BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare heatermeters ronde 9

He! Ik zie mijn doosje!
Dat wordt morgen niet overwerken  ;)

Alvast bedankt Nosmo!
 
Top man. Wordt tot het weekend ermee spelen. En dan nog even iets bedenken wat te maken. Ik kan niet wachten. Thanks
 
Heb  het mooie doosje ook binnen gekregen. Thanks. Wordt niet meer heen en weer lopen om de temperatuur te regelen.
 
hier ook alles netjes binnen!
meteen de eerste vraagjes:
- Moet het thermokoppel nog gecalibreerd worden? mijne gaf 26 graden aan, terwijl de food probe 20 graden aangaf. in de huiskamer, dus 20 graden is correct.
- Waar kan ik bugs melden voor de software versie? Heb 2 routers in huis staan met beide hetzelfde SSID, mijn telefoons en laptops selecteren automatisch het sterkste signaal. Maar de heatermeter blijft constant switchen.
- Zit er een buzzer in? want ik heb hem nog nooit gehoord, en als ik een alarm instel en rechts op test klik krijg ik wel de email. maar geen geluid.Zag in het schema dat er geen buzzer aanwezig is (tevens ook op de PCB) is er een mogelijkheid om deze er zelf nog bij te plaatsen? of moet de atmel dan omgeprogrammeerd worden?
- BUG: LED 1 (rood) ingesteld op any alarm Ringing. maar hij gaat niet branden als ik op de test knop druk bij alarm settings
Opnieuw geflasht met de snapshot van de site. probleem opgelost. led knippert mooi rood, en scherm knippert ook.
 
Ook bij mij werkt deze thermocouple niet geheel probleemloos er is een temp. verschil van 4a5 graden
Als ik er een andere in prik dan is het verschil nog maar 0,4 graden
Het lijkt dus in de thermocouple te zitten .....maar.... als ik de thermocouple in mijn thermometer prik geeft ie wel de juiste waarde aan (er kunnen 2 couples in dus goed te vergelijken)..erg vreemd
de bijgeleverde foodprobe is dat een et 72/73 type??
 
afbedc070f3d08fd8f4ddc83c3255013.jpg
78ea5fb755a63c8da8a1f557aba61466.jpg


Moet de adapter nog op maat gemaakt worden?
De handleiding zegt gebogen kantje naar rechts. Maar dan is ie te hoog voor mijn primo large.
Draai ik hem Een kwartslag dan past ie bijna. Maar krijg ik heb niet achter de rand.

Of heb ik gewoon de verkeerde gekozen bij de bestelling?

Iemand hier ervaring mee?

Ps. Het thermokoppel getest in kokend water. Met een offset van -6 graden, precies 100 graden.
 
Gratje zei:
Ps. Het thermokoppel getest in kokend water. Met een offset van -6 graden, precies 100 graden.
Gratje, de thermokoppel is niet waterdicht en mag dus niet in (kokend) water worden toegepast.
Om hem te checken dien je bijvoorbeeld een oven te gebruiken.
De afwijking, resp. de offset zal dan minder zijn, hier bij mij recentelijk -2 resp. -3 in diverse testen.
 
Oeps.
gelukkig werkt ie nog.
de hele dag in de keuken gelegen. geen problemen gehad.


kan alleen niet inloggen met winSCP via ssh:
! 2016-10-28 20:00:48.949 ash: /usr/libexec/sftp-server: not found

om de achtergrond aan te passen.
 
Inmiddels heb ik de thermocouple van m'n rex100 afgeschroefd en het stekkertje overgezet
Deze zit nu op m'n HM en heeft toch ook een afwijking van zo'n 4 graden
Zit dus niks anders op dan de offset te gebruiken
Blijf ik het toch vreemd vinden dat de TC van m'n thermometer het wel goed doet
 
marcel125 zei:
Inmiddels heb ik de thermocouple van m'n rex100 afgeschroefd en het stekkertje overgezet
Deze zit nu op m'n HM en heeft toch ook een afwijking van zo'n 4 graden
Zit dus niks anders op dan de offset te gebruiken
Blijf ik het toch vreemd vinden dat de TC van m'n thermometer het wel goed doet
Piet (Nosmo) wilde nog een test doen met een geijkte Fluke (referentie) TC, aldus mijn contact met hem ruim een week geleden.
Hij zal hier nog wel wat kunnen toevoegen als reactie op de algemeen nu gemelde soortgelijke reacties i.v.m. de waargenomen verschillen tussen de TC en de ET72 probes.
 
Gratje zei:
afbedc070f3d08fd8f4ddc83c3255013.jpg
78ea5fb755a63c8da8a1f557aba61466.jpg


Moet de adapter nog op maat gemaakt worden?
De handleiding zegt gebogen kantje naar rechts. Maar dan is ie te hoog voor mijn primo large.
Draai ik hem Een kwartslag dan past ie bijna. Maar krijg ik heb niet achter de rand.

Als je hem eerst achter de bovenste rand steekt, kan ie dan over de onderste rand heen? dan laten zakken en hij zit .... ?
Zo werkt het bij de deksel van de wandgoot (van Geel / Le Grand) die ik hier op zolder heb hangen.
 
Thijs zei:
Gratje zei:
afbedc070f3d08fd8f4ddc83c3255013.jpg
78ea5fb755a63c8da8a1f557aba61466.jpg


Moet de adapter nog op maat gemaakt worden?
De handleiding zegt gebogen kantje naar rechts. Maar dan is ie te hoog voor mijn primo large.
Draai ik hem Een kwartslag dan past ie bijna. Maar krijg ik heb niet achter de rand.

Als je hem eerst achter de bovenste rand steekt, kan ie dan over de onderste rand heen? dan laten zakken en hij zit .... ?
Zo werkt het bij de deksel van de wandgoot (van Geel / Le Grand) die ik hier op zolder heb hangen.

Daar is ie ook net iets te groot voor.
Morgen denk ik een schuifmechanisme in slijpen.
2 halve delen van maken die je over elkaar heen schuift. Op zijn plek zetten. Uitschuiven totdat ie klemt. Dan vastschroeven.
 
Iemand toevallig een adresje voor een stekkertje voor een thermokoppel? Voor een schappelijke prijs uiteraard, had al wat gevonden, (tcdirect.nl) stekkertje goed betaalbaar.....tot je de verzendkosten bekijkt......

Heb een thermokoppel liggen, is echter met grote stekker.......

Vriendelijke groet,

Thijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan