BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop 28 januari 2017 bij Vuur en Rook te Lunteren

Sander72 zei:
Lowietje72 zei:
Sander72 zei:
Ik maak een lekkere brownie met caramelsaus en pecannoten voor bij de koffie voor alle worstelaars!

Zal ik je ophalen. Mag jij rijden, kan ik eten

Nou... we waren net iets aan het bedenken dus... Jeroen en ik zouden samen rijden, maar dat gaat niet door.
Nu kan ik samen met Domi rijden... maar als Purmerend -> Leiderdorp -> Leidschendam -> Lunteren ook een optie is?
Kunnen we samen de benzinekosten delen! Of was het een geintje?

Dat zou wel een hele grote omweg worden.
 
Mischien een vreemde vraag, maar kan er wellicht iemand makelijk aan een rundergateind komen (wil Coppa maken) en kan die wellicht zaterdag meenemen..  :D
 
Dat zou top zijn, mijn slager moet ze per 10 bestellen.. das wel weer veel
 
Mag ik vast een vraag in de groep gooien waar mogelijk morgen een antwoord op komt?

Ik wil graag droge worst maken en heb een woonkamer waar het lekker 20 graden kan worden en met een natte doek in de buurt ook vochtig genoeg kan zijn voor fermentatie. Daarna heb ik een zolder 15 tot 17 graden en 75% RV maar gunstiger vermoed ik: een schuur waar het 6-8 graden Celsius is en een RV van 60-65 %.

Zijn dat geschikte condities voor een fijne droge worst?

Tot morgen!
 
Is het daar zo stabiel Sander?  mijn garage varieerde van 50% tot 80% en mijn zolder zat (met natte doeken) tussen de 60% en 75%.....
 
Zo de worsten hangen al in de rook......

Bedankt voor een leuke en leerzame dag heren....
 
Hangen hier in de koelkast te drogen, morgen afroken.
Top georganiseerd
 
pracht dag geweest zag ik op facebook
 
Oeps, dat is dat en uur drogen in de auto en een half uur buiten geworden.. :p
Ze waren trouwens wel vrij droog hoor..
 
Topdagje vandaag met z'n allen.... even bijkomen nu en dan later de foto's delen hier.

Mijn plan de campagne is als volgt... de rookworsten en de droge worst hangen beide te drogen in de schuur. Morgenavond geef ik die beide worsten een lekker nachtelijk rondje koude rook met de CSG geladen met beuk en eikenmot en een dagje bijkomen daarvan (ik moet toch ook een keertje werken). Dan vacumeer ik de rookworsten en gooi ze in de vriezer totdat ik ze ga wellen voor bij een stamppotje. De droge worsten laat ik lekker hangen in de schuur tot ze een gewichtsreductie hebben van 25-30% en dan ga ik voorzichtig proeven. Ik denk een week of 2-2,5 ofzo? We gaan het zien.
 
Vanmorgen de rookworsten in het eitje gehangen
af376bf1b6be1a6032b06248a11773fa.jpg
 
Dat ziet er zalig uit zeg... beukenhout?
 
Terug
Bovenaan Onderaan