BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Lastig schoonhouden met je vette houtskool vingers.
 
Ik vind het toch wel knap werk, hij heeft de 3D files voor de printer omgezet naar een formaat voor een CNC freesbank en toen het kastje uit ??n stuk hout gefreesd.
Het blingbling beslag had hij nog liggen omdat hij een paar juwelen kistjes voor z'n dochters gemaakt had. Jammer dat hij mijn 15 kastjes al verstuurd heeft. ;)
 
Ben met de HM bezig en krijg geen verbinding met de Wifi??

Als ik hem een adres geef zoals Nosmo hem beschrijft in de handleiding zie ik op de display wel het gewijzigde adres maar niet in het netwerk.
met advanced IP scanner zie ik een ander dynamisch adres, maar kan hem via wifi niet benaderen.
stop ik de kabel in de router dan zie ik hem wel ??

als ik ping geeft hij "host unreachable"
 
Kon je wel een scan doen en vond je wel je eigen wifi netwerk?

Op welke stap in de handleiding loop je vast?
 
Bij mij werkt het prima in mijn eigen netwerk, op mijn ipad, maar hoe als ik hem van buitenaf wil benaderen?
 
Bij mij werkt het helemaal :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
 
Wil hem alleen nog omzetten naar celcius?????
En de interface zijn geen kooltjes maar de blauwe vlammetjes.
 
Bert,

In een ander draadje stond onderstaand, en dat werkt bij mij:

Oja, als je de heater meter op Celsius zet door binnen de web interface 120C in te typen ipv 120 dan schakelt de HM over. Echter de PID settings zijn allemaal relatief ten opzichte van de temperatuur (zie theorie op de HM wiki). De standaard PID waarden (zijn voor een BGE Large) zijn P=3, I=0.005 D=5, BIAS=4. Maar voor Celsius moeten die allemaal een factor 1.8 hoger zijn namelijk P=5.4, I=0.009 en D=9. De BIAS is een ventilator percentage dus die mag 4 blijven.
 
Jackass123 zei:
Bert,

In een ander draadje stond onderstaand, en dat werkt bij mij:

Oja, als je de heater meter op Celsius zet door binnen de web interface 120C in te typen ipv 120 dan schakelt de HM over. Echter de PID settings zijn allemaal relatief ten opzichte van de temperatuur (zie theorie op de HM wiki). De standaard PID waarden (zijn voor een BGE Large) zijn P=3, I=0.005 D=5, BIAS=4. Maar voor Celsius moeten die allemaal een factor 1.8 hoger zijn namelijk P=5.4, I=0.009 en D=9. De BIAS is een ventilator percentage dus die mag 4 blijven.

Bedankt Jackass, dit werkt nu ook goed. Kan morgen gaan proefdraaien :) :)
 
Van buitenaf benaderen is ook al gelukt, in mijn router port 80 geforward en aan de heatermeter gekoppeld.
Wifi uit op de ipad en het werkt, Pit Meter op de iphone werkt ook.
 
Wie weet waar ik het paswoord om in te loggen kan wijzigen?
 
Jackass123 zei:
Wie weet waar ik het paswoord om in te loggen kan wijzigen?

Bij system en dan administration
 
Dank je Bert, ook dit is gelukt
 
Ik kom nog wel iets vreemds tegen.
Bij mij geeft probe 3 135 graden aan terwijl er geen probe is aangesloten.
Sluit ik er een probe op aan dan geeft hij gewoon de juiste temperatuur aan.
 
Dat doet hij bij mij ook, heb ik al meer gelezen, lijkt mij geen probleem.
 
Okay ga ik daar niet verder mee bezig.
Eerst maar even een procureur marineren voor de cha siew.
Heb ik morgen een heatermeter testrun
 
Terug
Bovenaan Onderaan