BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me - Mei 2012 - Yakitori

Ik heb de tare wel 20 minuten laten koken, het werd niet echt dik/stroperig.
 
moet je hem daarna nog 3 uur op het vuur laten staan, kan je er iemand mee doodgooien haha
 
Heb hem ook en minut of 12-15 laten koken toen vond ik het welletjes. Hij doet het dan prima.
 
Mooi recept heb het al eens gemaakt,was heel lekker.
 
Ja, het is weer zover, het laatste weekend van de maand, jullie mogen hier je resultaten en ervaringen plaatsen. Hier die van mij:

Eerst de Tare gemaakt, ja, dat stelt niet veel voor natuurlijk als je eindelijk de ingredi?nten bij elkaar hebt gevonden. Bij mijn Appie hadden ze trouwens alles gewoon maar wel schreeuwend duur. Bij de toko ben je en stuk voordeliger uit, maar ja, beter duur dan niet te koop zullen we maar denken ;)
yakitori-1.jpg


Als vlees heb ik kippedijvlees gebruikt, ik had nog een aantal kipkarbonades in de vriezer liggen die ik had gehaald om een keer te experimenteren voor wedstrijdkip maar die kon ik hier ook prima voor gebruiken, dus ontvelt en ontbeend en in strookjes gesneden en die op de stokjes geregen.
yakitori-2.jpg


Daarna op de WGA, dat is toch wel het handigste grilletje voor spiesjes omdat je de uiteinden van de stokjes lekker over de rand kunt laten hangen. Later heb ik er toch el een klein schildje op gemaakt van aluminiumfolie omdat die brede bamboe stokjes toch wel heet worden ;)
yakitori-3.jpg


Ik heb ze tijdens het grillen 2 keer gedoopt, en toen ze van de gril afkwamen nog eens. En geserveerd met de sesamnoodles die Dominique had aanbevolen.
yakitori-4.jpg


Alles bij elkaar een heerlijke combinatie! Lekker veel smaak door de saus, ondanks dat je met gewoon kip begint zonder zout, peper marinade etc. Ik kreeg al meteen het verzoek wanneer ik het weer ging maken en dan graag wat meer kip, dus ik denk een blijvertje :D
De Tare heb ik na afloop even opgekookt en daarna in een pot in de koelkast gezet, die gebruik ik de volgende keer gewoon weer, zonde om weg te gooien.
 
Ik heb even alleen een foto van het eindresultaat :(. Maar ook bij ons is dit een blijvertje :)
d55dda30-9876-d8eb.jpg

Even opkoken en bewaren van de tare is een goede
 
Lekker Frits, wat had je erbij? Ziet eruit als een soort bami / noodle iets.
 
Dennis ik hed nog wat bami in de vriezer ;).
 
En hier de resultaten van de Haegse jury...
De ingredienten....
1744869a.jpg


Geregen, en de tare in een melkopschuimbeker, handig!
b3772297.jpg


Op de WGA, en draaien, draaien, draaien...
3d20d914.jpg


En met de sesamnoedels erbij, die mijn Mannen nog nooit hadden gegeten, maar keilekker vonden!
c778f790.jpg


Het was een groot succes, we hadden 18 stokjes met 3 personen, en die zijn schoon opgegaan. Zeker voor herhaling vatbaar.
Yakitori hai!
 
Lekker Domi! Bedankt voor dat noodle recept!
 
Ik wil mij nergens mee bemoeien ::)
Als jullie het vlees op de stokjes rijgen,
moeten jullie eens de punt van het stokje niet laten uitsteken verbrand het ook niet. :)

 
Dat lukt niet altijd, en de puntjes eet ik toch niet op ;)
 
tbob zei:
Ik wil mij nergens mee bemoeien ::)

Je wil het niet, maar ja het is sterker dan jezelf....;)
 
Sorry ik heb het al verwijderd.
 
Sorry tbob, maar dit draadje us alleen voor de resultaten van Steven & Me, voor je sat? mag je een nieuw draadje openen in high & fast.
 
Het was een heel leuk en bijzonder gerecht om te maken. Ingredi?nten waren goed te krijgen.
Ik heb ipv rijstwijn, witte wijn gebruikt omdat ik voor het kleine beetje wat ik nodig had geen zin had een hele fles te kopen die ik dan verder toch niet meer gebruik.
Het duurde wel zeker 20 minuten voordat de tare ingedikt was

IMG_4164.jpg


IMG_4165.jpg


IMG_4169.jpg


IMG_4171.jpg


IMG_4175.jpg


IMG_4180.jpg


IMG_4181.jpg


Wat vonden wij er van:
Heerlijk gegeten, een prima uitgebalanceerde smaak, niet te scherp en niet te flauw.
De tare was heel bijzonder icm de kip.
Ik had kippedijen gebruikt die ik qua smaak lekkerder vind als kip filet, maar is wel slecht in mooie blokjes te snijden, dus een volgende keer ga ik kip filet gebruiken.

We hebben de noedels zoals Dominque die erbij gezet had erbij gegeten wat een rima combinatie was samen met de Yakitori.
 
Terug
Bovenaan Onderaan