BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

ik ben me ook al aan het inlezen, ben een nurd wat dat betreft,
 
Leo zei:
ik ben me ook al aan het inlezen, ben een nurd wat dat betreft,

Mijn kennis op dat gebied is ook beperkt Leo, maar met de handleiding van Piet kom je er best gemakkelijk doorheen.
Het viel mij tenminste best mee.
Heb nog wel een paar vragen maar voorlopig werkt het wel.
 
ik zie er ook niet tegenop hoor Bert, vind het eigenlijk wel heel gaaf gewoon.
en met alle hulp van hier moet het mij ook lukken
 
Ik ben ook een grote dombo op dit gebied, maar ik heb hem werkend, met een vriend getest, en die kan hem van buitenaf benaderen.
 
ja dat is inderdaad mooi Uipko, sinds ik de HM hier sedert 4 maanden in gebruik heb is de BBQ Guru DigiQ DX2 niet meer uit het zakje geweest  :)
 
BertM zei:
Op zich loop ik niet vast, kan connecten met mijn Wifi netwerk, maar zogauw ik de kabel eruit trek krijg ik geen verbinding met de HM.

kan het aan de KPN Experia box liggen? Glasvezel..

Heb je overal waar dat moest "Save & Apply" ingedrukt?
Als je de deel 1 van de netwerk configuratie gedaan hebt, moet je de netwerk kabel er uit trekken en HM even resetten. Dan krijgt de wifi adapter een nieuw dynamisch IPadres en daar kun je als het goed is weer mee in de HM komen. Pas als dat goed werkt doorgaan met deel 2.


 
@ Nosmo: gedaan zoals in je (duidelijke) handleiding stond, hij geeft ook het nieuwe IP adres weer bij opnieuw booten. Maar ik kan hem niet benaderen :(
Hij geeft aan dat hij verbinding heeft met de router.
De dongle knippert blauw, is dat goed?
Pingen naar het nieuwe adres gaat niet, host unreachable.
Zie hem ook niet op het help programma adv IP conf. Verschijnen.
Stop ik hem weer in de LAN, gaat het goed en zie ik de webserver weer.

Probeer denk ik maar eens een andere WiFi router in mijn switch te zetten en kijken of het dan lukt
 
BertM zei:
@ Nosmo: gedaan zoals in je (duidelijke) handleiding stond, hij geeft ook het nieuwe IP adres weer bij opnieuw booten. Maar ik kan hem niet benaderen :(
Hij geeft aan dat hij verbinding heeft met de router.
Bert, kun je eens kijken wat er gebeurt nadat je de cache van je webbrowser eens helemaal hebt leegmaakt en daarna het ipadres van de HM ingeeft?
 
BertM zei:
@ Nosmo: gedaan zoals in je (duidelijke) handleiding stond, hij geeft ook het nieuwe IP adres weer bij opnieuw booten. Maar ik kan hem niet benaderen :(
Hij geeft aan dat hij verbinding heeft met de router.
De dongle knippert blauw, is dat goed?
Pingen naar het nieuwe adres gaat niet, host unreachable.
Zie hem ook niet op het help programma adv IP conf. Verschijnen.
Stop ik hem weer in de LAN, gaat het goed en zie ik de webserver weer.

Probeer denk ik maar eens een andere WiFi router in mijn switch te zetten en kijken of het dan lukt

Wat zijn de verschillende Ipadressen die je krijgt? Dus met kabel en zonder kabel.
 
Er een "oude" Linksys router tussen gezet, en ja hoor!! Hij doet het zonder problemen.

De Experia box geeft adressen tussen de 192.168.2.100 en de 192.168.2.255 uit dus misschien is dat het probleem??
Met de linksys gaat alles goed ook met pit meter op de aaiped geen enkel probleem.

of het nu aan mijn Windows 8 machine  of de KPN router ligt moet ik maar eens gaan uitzoeken, maar voor nood werkt het nu goed.
 
In plaats van onze vriend in USA vragen toch even zelf nogmaals de app goed bekeken qua mogelijke settings en daar een personalized Thermo Scale aangemaakt!
De current pit temp (18,9C) nu ook mooi te zien op de thermometer schaal van de iPhone app.

Welke setting heb jij hier ingesteld Geert ?

Mac
 
Mac zei:
In plaats van onze vriend in USA vragen toch even zelf nogmaals de app goed bekeken qua mogelijke settings en daar een personalized Thermo Scale aangemaakt!
De current pit temp (18,9C) nu ook mooi te zien op de thermometer schaal van de iPhone app.

Welke setting heb jij hier ingesteld Geert ?

Mac
Ik werk met de WSM 47cm in combinatie met de BBQ Guru Pit viper fan (10CFM blower) die ik 50% geknepen heb met het schuifje
De instellingen in de Heatermeter zijn daarbij als volgt en resulteren in zeer stabiel proces:
B= 10
P = 1.9
I = 0.0075
D = 10
fan min 10%, max 100%

Ik hoop dat iemand er iets mee kan  :)
 
oeps, iets te snel (dus niet) gelezen, het ging over ip adressen etc. en niet over BPID instellingen, sorry...
Ik heb exact dezelfde methode hier gevolgd zoals door Piet is beschreven in zijn handleiding.
Dat werkt hier inmiddels aantal maanden perfect.
 
BertM zei:
Er een "oude" Linksys router tussen gezet, en ja hoor!! Hij doet het zonder problemen.

De Experia box geeft adressen tussen de 192.168.2.100 en de 192.168.2.255 uit dus misschien is dat het probleem??
Met de linksys gaat alles goed ook met pit meter op de aaiped geen enkel probleem.

of het nu aan mijn Windows 8 machine  of de KPN router ligt moet ik maar eens gaan uitzoeken, maar voor nood werkt het nu goed.

Als jouw experia box adressen uitgeeft in de 192.168.2.X range en je stelt de HM in op 192.168.1.X dan gaat dat niet werken en is jouw HM onbereikbaar voor de andere computers op jouw netwerk.

Met de Linksys werkt het dan wel weer want die geeft standaard adressen in de 192.168.1.X range.
 
Geert, ik doelde eigenlijk op de aangepaste instelling van de Pitmeter App op de Iphone.
Om dit om te zetten naar een gr C schaal e.d.

Mac
 
Mac zei:
Geert, ik doelde eigenlijk op de aangepaste instelling van de Pitmeter App op de Iphone.
Om dit om te zetten naar een gr C schaal e.d.

Mac
Mac,
Daar heb ik in de settings (tandwieltje icoon) een nieuwe "Thermo Scale" schaal aangemaakt naast de default schalen voor medium temp, high temp, low 'n slow etc en die RedFox Pit WSM genoemd.
Je kunt dan daarin gewoon jouw temperaturen in graden Celcius invoeren en dan dit format kiezen als je schaal.
Werkt simpel en perfect.
gr
Geert
 
Yep die bedoel ik Geert.
Kan jij mij jou instelling laten zien ? (of aangeven)
Naam geven geen probleem, min max, en numbers every ook niet, maar de rest zegt mij niets  :(

Mac
 
Mac zei:
Yep die bedoel ik Geert.
Kan jij mij jou instelling laten zien ? (of aangeven)
Naam geven geen probleem, min max, en numbers every ook niet, maar de rest zegt mij niets  :(

Mac
Ik heb bij mij de volgende instellingen/settings uitgevlooid voor de custom thermo en daarmee ben ik dik tevreden.

name RedFox Pit WSM
min 10
max 165
numbers min 20
numbers max 160
numbers every 10
ticks min 10
ticks max 160
ticks every 10
small ticks every 5

geef ze maar eens zo in en ik ben benieuwd wat je er van vindt!
Suc6 Mac!

 
Nosmo zei:
Als jouw experia box adressen uitgeeft in de 192.168.2.X range en je stelt de HM in op 192.168.1.X dan gaat dat niet werken en is jouw HM onbereikbaar voor de andere computers op jouw netwerk.

Met de Linksys werkt het dan wel weer want die geeft standaard adressen in de 192.168.1.X range.
Klopt, maar ook in de 192.168.2 range doet hij het niet.. En ze hebben een password op de router gezet. Dat heb je dus als je er niet bij bent tijdens de installatie :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan