BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop 28 januari 2017 bij Vuur en Rook te Lunteren

BertM zei:
Top, thanks!
Maar ehh....dat recept van die knoflook-venkel, die wijkt echt wel helemaal af van wat we afgelopen zaterdag hebben gemaakt  :-S
 
Ik zat ook al te kijken, ik had nl geen spaanse peper gezien in mijn venkel-knoflook...

Trouwens, ik heb nog geen antwoord Bert of Danny? Als ik de knoflook en venkel weglaat, heb ik dan braadworst? Of moet er dan nootmuskaat of foelie bij? #dtv
 
Ik had die vraag even gemist Dominique, maar had het ook niet direct geweten. Ik ken zelfs mijn eigen recepten van de Ruhrpott BBQ niet uit mijn hoofd

Ik ga dus ook af op het recept van Bert hierboven
 
BertM zei:
Van charcuterie-worst.nl

Braadworst
Per kilogram:

18gr Zout
3 gr Witte peper
4 gr Nootmuskaat
4 gr Koriander
1/2 teen knoflook
100 ml Water

Schaamteloze zelfpromotie =))
Volgens mij had ik daar gekeken, maar tussen kijken en vinden zit een groot gat. Dat blijkt ;)
Muchos gracias Bert!

O, dat linkje doet niks, alleen een doorverwijzing naar iets van domeinnaam....
 
BertM zei:
Ik heb van Martijn van vuur&rook nog wat recepten gekregen.
Als er van de deelnemers nog belangstelling voor is wil ik ze wel als download beschikbaar stellen.

Graag!
 
opletten, tussen al dat gezever stond het linkje al :)
 
Nog een vraagje. De venkelworst is lekker grof, welke maat gaatjes is er aangehouden?
En gaan we hier ook uit van 750 hamlap/250 speklap? ( ik stond zo te l*llen, heb niks opgeslagen. Spijt!)
 
Dominique zei:
Nog een vraagje. De venkelworst is lekker grof, welke maat gaatjes is er aangehouden?
En gaan we hier ook uit van 750 hamlap/250 speklap? ( ik stond zo te l*llen, heb niks opgeslagen. Spijt!)
Dacht dat de 8mm plaat gebruikt was voor het gehakt.

En de verhouding van gehakt was 80/20 plus 20%  rugspek als ik mij niet vergis. Of hamlap/speklap hier aan voldoen weet ik niet.
Ik bestel bij mijn slager altijd 'mager met' wat volgens hem de juiste 80/20 verhouding heeft voor verse worst.
 
DanBras zei:
Dominique zei:
Nog een vraagje. De venkelworst is lekker grof, welke maat gaatjes is er aangehouden?
En gaan we hier ook uit van 750 hamlap/250 speklap? ( ik stond zo te l*llen, heb niks opgeslagen. Spijt!)
Dacht dat de 8mm plaat gebruikt was voor het gehakt.

En de verhouding van gehakt was 80/20 plus 20%  rugspek als ik mij niet vergis. Of hamlap/speklap hier aan voldoen weet ik niet.
Ik bestel bij mijn slager altijd 'mager met' wat volgens hem de juiste 80/20 verhouding heeft voor verse worst.

Nou, eens kijken of de slager hier op het dorp ook zo bijdehand is.... ( ik heb daar niet zo'n hoge pet van op).
 
Jesus. Kan je daar even iets leuks van fotowinkelen? Ik schrik me zo in de vlekken! =))
Arme Hilke ook.... "waar is de nooduitgang..."
 
Iderdaat ze "zat" te l*llen, stond helemaal niet...  :p
 
Dominique zei:
Nou, eens kijken of de slager hier op het dorp ook zo bijdehand is.... ( ik heb daar niet zo'n hoge pet van op).
Met 'mijn slager' bedoel ik ook niet de slager hier in L'veen hoor, maar Ooteman in R'dam

Maar ik denk dat als ik het hier in L'veen vraag, hij wel weet wat ik bedoel. Is een erg goede slager (Sm@cktheater Paul) met ook soms de betere stukken vlees (zoals bavette, picanha, erc) en wat duurdere rassen (zoals Wagyu, Iberico....).
Verder ook interesse in meer serieuze BBQ en heeft in zijn zaak 2 Sapphires en een Black Bastard, waarvan er ieder weekend minimaal eentje voor zijn zaak aan staat.

Heeft ook nog een keer een workshop van Peter B gekregen zag ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan