naar een knappe tweedehands.
 
RedFox zei:
Ep Woody zei:
Eventueel heb ik ook een bestellijst bij Farnell. Durf er alleen niet mijn handen voor in het vuur te steken dat hij 100% correct is. Die zit op ? 33 excl verzendkosten incl jack-probes (met schroefdraad), 26 pin RPi connector, maar zonder display.
Bij Mouser is display reeds in pakket (ca Euro 8,-) en zijn de Euro 42 incl verzendkosten, dus die rekensom in vergelijk met Farnell is snel gemaakt: Mouser.
Toch dank voor feedback.

Kun je als particulier eigenlijk wel Farnell bestellen, de laatste keer dat ik daar keek kon dat niet. En is het incl. BTW?
 
Bij Farnell is die ook 7 excl btw.

Verkeerd gelezen, die moet wel bij de bestelling, alleen de MCP1700 is niet nodig.

Je kunt wel bestellen via Farnell, maar het is iets omslachtiger.
 
Farnell levert in principe alleen aan bedrijven maar maakt wel een uitzondering voor particulieren wanneer aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

? Totaalbedrag van bestelling is minimaal ? 50 exclusief BTW.
? Bestelling moet schriftelijk (email, fax of post) worden geplaatst met daarop vermeld dat het een particuliere bestelling betreft.
? Het totale factuurbedrag moet vooruit worden betaald (inclusief 21% BTW).
? Op het afleveradres moet overdag iemand aanwezig zijn om voor ontvangst van het pakket te tekenen!

Wanneer u de bestelling heeft geplaatst, ontvangt u van ons een pro-forma factuur waarop ook ons bankrekeningnummer staat vermeld. Wanneer het factuurbedrag op onze bankrekening is ontvangen, worden de goederen via UPS aan u verzonden.

Wij sturen overigens geen catalogussen aan particulieren. U kunt via internet geen bestelling plaatsen maar wel ons assortiment inzien.

Minimaal ?50 excl BTW dan moet je dus voor meerdere heatermeters onderdelen gaan kopen, maar zelfs dan is Mouser helaas nog steeds goedkoper
 
Nosmo zei:
Minimaal ?50 excl BTW dan moet je dus voor meerdere heatermeters onderdelen gaan kopen, maar zelfs dan is Mouser helaas nog steeds goedkoper
I agree!
 
Hoelang is de levertijd eigenlijk voor de spullen van Mouser?
 
Ik heb gisteravond besteld, en volgens Fedex wordt m'n pakje dinsdag bezorgd.
 
Nosmo zei:
Ik heb gisteravond besteld, en volgens Fedex wordt m'n pakje dinsdag bezorgd.
Bestelling deze ochtend geplaatst, m.u.v. Atmel processor, een gele LED, een voedingsconnector, een weerstand 680 ohm en een 3 keramische C's  0,1 uF die ik elders moet gaan sourcen.
Waren dat bij jou ook de manco's Piet (m.u.v. de Atmel die je al had liggen) ? 2-3 dagen levertijd i.d.d.
 
Op de Atmel na hebben ze alles, je moet alleen even een equivalent onderdeel er bij zoeken.

Ze hebben connectors, leds, condensatoren en weerstanden van verschillende leveranciers. Die leveren in principe allemaal gestandaardiseerde onderdelen. Dus als ze er niet meer zijn van merk A hebben ze ze nog wel van merk B of C, je moet ze er alleen even bij zoeken. Ik heb dus geen manco's.

Als je nou toch nog de processor bij Conrad gaat bestellen, dan kun je daar het beste de rest van de onderdelen ook vandaan halen. Of anders bij de onderdelenboer bij jou in het dorp, die zal wel duurder zijn maar het scheelt weer verzendkosten.
 
De Atmel heb ik net voor US$ 3,30 (free shipping) gekocht via ebay.
Hetzelfde geldt voor de DC-voedingsconnector PCB 2.1mm ( 2 stuks voor US$ 0,99 , free shipping)
De LED, weerstand en de 3 DLCC 0,1uF haal ik hier even bij de eletronicaboer.
 
Ik begrijp niet dat dat kan voor dat geld, en dan verdient een of andere Chinees en ook nog gewoon z'n boterham mee. :-/

Maar je hebt een mooi koopje. Ik neem aan dat het wel een week of drie gaat duren voordat je alles binnen hebt?
 
Shipping within 1 business day. ETA is vanaf 5 december, maar er moet nog meer binnen komen, dus geen probleem.
En inderdaad belachelijk goedkoop, ik koop vaker via ebay en vanuit China veelal free shipping.
 
RaspberrPi en Edimax Wireless Nano USB Adapter besteld :)
 
Frits zei:
RaspberrPi en Edimax Wireless Nano USB Adapter besteld :)
Goed bezig Frits!
(hier is vandaag ook de Edimax Nano USB Adapter op de mat gevallen...)
Dat wordt nog een drukte vanjewelste straks met al die controllers  :)
 
structor zei:
Hebben jullie ook programmers besteld?? (ik heb geen lijstjes gecontroleerd gewoon een blonde vraag)
Da's een goeie Emiel....in de snelheid las ik dat er een SD card moet worden beschreven en die kan in het slot mijn Windows Notebook of in de iMac.
Maar mogelijk doel je nu op de Atmel en de daar voor benodigde programmer.....oef ff niet aan gedacht.
Ik moet nog eens zoeken of ik nog een programmer uit "lang vervlogen tijd" heb liggen, maar ik vrees het ergste....
en anders.......is wellicht 1 van onderstaande opties mogelijk?
http://www.ebay.de/itm/USB-ISP-Programmer-fur-ATMEL-AVR-STK500-ATmega-ATtiny-AT90-Controller-/270955427201?pt=Wissenschaftliche_Ger%C3%A4te&hash=item3f1633b581
of
http://www.ebay.de/itm/USB-ISP-Programmer-Download-Adapter-f-ATMEL-AVR-ATMega-/270792298875?pt=Wissenschaftliche_Ger%C3%A4te&hash=item3f0c7a917b

of deze, die in ieder geval voor de ATMEGA328P geschikt is......echter niet naar NL wordt uitgeleverd
http://www.ebay.de/itm/Programmer-AVRISP-MKII-AVR-Atmel-Studio-Cable-Atmel-ISP-PDI-TPI-/190973480918?pt=Wissenschaftliche_Ger%C3%A4te&hash=item2c76e80fd6

en misschien wel de beste kwaliteit/prijsverhouding, vlgs omschrijving geschikt voor de ATMEGA family....
http://www.ebay.de/itm/USB-ISP-Programmer-fur-Atmel-AVR-ATtiny-ATmega-AT90-AT89-Controller-AVR910/111216568805?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D287%26meid%3D2884956270308352495%26pid%3D100005%26prg%3D1073%26rk%3D1%26rkt%3D5%26sd%3D190973480918%26
 
Terug
Bovenaan Onderaan