BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

http://tvwbb.com/showthread.php?39597-How-do-I-edit-the-main-Heatermeter-display-page&highlight=editor

1) download and install WINSCP, a free download here: http://winscp.net/eng/index.php
This will give you a windows explorer type of interface that you can use to manipulate the live files on your Heater Meter. Use the SCP File Protocol to connect to your HM IP and use Admin: root and Password: "your HM password" to connect. If any errors pop up when you connect just hit ok and ignore them.

2) on the right pane navigate to /www/luci-static/resources. Now drag your fire.jpg file into this window to upload it.

3) on the right pane navigate to /usr/lib/lua/luci/view/linkmeter. This is where your index.htm file resides. On the left pane navigate to somewhere on your hard drive to store a backup of your original index.htm file, then drag the index.htm from the right pane to the left to make a backup of your original index file from your HM to your hard drive.

4) Unzip the customized index.htm from the zip file I linked above to somewhere on your hard drive (do not over write the backup your original index file!), now drag the customized index.htm file into the right pane to upload it, say YES to replace the original file and let it upload.

5) close WinSCP, you're done!

Enjoy!
 
Nou, morgen maar ff kijken, want de bestanden krijg ik er wel in, echter klopt de grootte niet.
Het originele bestand gaf aan 1920x281, dus heb ook mijn nieuwe bestand ook zo groot gemaakt, echter krijg ik maar een klein deeltje beeldvullend te zien  :-O
Als ik mijn nieuwe bestand 960x250 maak krijg ik ook deze maar een stukje (wel beeldvullend) te zien.

Mac
 
Bert, ik kan het WinSPC progje op mijn Mac draaien, en had het fire.jpg bestand gedownload om te kijken hoe groot deze was.
Zelf een plaatje uitgesneden in die zelfde grootte (1920x281), em deze fire.jpg genoemd, en geplaatst in de directory (de oude fire.jpg gewijzigd in Fire old.jpg)
Echter is het schermdeel helemaal gevuld, met maar een deel van mijn nieuwe plaatje.
Kan jij zien wat het de grootte van het originele fire.jpg file is ?😬

Mac
 
Even wat plaatjes van je site geplukt:
De achtergrond past zich aan : dus afhankelijk van je scherm.

17237027dc4cdd5b61bb662fddbb7402_zpsasumakvf.jpg


12773839d2d24c1acd10de69a7f36fe0_zpsy2d8jphg.jpg


Wordt dus lastig om altijd hetzelfde te laten zien
 
Zo, inmiddels weer wat verder gekomen.

Ik krijg het plaatje maar niet beeldvullend....... ~X(
Iemand enig idee ?

Heb net Google chrome gekeken waar het plaatje zich bevind, en of ik de grootte kan vinden (dacht ik ook gedaan te hebben)
Onderstaande beeld geeft aan, dat het plaatje 1342x258 groot zou zijn toch ?, maar als ik mijn fire.jpg naar deze grootte aanpas, dan blijf ik maar hetzelfde kleine  deel uitvergroot zien.  :(

24128112972_6bf8b217b8_h.jpg


Wat moet ik nog meer aanpassen ?? (ik zou graag onderstaand plaatje in mijn achtergrond willen zien.
24153701121_d12b739a4e_z.jpg




Mac
 
Zo, na het meer dan een jaar mijn HM niet meer te hebben gebruikt, had ik ff getest tijdens het koud roken, of alles het nog deed, en of ik veel temperatuurverschil zou meten door het koud roken.
Ik meeste een verschil van ongeveer 0,5 graden met buiten mijn ei, en in mijn ei. (nou dat valt iig niet tegen)

Echter toen ik het weekend aansluitend de HM weer eens voor het eggie ging proberen, kreeg ik geen respons van geen enkele probe (Probes van mijn Maverick ET-732)
Ik snapte er niets van, en heb diverse settings van probes geprobeerd, maar uiteindelijk kreeg ik er met veel moeite en maar 1 aan de praat.
Op mijn Maverick bleken ze overigens gewoon te werken  :-O

Uiteindelijk een speurtocht gedaan naar nieuwe probes, (omdat de probes van mijn Maverick ET-732 dus blijkbaar volgens meerdere bronnen niet betrouwbaar blijken op de HM), en het blijkt dat ik het best probes van ETI (de makers van de Thermapen) kon nemen voor mijn HM (die maken zeer betrouwbare meetapparatuur)
Deze zijn helaas niet in .NL te verkrijgen, en heb ik deze voor ietsje meer dan dat ik in .NL kwijt zou zijn voor de Maverick probes bij Meerbbq (Harm Scholten), besteld in de .UK

Ik heb er dan ook maar meteen 3 besteld.

Afgelopen week zijn  ze binnengekomen.

En....................het werkte direct, en zonder problemen (wel eerst ff de juiste setting instellen).

24256455275_60f8d29e32_z.jpg


23628220154_70634894da_z.jpg


Om te kijken of er verschil zou zijn met mijn Thermapen, heb ik deze er even er naast gelegd, en gemeten.
Nou, dat valt dan niet tegen  :)

24256456715_00e6177918_z.jpg


Nu nog het achtergrond plaatje op de juiste schaal krijgen, en de HM gaat weer eens actief deelnemen aan het nieuwe BBQ seizoen  <:p

Mac
 
Ze zijn in Nederland wel te krijgen hoor ;)

Bij thermapen.nl en VuurenRook. Daar kun je ook de pit probe en grate clips bestellen.

en bij thermapen vanaf ?24,95 geen verzendkosten.

*edit: ze komen aankomende vrijdag weer binnen.
 
@Gerard, je hebt helemaal gelijk  :(

Ik had bij jou nog op de site gekeken, maar niet op je Thermapen site (sorry).
Tevens geeft ETI zowel Themapen.nl, maar ook Vuur en Rook niet aan als leverancier in Nederland (misschien wel de moeite waard om dit te laten corrigeren), en daarom heb ik niet verder gezocht in .NL

Er staat volgens ETI, wel een site geregistreerd in Zeewolde, maar deze is niet in de lucht......... (ik dacht in eerste instantie dat deze aan jou (of je maatje) gerelateerd zou zijn (nog steeds eigenlijk hoor  :-?)

Probes tbv de HM, worden vaak gelinkt aan MeerBBQ (Harm Scholten) als leverancier, maar daar heb ik eigenlijk helemaal niks mee, dus dan maar naar de andere kant van het water.
Maar ook omdat ik het gevoel heb, dat de kwaliteit van ETI beter is dan die andere probes.

Mac
 
SILO2 is het overkoepelende bedrijf van PBS en thermapen.nl dit is ook het bedrijf wat op de eti site staat. Thermometerwinkel.com wordt binnenkort ook toegevoegd aan de lijst.

ETI heeft een hoge kwaliteitstandaard en de productie vindt plaats in Engeland. Dat schakelt ook lekker makkelijk met garantie. We kunnen alles uit het eti assortiment leveren. Ook als het niet live staat. Als je iets wilt wat niet online staat laat het weten; we kunnen het mee laten komen, want we krijgen ongeveer wekelijks zendingen binnen. Dat scheelt weer verzendkosten.
 
Met heel veel tovenarij (althans voor mij dan), heeft Structor voor mij het probleem opgelost, om de door mij uitgekozen achtergrond beeldvullend te krijgen.

24189012141_3fd68843c0_c.jpg


Toch nog ff een nieuwer plaatje gemaakt van mijn Mac Cave, en toegepast, en het lettertype aangepast naar mijn huisstijl.

Super blij mee, echt ontzettend bedankt Emiel  B-)
je bent een kanjer (maar dat wisten we al)

animaatjes-bedankt-68464.gif


animaatjes-bidden-71351.gif


Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan