BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Eeeh wat zal ik eens zeggen.. Alles valt weg in de kolen..
 
RedFox zei:
Nosmo zei:
Zo vind ik hem ook wel leuk! B-)
Piet, op zich mooie achtergrond met die briketjes, echter mijn (persoonlijke) mening is dat het optisch aan de bovenkant zo wat "zwaar" werkt.
Heb je al eens aan de onderkant geprobeerd (als dat tenminste gaat), wordt het wellicht wat meer "gedragen".
Maar uiteraard mijn mening voor een andere  :)

Aan de onderkant komen straks de grafieken, dan oogt het niet zo leeg meer.
 
noskos zei:
Eeeh wat zal ik eens zeggen.. Alles valt weg in de kolen..

Het is jammer dat ik de HM print nog niet heb, nu heb ik nog geen data en kan ik niet beoordelen hoe "storend" de achtergrond is.
 
OK, dat zal voor de balans wel wat beter smoelen, maar ik blijf het toch wat zwaar vinden en wellicht meer naar de voorgrond komen dan je zou willen.
Kun je die briketjes niet in een verloop-raster (van 100% naar b.v. 20-30%) er in brengen?
Ik ben zelf geen graficus en het is ook een vak apart. Dennis heeft volgens mij ook al veel zitten stoeien met achtergronden voor bijv. Cook-Off etc.
Petje af Piet overigens voor je initiatieven!
 
RedFox zei:
OK zal ik zeker nog doen. Waarom heb je in he boodschappenlijstje 4 stuks probes gezet? Normaal toch alleen 1 x voor food en 1 x voor pit in gebruik? Of hooguit 2 food probes + 1 pit probe.

Omdat het kan  =)) Drie is denk ik meestal wel voldoende. Maar ik kon de korting toch niet laten liggen en een reserve probe leek me ook wel handig.
 
uipko zei:
RedFox zei:
OK zal ik zeker nog doen. Waarom heb je in he boodschappenlijstje 4 stuks probes gezet? Normaal toch alleen 1 x voor food en 1 x voor pit in gebruik? Of hooguit 2 food probes + 1 pit probe.

Omdat het kan  =)) Drie is denk ik meestal wel voldoende. Maar ik kon de korting toch niet laten liggen en een reserve probe leek me ook wel handig.
Ik kon niets vinden op tvwbb.com over evtl. probleem met probe van ET732.
In welk lijstje had jij gezien dat deze ET732 compatible is?
Wil vanavond ook bestelling plaatsen.
 
RedFox zei:
Ik kon niets vinden op tvwbb.com over evtl. probleem met probe van ET732.
In welk lijstje had jij gezien dat deze ET732 compatible is?
Wil vanavond ook bestelling plaatsen.

Op de config pagina van de HM is een lijstje met presets. Mijn HM staat aan dus daar kan je het zelf checken ;)
 
Dat staat allemaal in de wiki Geert.

Zowel ET73 als de 732 probes kunnen, maar de voorkeur gaat uit naar de ET73 probes
 
@uipko & Piet

Dank voor de hints.

Ik heb de app aangezet uipko, ik zie je HM maar ik kan daar geen settings instellen nu m.b.t. probes.

Zie wel dat je pit temp nu 21.0 C is en dat je hem om 19:46u hebt ingeschakeld.

De wiki zal ik opnieuw eventjes inkijken, heb dat gisteren daar dus blijkbaar over het hoofd gezien.
 
Nosmo zei:
Dat staat allemaal in de wiki Geert.

Zowel ET73 als de 732 probes kunnen, maar de voorkeur gaat uit naar de ET73 probes

Piet in de wiki zie ik dit staan (en zag dat dus gisterenavond ook):

Maverick temperature probes (ET-72 or ET-73) or Amazon, minimum 1, up to 4 $10ea

Maar de ET732 wordt daar niet genoemd.

Deze link heb ik voor de wiki: https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/HeaterMeter-4.0-Assembly


Edit: nu wel wat meer gelezen en dat ET-732 probes ook compatible zijn, echter bij ET-72/73 staat "highly recommended" en bij de probe ET-732 staat "acceptable".
Zie hier: https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/HeaterMeter-Probes

Nog even verder lezen en dan is de verklaring voor "acceptable" ook duidelijk, nl. iets minder goede passing die met een grommet of stukje slang kan worden opgelost, dus dan toch op naar de ET-732 omdat ik die dan ook als reserve voor mijn hier aanwezige Maverick ET-732 set kan toepassen indien gewenst.

Quote:
Note how closely this model number resembles the ET-72/73 specification. When run all together as ET-732 they are internally different probes. The 2.5mm connectors on these probes are slightly longer than the ET-72/73 and when inserted into the HeaterMeter jacks, can be pushed in too far and lose their connection. This can be avoided by cutting a 1/16" length of tubing and putting it on the connector, or using a small rubber grommet or washer.


 
structor zei:
Kijk ook even of de stekkers niet langer zijn dan een reguliere cinch. Ik heb mijn maverick probes van nieuwe stekkers voorzien. Plaatjes staan in de verkorte sticky.
Emiel, linkje?
 
Gewoon deze bestellen Geert, werkt, past en binnen een paar dagen in huis zonder verzendkosten.

http://maverickhousewares.bigcartel.com/product/et-72-73-high-heat-6ft-food-probe
 
Kijk hier maar eens Geert : https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/HeaterMeter-Probes

Maverick ET-732

Acceptable

Note how closely this model number resembles the ET-72/73 specification. When run all together as ET-732 they are internally different probes. The 2.5mm connectors on these probes are slightly longer than the ET-72/73 and when inserted into the HeaterMeter jacks, can be pushed in too far and lose their connection. This can be avoided by cutting a 1/16" length of tubing and putting it on the connector, or using a small rubber grommet or washer.

These are also available in both "smoker probe" and "food probe"

High Heat 6ft length, rated to 716F maximum temperature. 3ft low heat probes are no longer available.
These probes are also subject to more mysterious errors than the ET-72/73 probes, making the temperatures fluctuate for no apparent reason. The only solution is to ground the probe's braided shielding.


The response curve of these probes bottoms out around room temperature when used with the standard 10kohm HeaterMeter resistance, which causes them to read as "off". To get more usable range, replace the standard 10k resistors (R5, R16, R17, R18) with 22k or even 47k 1% tolerance resistors.

If you already have ET-732 probes, you can use them, but because of the problems listed above, they are not recommended for new purchases.
 
RedFox zei:
@uipko & Piet

Dank voor de hints.

Ik heb de app aangezet uipko, ik zie je HM maar ik kan daar geen settings instellen nu m.b.t. probes.

Met de app ga je het denk ik niet vinden. Open de link in een browser en dan naar tab LinkMeter > configuration of <server adres>/luci/admin/lm/conf
 
Dat laatste zie ik wel eens, je kunt dus een iets lagere base weerstand kiezen of accepteren dat je onder de twintig graden soms even niks meet. Ik vind dat laatste geen probleem. Het nadeel voor een foodprobe is weer een voordeel voor je pitprobe.
Ik zal even de comp aanslingeren voor het linkje dat gaat op de ipad net wat minder handig.
 
Nosmo zei:
Kijk hier maar eens Geert : https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/HeaterMeter-Probes

If you already have ET-732 probes, you can use them, but because of the problems listed above, they are not recommended for new purchases.
Dat vetgedrukte is voor mij doorslaggevend, dus hopperdepop dadelijk nieuwe ET-73 probes bestellen en dan maar geen "reserve" voor mijn Maverickje ET-732 set. (laat ik eerlijk zijn, wanneer gebruik ik die met dadelijk zowel DigiQ DX@ als HM 4.0 op de plank....)
Denk dat ik 1 setje high heat probes bestel + 1 losse smoker probe. Jj gebruikt denk ik 1 van de high heat probes ook voor de pit?
 
uipko zei:
RedFox zei:
@uipko & Piet

Dank voor de hints.

Ik heb de app aangezet uipko, ik zie je HM maar ik kan daar geen settings instellen nu m.b.t. probes.

Met de app ga je het denk ik niet vinden. Open de link in een browser en dan naar tab LinkMeter > configuration of <server adres>/luci/admin/lm/conf
Yep gevonden en gezien, mooi werkt dat zo!

Coefficient Preset X
Maverick ET-72/73
Default
Maverick ET-732
Honeywell R-T Curve 4
Thermoworks Pro-Series
High Temp TX-1001X-OP
Radio Shack 10k
271-110A
Vishay 10k
NTCLE203E3103FB0
iGrill
iGrill Probe
 
Een link quote dan maar ;)

structor zei:
Probes

maverick et-372

De maverick et-372 probes zijn beschikbaar in twee uitvoeringen. Een pitprobe en een voedselprobe. Maverick heeft zijn probes standaard voorzien van een connector die lijkt op een 2.5mm tulp connector, echter hij is net iets langer. Als je deze dus gaat gebruiken kan het dus zijn dat je de probe kortsluit en dus effectief niks meet. Ik heb dit opgelost door botweg de connector er af te snijden en een gewone 2.5mm connector er op te solderen. Let ook op de polariteit van deze probes is ook andersom dan die van ikea probes!!

CameraZOOM-20121124220400212.jpg


ikea
Foto's met dank aan Felix, je kunt dus ikea fantast probes modificeren voor hoog temperatuur gebruik. Dit doe je door een probe voorzichtig open te halen:
IMG_1049_zps02a2f4bb.jpg


Je kunt nu de NTC (een temperatuur gevoelige weerstand vervangen)
IMG_1052_zps6c8aa6c5.jpg


todo: link naar NTC en follow up Felix???
 
structor zei:
Ik zie nergens hoe groot je geheugenkaartje moet zijn, zit ik er zo overheen te lezen?

Ik meen iets van min. 200MB, dus waarschijnlijk het kleinste dat je kan kopen is meer dan genoeg ;)

Onderstaande is de standaard partitionering:

Code:
root@Heatermeter:~# df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
rootfs                   19.3M     11.0M      8.3M  57% /
/dev/root                19.3M     11.0M      8.3M  57% /
tmpfs                   109.4M    816.0K    108.6M   1% /tmp
tmpfs                   512.0K         0    512.0K   0% /dev
/dev/mmcblk0p4           63.8M      2.0M     61.8M   3% /mnt/mmcblk0p4
/dev/mmcblk0p1            9.0M      5.9M      3.0M  66% /boot
 
Terug
Bovenaan Onderaan