BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

noskos zei:
Beetje wrikken en het past ook, verdient niet de schoonheidsprijs, maar dan hoef ik niet nog een connector te verwijderen...

Ik zou gewoon de connector er af halen, is twee minuten werk en dan past het wel netjes.

Bij de zowel de HM van Redfox en die van mezelf had ik hier trouwens geen last van. Misschien zit er wel verschil tussen de verschillende batches RPI's.
 
noskos zei:
Heb het niet over de VCA, maar over de power connector..

De power connector van een RPI is een micro USB poort, bedoel je niet de audio connector?
 
Ik probeer via de instructies de software te downloaden voor op mijn SD kaart, maar die site is niet beschikbaar, heeft er iemand een alternatief?
 
Ik was netjes de handleiding van github aan het volgen... hmmmm  Die van jou doet het netjes EP, thank!
 
Nog een vraagje, mijn openelckartje kon ik gewoon uitlezen in de SDreader van mijn mac, klopt dat? Want er gebeurd verdomd weinig met deze kaart erin :(
 
Ik moest dat de SD-card eerst opnieuw formateren, alvorens mijn Pi er wat mee kon. Ik had dat ook in het topic van Uipko met de mac instructies geplaatst, maar hier even de quote die de stappen bevat.

structor zei:
Op de een of andere manier werkte de dd op de mac bij mij dus toch niet. Wellicht iets met de blockgrootte???

Mijn kaartje werd onder windows ook niet lekker herkend, pas nadat ik onderstaand recept had uitgevoerd kon ik met windows op de juiste manier flashen.
Code:
i. Download the SD Association's Formatting Tool1 from
[url]https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/eula_windows/[/url]
ii. Install and run the Formatting Tool on your machine
iii. Set "FORMAT SIZE ADJUSTMENT" option to "ON" in the "Options" menu
iv. Check that the SD card you inserted matches the one selected by the Tool
v. Click the ?Format? button
 
structor zei:
Ik moest dat de SD-card eerst opnieuw formateren, alvorens mijn Pi er wat mee kon. Ik had dat ook in het topic van Uipko met de mac instructies geplaatst, maar hier even de quote die de stappen bevat.

Als je het op de mac met dd hebt gedaan zou volgens mij een format niet nodig moeten zijn aangezien dd een low level copy is.
 
noskos zei:
Nog een vraagje, mijn openelckartje kon ik gewoon uitlezen in de SDreader van mijn mac, klopt dat? Want er gebeurd verdomd weinig met deze kaart erin :(

Als je op de mac de twee partities ziet en daar ook de nodige files in staan dan zou het aan je sdcard kunnen liggen. Sommige sdcards vind de RPI niet zo leuk. Om te testen of het de sdcard is zou je raspbian op de sdcard kunnen zetten en dan kijken wat er in de RPI gebeurd.
 
Mac ziet niets aan de kaart en het is mijn openeleckaartje dus die doet het gewoon in de rPi.
 
Hoe is het afgelopen met de connector die in de weg zat?
 
uipko zei:
structor zei:
Ik moest dat de SD-card eerst opnieuw formateren, alvorens mijn Pi er wat mee kon. Ik had dat ook in het topic van Uipko met de mac instructies geplaatst, maar hier even de quote die de stappen bevat.

Als je het op de mac met dd hebt gedaan zou volgens mij een format niet nodig moeten zijn aangezien dd een low level copy is.
Jup had ik ook verwacht met dd, feit blijft dat een lowlevel format met gelinkte sd formatter het probleem weg was wat ik met dd niet voor elkaar kreeg.
 
Maar als jij je kaartje in je mac stopt kun je er dan gewoon op kijken? Want ik krijg een foutmelding. En op rPi gaat het power lampje branden en geel en groen op de HM gaan aan, maar er gebeurd verder niets met dat kaartje erin, rode led gaat niet aan, maar het zou kunnen dat die niet goed zit. Was ik niet helemaal zeker van, dacht dat het binnenwerk van een led maar op ??n manier kon maar als dat zo is was het verkeerde pootje de lange....
 
structor zei:
Jup had ik ook verwacht met dd, feit blijft dat een lowlevel format met gelinkte sd formatter het probleem weg was wat ik met dd niet voor elkaar kreeg.

Hmm vreemd als je dd op disk nivo doet wordt wordt zelfs MBR overschreven. Anyway er is een goede workaround, wordt pas vervelend als je het een stuk of 10 keer moet gaan doen  ;)
 
De man die de 3D kastjes maakt, maakt ze nu ook in hout;

12627115954_4902b57e4e_o.jpg


12626791703_79a238d6a3_o.jpg
 
Ik mis een ruimte voor de sigaren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan