BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me - Mei 2012 - Yakitori

Het water loopt me in de mond.... :p
 
Inhaal-Steven 7:
Omdat de WGA nog niet in bezit is, spiesjes maar weer lekker makkelijk op de gasser:



Na draaien en dippen in de tare:



Op een bordje met Udon (met sesam-chili-olie, bedankt Dominique!):



En wat vonden we ervan? Ook deze Steven was weer voor herhaling vatbaar! Tare staat in de koelkast, altijd handig.
 
Als jij zo doorgaat haal jij de tien wel dit jaar!! :p
 
MarBQ zei:
Als jij zo doorgaat haal jij de tien wel dit jaar!! :p
Morgen November, en maandag en dinsdag weer werken.... :( Dus het zal 8 worden. Ik heb er afgelopen week 5 gemaakt, en geen 1 tegengevallen...
 
Lekker he die Yakitori !, heb deze ondertussen al verschillende keren gemaakt. Wordt tijd dat ik mijn S&Me teller eens ga bijwerken deze periode  :D
 
Afgelopen weekend deze Yakitori ook twee keer gemaakt. Eerst zaterdag de tare gemaakt en deze ingekookt. Deze is erg dik geworden en de pas was erg lastig schoon te krijgen. Maar de de sate smaakte erg goed.

2014-01-11180049_zpsfe055fb1.jpg


2014-01-11180831_zps64bd42a3.jpg


Smaakte uitstekend met wat sperzibonen.

De volgende dag de tare bijgevuld en gezorgd dat deze een stuk dunner werd.

2014-01-12123608_zpscbae8229.jpg


Ondanks het weken in water wilden de stokjes toch graag wegbranden. Dat is nog een uitdaging voor de volgende keer...

2014-01-12125024_zpsc0f70082.jpg


Het was een lekkere lunch :)
 
Een schildje van folie maken en onder je stokjes leggen scheelt al een stuk.
 
Ik had weer zin om lekker de BBQ aan te steken. En ook met dit weer is dat best te doen omdat we bij ons tijdelijk onderkomen een deel overkapping van de achtertuin hebben :D
Een Steven & Me inhaaldagje, Yakitori.
Vanmiddag even boodschappen gedaan en direct de Tare gemaakt en de spiezen geregen. Per persoon 200 gram kippedijen moest genoeg zijn!



Vanavond de Q aangestoken. Het dompelen van de spiezen ging niet helemaal zoals gepland, dus snel overgestapt naar het kwasten.
Lekker ruim in de saus gezet.



Ondertussen lekkere groenten erbij gewokt en het geheel afgemaakt met woknoedels.
Aan tafel de overige Tare erbij geserveerd als extra saus.



Het heeft heerlijk gesmaakt. Ondanks het zoete toch een goede combinatie tussen kip en marinade.

Als afsluiter nog een lekkere Banaan-Rolo met scheutje 43 (niet gebeurd)

Bedankt weer voor dit lekkere Steven gerecht.
 
Mijn resultaten voor deze steven en me.

tatu8edy.jpg


by6asa6y.jpg


ype8uma6.jpg


hyzydena.jpg


era8uzeq.jpg


esajejud.jpg




uqurydar.jpg


u2ezybug.jpg
 
Ziet er goed uit. De volgende keer de foto's posten in het resultaten-draadje...
Verbazend hoe verschillend de bordjes eruit zien met hetzelfde recept
 
Ziet er goed uit. De volgende keer de foto's posten in het resultaten-draadje...
Verbazend hoe verschillend de bordjes eruit zien met hetzelfde recept
 
Oeps voutje. Het is soms wat behelpen met Tapatalk en mijn telefoon. Bij mijn volgende Steven & Me komt het helemaal goed.
 
Hoe dan ook, ziet er prima uit!
 
Gisteren weer eens een mooie Steven en me sessie. Deze keer dus Yakitori. Gemaakt met kipfilet en Sake.

IMG_2399.JPG

ingredienten voor de saus

IMG_2400.JPG

De Yakitori in wording, deze de avond ervoor gemaakt ivm tijd. Wat ruikt dit lekker!


IMG_2402.JPG

De kip op de BBQ

IMG_2403.JPG

En door the miracle of time zijn ze klaar.

IMG_2404.JPG

Samen met bamie en pindasaus

Deze gaan we vaker maken. Ik weet alleen niet of de Yakitori ingevroren kan worden??
 
Ziet er lekker uit dennis. Invriezen moet gewoon kunnen volgens mij zou niet weten waarom niet.
 
Ziet er goed uit Dennis! En over je vraag in het recept deel stond dit ;)

Het is niet ongebruikelijk om tare's te vinden in Japan die maanden of zelfs jaren oud zijn. Maar hoe zit dat dan met de voedselveiligheid? De kip die erin gedoopt wordt is al gaar aan de buitenkant, dus er is geen sprake van kruisbesmetting met rauwe kip. En zolang je je saus tegen de kook aanhoudt kan het al helemaal geen kwaad.
 
Vanavond weer eens een oude Steven & me (mei 2012) bereiden.
Hier de voorbereidingen:

Voor de Yakitori
IMG_40561_zps84d77ad6.jpg


IMG_40581_zps061d137d.jpg


En voor de "Domi's" sesam noodles
IMG_40571_zps6dbc7bb9.jpg


(Misschien wil 1 van de moddereters deze even naar de juiste Steven & Me verplaatsen......oeps, sorry verkeerde topic...)
 
Ik zie helemaal geen foto's Rene? Er is duidelijk iets misgegaan. En het verplaatsen is gelukt!
 
Het verplaatsen is inderdaad gelukt, bedankt Dominique! (zie je al de foto's nu trouwens wel Domi???)
En nu weer verder

De kippedijen en Yakitori-saus op de Q
IMG_40591_zps16d042df.jpg


En van de Q
IMG_40601_zpsaa5bd630.jpg


De "Domi's" sesam noodles, wat zijn die lekker!!!
IMG_40611_zps99cd530d.jpg


En opgemaakt op het bordje
IMG_40621_zps02f9428c.jpg


En als toetje (door de visite gemaakt)
Mie-nestje met zwart sesam ijs
Het frituren van het mie-nestje
IMG_40631_zps6b47f43f.jpg


En het zwarte sesam ijs op het nestje op het bordje
IMG_40641_zps94430ef5.jpg


Thanks for watching :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan