BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop 28 januari 2017 bij Vuur en Rook te Lunteren

De pat? zit in de oven, ben eens benieuwd!
Morgen de rookworsten in de smoker  :)
 
Met koud roken krijgen de worsten niet al te veel kleur.. ze ruiken wel overheerlijk.. :)
 
1124a44f2ba69ab3902d119758273165.jpg


Hier ook net gestart. Ik ga denk ik voor 2 sessies van een uur of wat.
 
Ja, beukenhout  Sander
 
Toch beter op moeten letten :), heb dat gedeelte (hoe logisch ook) even gemist en te enthousiast aan de gang gegaan..
misschien dat ik ze nog een ronde rook geef, of ik probeer der straks gewoon een  :D

De Pat? staat hier (bij marie) ondertussen ook in de oven..
 
Hier ook na een nachtje drogen, de rookworsten (en een paar verse) in de koude rook gehangen.
En de pat? ook in dat apparaat in de keuken gedaan  :-S

32432832412_c4e83100ae_c.jpg


Mac
 
Bert? Is er een mogelijkheid dat we de recepten krijgen van dat wat we gisteren aan worsten hebben gemaakt? Van de pat? hebben we dat, van worst zou dat ook leuk zijn.
 
Mac zei:
Hier ook na een nachtje drogen, de rookworsten (en een paar verse) in de koude rook gehangen.
En de pat? ook in dat apparaat in de keuken gedaan  :-S

32432832412_c4e83100ae_c.jpg


Mac

Werkt dat fijn die rook inzet voor de WSM?
 
De Pat? is ook goed gelukt, en smaakt ook heerlijk...... dat wordt veel pat? eten deze week.  :D :D

IMG_20170129_171554_zpsc4wk91rd.jpg


IMG_20170129_171640_zpsbjoi9bga.jpg
 
Werkt dat fijn die rook inzet voor de WSM?

Ja Lourens, erg blij mee.
Makkelijker dan alles aan je rooster moeten binden, maar ook verhoog je hiermee de werkruimte.
(Ideaal ook als je hele zalmzijdes wilt roken)

31748717984_074ff94d58_z.jpg


Mac
 
Dominique zei:
Bert? Is er een mogelijkheid dat we de recepten krijgen van dat wat we gisteren aan worsten hebben gemaakt? Van de pat? hebben we dat, van worst zou dat ook leuk zijn.
Ga ik regelen, Dominique.
De venkel heb ik wel, de rookworst zal ik moeten navragen.
 
Ik heb even een vraagje, de rookworsten hangen inmiddels een uur of 11 in de koude rook en hebben nog een uurtje of 2 voordat de csg leeg is maar wat is het beste, vacumeren en in de vriezer of eerst wellen in warm water en daarna invriezen?
 
Ik had begrepen na het roken evt vacumeren en daarna invriezen. Rustig laten ontdooien en dan wellen
 
Hoe lang wellen?
 
Er bestaat dan wel het risico dat je er niet af kan blijven natuurlijk.... :D :D :D :D :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan