BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Enne geef je de hm voldoende kans op controle, even copy paste

For my egg, the happy medium for 225F is to have the bottom vent closed all the way onto the fan mount and having the top dial vent only open wide enough to be able to insert a toothpick though one of the holes. For higher temperatures, the top vent is opened more and the bottom is always left closed.
 
Ik dacht jouw settings te hebben gebruikt Piet. (Mss een beetje vergelijkbaar Primo XL / BGE XL
Uiteindelijk toe hij echt ontspoorde heb ik paniekerig als ik was gegoogled/ gezocht naar XL settings, en how to's maar kwam er niet uit (iets metbomen en bos e.d. )

@Emiel
Onder alleen lucht via de fan, en boven minimaal open (half open)
Zou voldoende moeten zijn lijkt mij.

In de eerste uren ging het allemaal prima, daarna ging het pas fout, terwijl de omstandigheden niet veranderden.  :-S

Mac


 
Mac,

Ik ga jou even een nieuw stukje handleiding PM-en, dit staat nog niet online dus jij krijgt de primeur  ;)

 
structor zei:
Staat wel online toch ik heb met veel pijn en moeite lopen copy pasten ;)

Alleen de link in de index vergeten ;) Maar dat is je vergeven, het is al mooi dat het toch nog gelukt is via de smartphone. Over negen maanden zal er wel een geboortegolf zijn bij jou in de wijk Emiel nu Ziggo er uit ligt. :))
 
Piet, ik heb denk ik nog een "zetduiveltje" gevonden bij de Heatermeter handleiding, verwisseling van de I en de D:

I - Is de snelheid waarmee de ventilator reageert op veranderingen in temperatuur. Een te grote D zorgt ervoor dat de ventilator in een paar seconden van 0 naar 100% gaat of  vice versa. Voor een goede regeling is het van belang dat de regelaar een ventilatorsnelheid vindt die vrij constant aangehouden kan worden. Vergelijk het maar met het regelen van de snelheid van je auto, als je een constante snelheid wilt aanhouden, dan geef je ook niet afwisselend vol gas of juist niets.

D - Is het ?voorspellend? vermogen van de regelaar, Met de I waarde berekend de regelaar hoelang het duurt voordat de setpoint temperatuur bereikt is en zal voordat het zover is de fan snelheid al gaan regelen om te voorkomen dat er pieken en dalen ontstaan.


Of heb ik het mis.....?
 
RedFox zei:
Piet, ik heb denk ik nog een "zetduiveltje" gevonden bij de Heatermeter handleiding, verwisseling van de I en de D:

I - Is de snelheid waarmee de ventilator reageert op veranderingen in temperatuur. Een te grote D zorgt ervoor dat de ventilator in een paar seconden van 0 naar 100% gaat of  vice versa. Voor een goede regeling is het van belang dat de regelaar een ventilatorsnelheid vindt die vrij constant aangehouden kan worden. Vergelijk het maar met het regelen van de snelheid van je auto, als je een constante snelheid wilt aanhouden, dan geef je ook niet afwisselend vol gas of juist niets.

D - Is het ?voorspellend? vermogen van de regelaar, Met de I waarde berekend de regelaar hoelang het duurt voordat de setpoint temperatuur bereikt is en zal voordat het zover is de fan snelheid al gaan regelen om te voorkomen dat er pieken en dalen ontstaan.


Of heb ik het mis.....?


Ay caramba!   

Ik heb het wel 10 keer overgelezen, maar toch.........

Ik kan het helaas zelf niet veranderen, dus even wachten tot Emiel weer volledig online is.
 
Ja, ik ken dat verschijnsel van een soort "blindheid" van je automatische piloot bij correctie-lezen  :)
 
Piet een vraagje over de D-waarde.
Is het zo dat bij een hogere waarde de HM verder in het voren reageert of juist  bij een lagere waarde.?
 
Ep Woody zei:
Ik heb ook nog parameters voor de KTJ probe, en in de Heatermeter 4, vorige versie van de Linkmeter is ook de ikeaprobe te vinden.
Zou je deze parameters willen delen?

Thanks!
 
Hoi,

Ik ben nieuw hier maar heb even een vraagje over de aansturing van de ventilator. Kun je een gewone 12 dc ventilator er op aansluiten mits die niet te veel stroom verbruikt of moet de ventilator anders zijn

Frank
 
Is er ergens een lijstje van de verschillende instellingen per merk en type Q?
Er zijn al best wat mensen die hier een HM hebben, met een redelijke diversiteit aan Q's...
Misschien een idee dat Nosmo een lijsjte toevoegt aan de handleiding?

Als iemand ze voor de BGE-medium heeft, zou ik iig blij zijn ;)
 
ik heb mijn heatermeter 4.0 nu een jaar in gebruik op mijn BGE M en ik heb helemaal niets aangepast aan de waardes, out of the box is ie al zeer nauwkeurig...

waarom passen jullie dit allemaal aan? kun je de regeling nog zo veel positief beinvloeden. bij mijn langere sessies zit ie 99% van de tijd binnen de graad van de settemp

de enige aanpassing die  ik gemaakt heb is de lid open timer, die staat bij mij op 180 seconden ipv 240
 
De standaard settings zijn voor een BGE-L, waarschijnlijk werkt dit ook goed op een medium.
 
Nosmo zei:
De standaard settings zijn voor een BGE-L, waarschijnlijk werkt dit ook goed op een medium.

Goed om te weten! die vraag stond nog open bij mij :)
 
Ik heb mijn heatermeter nu twee keer gebruikt en ben er superblij mee. Ik merk wel dat de temperatuur over de settemperatuur heengaat:

12304433_714087905358069_7894270332355736764_o.jpg


Mijn instellingen voor mijn kamado XL:
P: 5.4, I:0.009, D:9

De Bias kan ik zo ff niet vinden. Iemand een idee hoe ik hem op de settemperatuur houd?
 
Heb hem nu overigens wel stabiel.
P: 5.40000009, I: 0.009, D :9

Ventilator op max. 25% gezet
 
Als je temperatuur heel erg over de setpoint heen gaat is de P waarde te groot.

Als de temperatuur eerst inzakt als de fan gaat draaien, dan is de "max fanspeed" te hoog.

Mijn ervaring met een keramische bbq is dat de fan op max 30% mag draaien, maar ik heb natuurlijk wel een vrij grote bbq (Primo XL), bij een kleinere bbq zou 20 of zelfs 15% waarschijnlijk snel genoeg zijn.

 
Heb dan uiteindelijk de HM kunnen koppelen aan de wifi en deze doet het nu uitstekend, heeft wel een tijdje geduurd, de HM zag wel de twee netwerken maar wilde absoluut niet praten met de tweede router al hoe wel de GSM?s en de laptop en de tablet dat wel wilde en probleemloos functioneerde in de tuin  :(  Way, na wat opzoeking werk met onze vriend Google kwam ik er achter,  die tweede router aan de praat te krijgen moet u vaak wel een ingreep doen in diens instellingen, want anders werkt hij niet. Een netwerk is er namelijk in beginsel op ingericht, om slechts ??n router te hebben: die deelt de IP-adressen uit aan de aangesloten computers. De router is "de kapitein" van het netwerk. En er kan maar ??n kapitein zijn.

?Neem een computer die niet met het internet is verbonden, noch draadloos noch bedraad. Met router 1 mag deze computer dus even helemaal geen enkele verbinding hebben.
nu een ethernetkabel in ??n van de vier ethernetpoorten (LAN) van router 2, en prik het andere einde van die ethernetkabel in deze computer. Dus stop bij router 2 de kabel niet in de WAN-poort (ook wel internet genoemd) In het configuratiescherm van router 2 geeft u hem een IP-bereik, dat buiten het bereik ligt van de DHCP-server van router 1,?

Ik heb geopteerd om de DHCP Settings uit te zetten en zo conflicten te vermijden, en het werkt, dus nog niet een oude router in de container met het huis vuil, kan nog van pas komen ? weet niet of ik al echt victorie mag kraaien want Port Forwarding heb ik nog niet ingesteld, ga er van uit dat ik toch niet van in de kroeg de BBQ mag  in de gaten houden  :D
 
Jongelui ik wil mijn heatermeter nieuw leven inblazen (heb inmiddels drie spiksplinternieuwe probes), maar wil mijn logo, en achtergrondbovenbalk  :|  aanpassen. (heb dit ooit gedaan, maar zie door de bomen het bos niet meer hoe ik dit het best kan doen)
Ben wel zover dat ik WinSPC werkend heb, maar krijg mijn afbeeldingen niet zoals ik gehoopt had.

Ik dacht het fire.jpg bestand 1 op 1 uit te wisselen met een bestand van wat ik dacht dat dezelfde grootte had 1920x281, maar deze komt maar deels in beeld.
Wat doe ik verkeerd, of wat kan ik beter doen.

Mijn logo.ng heeft een witte achtergrond, terwijl ik dacht dat juist een .png geen achtergrond toonde.

het is al weer een tijd gelden dat ik hier mee bezig ben geweest, maar krijg steeds meer moeite...............pffffff ik voel mij meteen oud  :(

Help......

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan