BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Voor een ieder wel bekend, maar misschien ook leuk om het genootschap logo er op te graveren. De gravering word dan niet zwart maar zoals voorbeeld:



Voorbeeld:




 
ropeti zei:
Helaas zal ik me wel moeten beperken tot het plaatwerk, maar wellicht is er een mede forumlid in het bezit, of de beschikking over een draaibank heeft die de proppen kan draaien.
Ik heb hier een gereedschap draaibank staan in de schuur, als het niet te groot is kan ik wel wat draaien...
 
@ Bert,

Ik doel op de prop die boven op de viper zit, mannetje en natuurlijk het vrouwtje. Zo zouden we elkaar mooi kunnen aanvullen.

@ Emiel,

Die was ik al eens tegengekomen ja. Zo is het mooi functioneel.
 
En waarom niet gewoon zo?
 
Of zo:
pid16.jpg
 
Hoe is de bediening van een Heatermeter via de web interface? Is dat goed genoeg om als enige manier van bedienen te gebruiken? Ik wil eigenlijk een zo schoon mogelijke behuizing zonder knoppen of display.
 
Laat ik het zo zeggen. Ik heb geen knoppen of display aan mijn Heatermeter.
 
Nosmo zei:
Hoe is de bediening van een Heatermeter via de web interface? Is dat goed genoeg om als enige manier van bedienen te gebruiken? Ik wil eigenlijk een zo schoon mogelijke behuizing zonder knoppen of display.

Ik gebruik het display+knop zo goed als nooit. Ik doe alles met web interface/app op telefoon.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je de HM ergens naar toe meeneemt er een wifi netwerk aanwezig moet zijn om deze te bedienen zonder knop/display. Ik heb geprobeerd om de HM als wifi access point te gebruiken maar dat is me nog niet gelukt. Dit is al weer even geleden maar volgens mij is het probleem dat de wifi dongle/drivers het niet ondersteunen.
 
@Nosmo,

Mooie huisvlijt.
Ik wil het simpel houden met niet teveel plaatjes, boutjes en moertjes. Zoals de viper, ??n gezet profiel plus de nippels. Tevens snel en simpel uit te wisselen.

 
Dan ga ik voor de display en knoploze versie. Ik denk toch niet dat ik mijn Primo ooit ergens mee naar toe ga nemen dus dat is voor mij geen struikelblok, en anders heb ik ook nog m'n iPid of een spare wifi routertje.

Nog een vraagje: wat is de functie van de ledjes? Ik kan dat niet terug vinden in de wiki.
 
Wat je wil, oa het aangeven of de fan blaast, er een alarm afgaat etc. Dit kun je zelf instellen in de webinterface.
 
Het schuifje is wel handig omdat je daar de natuurlijke trek mee kunt knijpen. En je kunt alles dichtzetten om je deksel open te doen zonder dat je meteen heel veel lucht mee naar binnen zuigt.
 
noskos zei:
Het schuifje is wel handig omdat je daar de natuurlijke trek mee kunt knijpen. En je kunt alles dichtzetten om je deksel open te doen zonder dat je meteen heel veel lucht mee naar binnen zuigt.

Een kogelkraan doet natuurlijk het zelfde maar z'n schuifje is natuurlijk wel een stuk strakker.

De HeaterMeter heeft ook de mogelijkheid om een servo aan te sturen, daarmee kan je een klep dichtzetten als de fan niet draait. Dan is een draaiende klep praktischer dan een schuifje.
 
Zijn er al idee?n voor een behuizing? Natuurlijk niet het belangrijkste maar wel praktisch. Idee wat ik heb is om een compact koffertje te maken waar alles inzit, zoals voeding, display, probe plus fan aansluitingen met nog extra ruimte voor het opbergen van de probe's en fan.
 
Nosmo zei:
Hoe is de bediening van een Heatermeter via de web interface? Is dat goed genoeg om als enige manier van bedienen te gebruiken? Ik wil eigenlijk een zo schoon mogelijke behuizing zonder knoppen of display.
Dat is precies de reden van het ontstaan van mijn controller. Voor de goede orde, mijn controller is een heatermeter (ik draai ook de heatermeter code base op de arduino met een paar veranderingen). Het enige wat ik gesplitst heb is dat ik een tweede entiteit heb in de meterkast om de gegevens via een server door te geven. Bij de heatermeter zijn deze twee entiteiten er ook de heatermeter en de rasp-pi alleen zitten ze in het zelfde doosje, ik heb ze in 2 doosjes verbonden via een draadloos protocol.

Ik neig er nog naar om nog een variant te maken waar ik een rasp-pi in de meterkast heb hangen met een kleine arduino. Lui als ik ben ga ik deze dan kant en klaar bestellen, want er is een vrij groot project die deze variant al opgetuigd heeft.
http://openenergymonitor.org/emon/emonbase/raspberrypi

Ik wil dan de HM rasp-pi code weer gaan draaien. Dan heb ik een wat krachtigere standalone webserver dan wat ik nu heb (de masternode), zodat ik eventueel off-line kan (eigenlijk niet zo belangrijk want ik heb een volledige test server staan, maar ik kan er ook andere dingen (Domotica) op integreren). Maar met het voordeel dat ik bij de Q zo weinig mogelijk onderdelen heb. Het voordeel van een portable display kan ik dan ook behouden.

Bottomline: ik wil buiten gewoon zo weinig mogelijk hardware hebben.
 
Zijn de adapters van bbqguru het handigst om de fan aan te sluiten? In dat geval kan ik wel wat regelen vwb de prijs van de adapters. Als we dan inventariseren wie welke adapter wil kan ik ze in een keer bestellen :) Let me know...
 
Jappert zei:
Qua behuizing vond ik de variant die Uipko gemaakt heeft zeer ok. Hij heeft 1mm rvs met het handje gebogen en gezaagd, ik

Kleine correctie het is aluminium geen rvs. Als het niet met het handje hoeft is rvs natuurlijk een nog mooiere oplossing. Voor "massa" productie is de gebogen zijkant niet handig, dat is erg bewerkelijk. Je zou daarvoor kunststof of hout kunnen gebruiken waar je de juiste vorm uitzaagt.
 
Ik denk dat Robert een aardige kijk heeft op de productie. Met jou concept is er iig een mooi uitgangspunt punt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan