BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

RedFox zei:
....
Aanvullend op wat er bovenstaand al geschreven is over de verschillen, wordt bij de 4.1 dan ook nog vermeld dat de 12V blower spanning alleen effectief op de blower staat wanneer deze moet gaan werken.
....

Dat is inderdaad een behoorlijke verbetering, ik vind de aansturing op de HM4.0 Kwalitatief Uitermate Teleurstellend qua ontwerp, maar dit is iets typisch Amerikaans lijkt het wel want daar zie ik het wel meer.

Maar ook voor mij nog geen redenen om nerveuze "buy now" verschijnselen te krijgen.
 
Nosmo zei:
RedFox zei:
....
Aanvullend op wat er bovenstaand al geschreven is over de verschillen, wordt bij de 4.1 dan ook nog vermeld dat de 12V blower spanning alleen effectief op de blower staat wanneer deze moet gaan werken.
....

Dat is inderdaad een behoorlijke verbetering, ik vind de aansturing op de HM4.0 Kwalitatief Uitermate Teleurstellend qua ontwerp, maar dit is iets typisch Amerikaans lijkt het wel want daar zie ik het wel meer.

Maar ook voor mij nog geen redenen om nerveuze "buy now" verschijnselen te krijgen.

Is misschien met een stukje experimenteer print ook nog wel op de 4.0 te bouwen. Lijkt me geen rocket science.....
 
Als je in het configuratiescherm de pit temperatuur invult met een C er achter, staat hij in Celcius.

HeaterMeter3.jpg

 
Ik ben wel erg geneigd om dit te gaan bouwen, ik heb toch nog een Pi liggen die ik kan gebruiken. Alleen de verzendkosten bij Mouser zijn belachelijk, 20 euro voor een bestelling van 26 euro. Zijn er meer mensen die willen gaan bestellen, en het samen willen doen? Met 3 man is het gratis verzenden, scheelt een ieder weer twee tientjes!
 
mrwolf zei:
Ik ben wel erg geneigd om dit te gaan bouwen, ik heb toch nog een Pi liggen die ik kan gebruiken. Alleen de verzendkosten bij Mouser zijn belachelijk, 20 euro voor een bestelling van 26 euro. Zijn er meer mensen die willen gaan bestellen, en het samen willen doen? Met 3 man is het gratis verzenden, scheelt een ieder weer twee tientjes!

Er zijn volgens mij meer mensen die nog moeten bestellen. Zie dit draadje http://www.bbqgenootschap.nl/forum/controllers/controller-bouw-animo-check/
 
Zo, de op een na snelste variant.
 
Wacht maar Bert... We hebben een update in petto die deze de snelste maakt.
 
Past mooi bij mijn thermapen :D
 
Flitsende kleur Frits!
en nu aan het bouwen!  :)
 
Tijdens de Baby Back Rib sessie van deze namiddag heb ik de Heatermeter een plekje gegeven waar hij veilig hangt.
De slobgaatjes aan de achterkant van de behuizing zijn handig en met 2 x 5mm schroeven in plugjes in de voeg geboord hangt het prima en kan na bewezen dienst weer zo worden opgeruimd.
Ter illustratie een paar foto's, de OTP57 op de voorgrond gaat na gisteren ook vandaag weer een plankje zalm garen!

overzicht met WSM en OTP, links aan de muur de RedFox HM4.0 black edition.
HM40-overzichtQ.jpg


maatjes....
HM40aanmuur.jpg



iets meer detail, ik heb alleen de pit probe actief nu bij de baby back ribs run, vandaar dat de andere probes er eventjes zo bijhangen.
HM40babyback.jpg

 
Blijf het stoer vinden zo'n computer gestuurde bbq :)
Goed dat ik er ook een besteld heb.

Ik zie dat je gelijk al weer vers vlees probeert te lokken voor op de Q.
 
Bert zei:
Blijf het stoer vinden zo'n computer gestuurde bbq :)
Goed dat ik er ook een besteld heb.

Ik zie dat je gelijk al weer vers vlees probeert te lokken voor op de Q.
Daar krijg je absoluut geen spijt van Bert!
En volgend weekend wil ik duivensoep, vandaar de lokplek  :)
 
Zo nog maar even wat gezeur van een volslagen leek op dit gebied!
Ik zit nog met de volgende vraag: Is het mogelijk om de besturing zo te programmeren dat je de temperatuur van je Q op kunt laten lopen aan de hand van de kerntemperatuur van je vlees.
Als voorbeeld
Ik steek mijn q aan en leg er een ham op 25 graden verschil zou dan ideaal zijn.
Dus ik zet mijn meter op 60 graden (je moet natuurlijk een beginwaarde hebben) als de kern van mijn ham nu 35 graden is gaat de temperatuur van de bbq meelopen.
Bij 50 graden kern de q op 75, bij 70 de q op 95.
Dit zou een ideaal proces zijn voor het warm roken, van bacon, ham e.d.

Ik roep maar wat :(
 
Krijg het idee dat de DigiQ slachtoffer van de crisis bij jou is geworden Geert; werkeloos! ;)
 
Kan niet, zou wellicht wel gerealiseerd kunnen worden. Even als een van te voren gedefinieerd profiel. Als ik dit ga oplossen gaat het wel vanaf de controller website vanaf dit forum, dat programmeert wat makkelijker dan de web interface van de HM.
 
Theoretisch is het mogelijk, en wellicht dat iemand het al een keer heeft gedaan. Je kunt een eigen stukje software laten draaien die iedere keer dat een alarm is gehaald de setpoint met 5 graden wordt verhoogd. Dus je stel het alarm in op 35 graden. Als dat alarm gehaald wordt dan wordt er een scriptje gedraaid wat zegt, ik zet het alarm nu op 40 graden en zet het setpoint op 40+25 graden. Standaard is er alleen de mogelijkheid om 1 keer een setpoint aan te passen als je alarm gehaald is. Dus is je PP 88 graden, dan kun je zeggen, zet de bbq op 90 graden.

Leuk idee om te onthouden.
 
DanBras zei:
Krijg het idee dat de DigiQ slachtoffer van de crisis bij jou is geworden Geert; werkeloos! ;)
We houden zo de stille reserves Danny  :)
Maar het via website controleren van de Q is zo cool.....en de DigiQ krijgt z'n plekje weer terug want ik heb plannen om nog een UDS te gaan bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan