BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare heatermeters ronde 9

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Na een heerlijk rustige zomer is het hoog tijd om de heatermeter fabriek maar weer eens aan te zwengelen.

Het wordt weer V5.0 net als de vorige keren.
Ik ga weer zoals vanouds complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.

De HM V5.0 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe en er komen dus twee pit probe opties, met of zonder thermokoppel. De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. De prijs van de HM is voor de thermokoppel uitvoering wel iets duurder.

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

Orange-1.jpg


5e%20batch-4.jpg


HM5.0%20SMD%20Combi-6.jpg


- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM V5 printje te bouwen en een kastje. De SMD IC's zitten al op de printjes, de rest van de onderdelen zijn los! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je zelf moeten regelen.

DIY-1.jpg



Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen. De prijzen zijn hetzelfde gebleven tov. de vorige ronde.

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- of ?130,-- voor de TC versie, excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM V5.0 in een 3D geprint kastje een 12V voeding en een externe of interne wifi adapter.

De tweede optie kost ?72,-- of ?78,-- voor de TC versie, excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM SMD combi printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM V5 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, oranje en zilver (glimmend grijs).

Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes voor. ?29,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Of een set met 4 probes voor. ?58,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Een Auber 6.5 CFM blower voor. ?58,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de montage van de blower op een Kamado. ?3,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.


Ik ga maximaal 12 Heathermeters bouwen, dit is incl. de DIY kitjes. Inschrijven kan totdat de lijst vol is of tot en met vrijdag 30 september.

Bestellen kan alleen hier. Als jullie het formulier ingevuld hebben stuur ik per PB een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.

Het is ook mogelijk om losse blowers, food probes en thermokoppels te bestellen, dit kan totdat de inschrijving stopt en alleen via een PB.
 
Aanmeldingen Complete HM;
Zeehond77
haasjetq
marcel125
Gratje
Lexter
evh
Mike
solexfrank
RedFox
wtebrinke
paulus
domien
Thijs

Reservelijst ;
Mikeje25
Jpmuys
 
Mooi Nosmo!
Formulier is ingevuld...
Ik lees dat er een WiFi stick bij zit. Is deze HM niet op basis van de Rpi3?
 
Zeehond77 zei:
Ik lees dat er een WiFi stick bij zit. Is deze HM niet op basis van de Rpi3?

Ik houd nog even een slag om de arm, ik ga er van uit dat de nieuwe software op tijd klaar is en dan worden het RPI3's anders wordt dit de laatste ronde met de RPI B+.

De tekst van de openingspost is nu iets aangepast.
 
Leuk. Eentje besteld, kan mooi op de primo.
(Zag dat ik mijn forumnaam in aanmelding abusievelijk op haasjetik had staan)
 
Yes! Mooi op tijd!  Super geregeld weer.
Ps. Welke raspberry zit er bij het complete pakket?
 
Ik heb er ook eentje besteld
Ik gebruik nu een rex c100 maar mis toch de mogelijkheid om de bbq op afstand in de gaten te houden
 
Gratje zei:
Yes! Mooi op tijd!  Super geregeld weer.
Ps. Welke raspberry zit er bij het complete pakket?

In principe de RPI3 maar dat hangt af van het op tijd beschikbaar zijn van de software.
 
top service weer Piet  :)
 
De "buy now" knop doet het hier nog steeds!  :D
De tijd voor een 2e HM is aangebroken.
 
Het gaat tegen mijn verwachting in nu wel heel erg snel!


 
evh zei:
Mooi!! Bij deze ingeschreven. Wat iseigenlijk de afhaalplaats?

De afhaalplaats is het afgelegen Julianadorp (bij Den Helder).
 
Stel,
Je hebt de thermokoppel variant en je wilt de HM een keer voor hoge temperaturen gebruiken, kan je dan een van de probes als dome thermometer aanwijzen?
 
Dat kan maar het is niet nodig. Het voordeel van de thermokoppel is juist dat die ook geschikt is voor hoge temperaturen.
 
Nosmo zei:
Het gaat tegen mijn verwachting in nu wel heel erg snel!
Tja....goede wijn behoeft geen krans Piet, inmiddels begint het een beetje op een "olievlek-effect" te lijken ;)
Ik plan een 2e WSM en om die reden dan ook nu alvast op tijd een 2e HM aan land trekken.
 
Helemaal gelijk  :blush:
Dat had ik inderdaad gelezen...
Gelukkig bestaan domme vragen niet  :D
 
RedFox zei:
Nosmo zei:
Het gaat tegen mijn verwachting in nu wel heel erg snel!
Tja....goede wijn behoeft geen krans Piet, inmiddels begint het een beetje op een "olievlek-effect" te lijken ;)
Ik plan een 2e WSM en om die reden dan ook nu alvast op tijd een 2e HM aan land trekken.

Haha Geert , ook hier natuurlijk "2 is beter" :D
 
Yeah, heb me ook via het formulier aangemeld, hoop dat het gaat lukken!
 
De lijst is vol,  domien staat voorlopig op de reservelijst.

 
Terug
Bovenaan Onderaan