BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Als ik zie wat Robert al heeft gemaakt, moet een stukje RVS zetten geen probleem zijn, als de vingers van de kantbank maar klein genoeg zijn.
@ Robert, weet niet waar je mee tekent, heb zelf de beschikking over 3D software (solid Edge) waarmee maken van dxf files een fluitje van een cent zijn.
 
BertM zei:
Als ik zie wat Robert al heeft gemaakt, moet een stukje RVS zetten geen probleem zijn, als de vingers van de kantbank maar klein genoeg zijn.
@ Robert, weet niet waar je mee tekent, heb zelf de beschikking over 3D software (solid Edge) waarmee maken van dxf files een fluitje van een cent zijn.

Ik werk en teken in Radan, dit is een cad/cam module met helaas alleen de 2d uitvoering. Bij ons op de zaak hebben we diverse pakketten waaronder ook nog Hicad (3D pakket) helaas ben ik daar niet in thuis. Qua productie hebben wij behoorlijk wat mogelijkheden, dus een behuizing voor de fan lijkt mij geen probleem.

Nog even terug te komen op de viper, deze heeft een bepaald kunststof tussen de schuif en de body zitten, iemand een idee wat voor zacht kunststof dit is? 
 
2D tekenwerk kan hier ook geknutseld worden. Droom 's-nachts over AutoCAD dus wat tekeningen uitspugen lukt me ook nog wel. Minder geschikt om vanaf de grond in 3D te modelleren, maar wel weer erg geschikt om vanuit bestaande 3D modellen werktekeningen te maken.
 
Dat is geen zacht materiaal. Lijkt een beetje op epoxy van een printplaatje.

Ik kan die van mij wel uit elkaar halen hoor indien nodig.
 
noskos zei:
Dat is geen zacht materiaal. Lijkt een beetje op epoxy van een printplaatje.

Ik kan die van mij wel uit elkaar halen hoor indien nodig.

Dennis,

heb sinds afgelopen zaterdag ligt hier een nieuwe CyberQ wifi met de fan. Met de pen aangegeven zit hier een zachte kunststof pakking tussen die ik met mijn nagel kan indrukken. Misschien omdat hij nog ongebruikt is.


 
Ik heb even een winkelmandje van Farnell gevuld om te kijken wat de kosten ongeveer zullen zijn. Nu heb ik niet alles gevonden en van een hoop onderdelen moest ik meer bestellen dan nodig is. Zonder Display en leds zit je rond de 45 euro incl BTW en excl eventuele verzendkosten. Wellicht handig voor de richtprijs.
 
Nee, zonder... :) Alleen de onderdelen voor de HM zelf. RaspPi komt daar nog bij.
 
Ow, dacht dat je het groene spul bedoelde. Geen idee of dat bij mij zacht is...
 
Ep Woody zei:
Ik heb even een winkelmandje van Farnell gevuld om te kijken wat de kosten ongeveer zullen zijn. Nu heb ik niet alles gevonden en van een hoop onderdelen moest ik meer bestellen dan nodig is. Zonder Display en leds zit je rond de 45 euro incl BTW en excl eventuele verzendkosten. Wellicht handig voor de richtprijs.

Ik heb ook even de prijzen toegevoegd in dit draadje http://www.bbqgenootschap.nl/forum/controllers/heatermeter-4-0-verslag/
 
Zat er al aan te denken om er een speldje, zonder punt, op te plakken Emiel ;)
 
De spullen zijn besteld, het grote wachten kan beginnen. :D

Mouser heeft niet alle onderdelen van de bestellijst op voorraad, maar op de Atmel328 na zijn er wel equivalenten van te vinden. Ook de 26 polige header connecter om de heatermeter met de RPI te verbinden is gewoon te verkrijgen bij Mouser, die hoef je dus niet apart bij Digikey te bestellen.

Ik hoop dat het printje een beetje snel komt, de mouser onderdelen komen als he goed is volgende week binnen.
 
Nosmo zei:
De spullen zijn besteld, het grote wachten kan beginnen. :D

Mouser heeft niet alle onderdelen van de bestellijst op voorraad, maar op de Atmel328 na zijn er wel equivalenten van te vinden.
De Atmel328 had ik als alternatief gezien bij Conrad.  http://www.conrad.nl/ce/nl/product/155197/
Mouser bestelling heb ik nog niet geplaatst omdat ik zag dat de onderdelen in totaal ca Euro25,- waren en de verzendkosten Euro 20,-.
Is dat juist Piet of heb jij via andere weg dan de link van uipko besteld?
 
uipko zei:
Ep Woody heeft een linkje naar een iPhone app (nog in Beta) in gevonden, zie http://tvwbb.com/showthread.php?45546-Pit-Meter-iPhone-app-for-the-HeaterMeter
Ik ben inmiddels in contact met de maker van de app en krijg een email met een link van zijn "testflight" zodat ik de app op mijn iPhone kan installeren.
Heb hem daarna ook gevraagd of hij de app geschikt maakt voor C (nu in F).
En verder of ik dit kan sharen of dat andere iPhone bezittende interessenten hun eigen email adres moeten geven.
Zodra ik bericht terug heb zal ik hier op terug komen.
 
RedFox zei:
Nosmo zei:
De spullen zijn besteld, het grote wachten kan beginnen. :D

Mouser heeft niet alle onderdelen van de bestellijst op voorraad, maar op de Atmel328 na zijn er wel equivalenten van te vinden.
De Atmel328 had ik als alternatief gezien bij Conrad.  http://www.conrad.nl/ce/nl/product/155197/
Mouser bestelling heb ik nog niet geplaatst omdat ik zag dat de onderdelen in totaal ca Euro25,- waren en de verzendkosten Euro 20,-.
Is dat juist Piet of heb jij via andere weg dan de link van uipko besteld?

De Atmel had ik nog liggen van een vorig project, dus die hoefde ik niet te bestellen, anders was het conrad of ebay geworden.

Ik ben gisteren ook aan het kijken geweest of alles bij conrad bestellen niet goedkoper was, maar ze hebben niet alle onderdelen, en bv de 5V DC-DC converter is al meer dan een tientje duurder. Conrad was dus waarschijnlijk niet veel goedkoper geweest dus heb ik me maar over die ?20 verzendkosten heen gezet.

Ben nog aan het twijfelen of ik niet een nieuw soldeerstation zal gaan kopen, m'n jaren 80 Wellertje begint wel erg gaar te worden. :-?
 
De DC-DC converter heb je niet nodig als je hem altijd in combinatie met een RPi gebruikt.

1 MCP1700-33 MCP1700-33 IC4 Mouser DigiKey Only for standalone HeaterMeter

Scheelt weer een x-aantal euro's.
 
Nosmo zei:
Ik ben gisteren ook aan het kijken geweest of alles bij conrad bestellen niet goedkoper was, maar ze hebben niet alle onderdelen, en bv de 5V DC-DC converter is al meer dan een tientje duurder. Conrad was dus waarschijnlijk niet veel goedkoper geweest dus heb ik me maar over die ?20 verzendkosten heen gezet.

Ben nog aan het twijfelen of ik niet een nieuw soldeerstation zal gaan kopen, m'n jaren 80 Wellertje begint wel erg gaar te worden. :-?
Bedankt voor het rechercheren Piet, dan hoef ik dat wiel niet nog een keer uit te vinden en sla hetzelfde pad in.
Kun je bij je Weller niet alleen de punt/voorstuk vervangen of is het "echt antiek blauw" ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan