BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me - Mei 2012 - Yakitori

Mooie foto's Leo!! Ik heb het gisteren nog maar een keer gemaakt om het af te leren ;)
 
noskos zei:
Mooie foto's Leo!! Ik heb het gisteren nog maar een keer gemaakt om het af te leren ;)

het is bij ons ook zeker een blijvertje, was heerlijk
 
Het is al wel juni, maar ik heb dit vandaag gemaakt, dus dacht ik 'ik zet de resultaten er nog even bij'  :D

Ik hoefde er niet veel voor in huis te halen, want bijna alle ingredi?nten stonden al in de kast (zelfs de mirin :)). Dus eerst de tare gemaakt, hetgeen inderdaad niet zo moeilijk was. Het kon ook mooi terwijl de MOINKs de Q al bezig hield.
P1030494.JPG

Het inkoken duurde best wel lang, maar ik wilde het in ieder geval ver genoeg ingekookt hebben dat het in een 1/2 conserven blikje paste, dat leek me wel makkelijk bij het dopen.

Ondertussen de MOINKs even soldaat gemaakt, was ook erg lekker :
P1030504.JPG


Daarna dus de kip gegrild en de mie a la Dominique gemaakt (dat is helaas niet gebeurd). Toen het op het bord lag vroeg een huisgenoot of er geen foto gemaakt moest worden ?
Ja dus :
P1030505.JPG

Wij hadden er nog wat boontjes bij gedaan, want we moeten ook wel groente eten :)

We vonden het best lekker, maar de kip was iets te ver gegaard en daardoor wat droog geworden (kipfilet). Ook het feit dat het even moest wachten tot de mie klaar was hielp niet echt. Hopelijk gaat dat de volgende keer beter, en gezien de reacties komt die volgende keer er wel. Voordeel is dat dit erg snel klaar is, want de tare staat al in de koelkast :)

 
ik ben blij dat je er wel van gesmult hebt, volgende keer de puntjes op de i  :)
 
Wat ik nu zo grappig vind, is dat iedereen (volgens mij) die sesamnoodles erbij heeft gemaakt. Lang leve internet he, je kan er toch leuke recepten vinden!
 
Ik heb ze inmiddels al 2 keer gemaakt (geen foto's!) en beide keren gewoon als borrelhapje gegeten. Dus zonder bami of iets anders. Hadden daar absoluut geen problemen mee.
Het enige nadeel van die tare vind ik dat het zo'n ontzettende zooi op je rooster achter laat. Ik moet mijn gietijzeren WGA rooster binnenkort weer helemaal afbranden en opnieuw inbakken met Crisco.
 
Gewoon even goed heet stoken en dan afborstelen. Hoef je niet je rooster opnieuw voor te seasonnen hoor.
 
Die noedels van Dominique klonken niet alleen lekker, ze waren het gelukkig ook nog. Ik denk dat we die nog wel vaker maken :)
 
Had dit al ergens anders gepost maar hhier dan ook nog officieel in het juiste draadje....

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen maar vandaag ook dit recept gemaakt.
Had dit weekend voor het eerst mijn WGA dus een prima excuus om deze maar eens aan te steken.

Het recept gevolgd en had voor de soja saus de kikkoman gebruikt, was misschien net een beetje te zout dus volgende keer mischien half ketjap manis proberen.
Ipv sake de witte wijn gepakt.
Idd kookte de saus niet echt in maar qua smaak was dit ook niet echt nodig, wel heb ik tijdens het grillen de stokjes een keer extra gemopt.....

Voor de noodles bami nestjes gebruikt en ipv chili olie hot sauce van santa maria gebruikt.
De combi was echt prima, heerlijk gegeten kan niet anders zeggen.
Als test heb ik wel een paar stukjes kip in de tare in de koelkast gezet die bak ik morgen op kijken oe de smaak dan is.

Hier de fotos.....
83B2B7E1-2A38-4B57-819B-9909EFAE64B9-11074-000012F0C39ADA59_zpsd41f8e46.jpg


86555ABC-6863-4F2F-B54A-B88649B77087-11074-000012F0C8C08658_zps8611a60b.jpg


Als toetje banaan met mars ( had geen rolos in huis en mars gaat ook prima tenminste geen klachten gehoord 8))
B1B1EB23-9779-40D6-9018-E44A39C0983C-11074-000012F0CDE57F47_zps710c7e33.jpg

 
Dat telt dus mee voor je Steven & Me lijst. Heel goed gedaan ;)
 
Vandaag deze op de todo list gezet.
Spullen verzameld:
DSC02106_DxO.jpg

Tare gemaakt en laten inkoken:
DSC02108_DxO.jpg

WGA aangestoken en het idee van Dominique geleend en ook een melkkannetje vwb  de tare gebruikt. Tevens als probeersel een paar Garnalen op een stokje geprikt en deze als alternatief tbv Kip gebruikt
DSC02112_DxO.jpg

Na de bereiding bordje eiermie met lenteui en sesamzaadjes gebruikt
DSC02113_DxO.jpg


Wat vonden we ervan, goed toegankelijk recept en erg simpel uit te voeren. Op de koop toe is het nog erg lekker ook.
De garnalen waren een leuk alternatief, maar met kip is het net wat lekkerder.
Dit zullen we vast nog eens op de Q gooien. De tare hebben we alvast bewaard.

Groeten, Mike 
 
Is een favoriet hier in huize noskos!
 
toch ook eens maken! In welk boek staat dit recept?
 
Even inhalen.

_MG_8454.JPG


_MG_8458.JPG


_MG_8464.JPG



En aangevuld met Dominique's suggestie

_MG_8463.JPG


Ik vond hem erg lekker, ga ik nog een keer maken. De kip mag de volgende keer iets korter. En bij mij wilde de tare ook niet echt dik worden.
 
Zo, weer een Steven & Me van het lijstje af en ik moet zeggen, deze was evenals de anderen die ik gemaakt heb ook weer heerlijk.

De hulp staat klaar, ze vindt het fantastisch om te helpen, helaas vindt ze het eten meestal niet lekker









 
dat ziet er verdomme lekker uit!
 
structor zei:
Ziet er goed gelukt uit en goede hulp had je erbij, vond je hulp deze wel lekker?

Helaas, ze durft niet te proeven. Bij voorbaat vindt ze het niet lekker  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan