BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare heatermeters ronde 9

Dat is rap gegaan! Mooi om te zien dat zulke projecten zo goed gaan.

Hopelijk is de software klaar zodat we allen meteen de RPI3 kunnen testen.
 
Gratje +1
 
Ceriel zei:
haasjeq zei:
Leuk. Eentje besteld, kan mooi op de primo.
(Zag dat ik mijn forumnaam in aanmelding abusievelijk op haasjetik had staan)
Zou je jezelf, na gebruikmaking van deze forumaanbieding, ook nog even voor willen stellen;)
Dat is een prima idee Ceriel!  ;)
 
Goed om te lezen dat Nosmo weer heatermeters maakt, helaas te laat gezien ivm vakantie, hoop snel op een ronde 10 dan maar.
 
Mmm de lijst vol begrijp ik... Heb hem toch ingevuld, mocht er een uitbreiding zijn dan heel graag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb Jpmuys nog op de reservelijst gezet. Ondertussen heb ik ook de bestellijst gesloten want het niet realistisch om te verwachten dat er meer dan drie mensen af gaan haken.

Ook heeft iedereen een berichtje van me gehad over de betaling, kijk het even goed door want mijn administratieve kwaliteiten zijn legendarisch (slecht) en ik spreek helaas ook al geen vloeiend Excels.

Mochten er fouten in staan laat me het aub zo snel mogelijk weten en als je nog iets wilt veranderen dan is nu de tijd daar.

De levertijd hangt een beetje af van vaak ik thuis ben de komende weken en van de levertijden van mijn leveranciers. Ik ga er van uit dat ik in de derde week van oktober kan gaan uitleveren als alles een beetje goed gaat.
 
Bedankt Nosmo! Komen de mensen van de reserve lijst automatisch, of met voorrang indien nog belangstelling, op de volgende lijst te staan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is zeker snel gegaan. Geld is overgemaakt. En wacht vol verwachting om hem te gaan gebruiken. Succes met bouwen. Maar na 8 rondes wordt het waarschijnlijk op de autopilot.
 
Helemaal op de automatische piloot zal het niet gaan,  we (mijn zoon en ik) worden er wel steeds handiger in.

De reservelijst wordt niet automatisch doorgeschoven naar de volgende ronde. Ook komt er geen prioriteit systeem. 
 
Nosmo zei:
Helemaal op de automatische piloot zal het niet gaan,  we (mijn zoon en ik) worden er wel steeds handiger in.

De reservelijst wordt niet automatisch doorgeschoven naar de volgende ronde. Ook komt er geen prioriteit systeem.

ben maar blij dat je nog redelijk grote SMD componenten hebt gekozen. ik werk dagelijks met 0402, 0201 en af en toe wel eens 01005 formaten weerstanden en condensatoren.
ik zag ik je filmpje dat je een hetelucht bout gebruikt, daarmee wel goed opletten dat je de PCB niet verbrand. gebruik goede soldeerpunten, vertin je punten altijd. en niet te heet stoken. is nergens voor nodig.

met een re-design kan je de hele heatermeter denk ik nog wel de helft zo klein maken ;)

ps. worden de schermpjes er eigenlijk permanent opgesoldeerd? of met een header?

 
Ik gebruik loodhoudend tin dat houd de temperatuur lekker laag,  tot nu toe nog geen problemen gehad met defecte pcb's of componenten.  Ik soldeer ook al zo'n jaartje of 30 professioneel al is dat de laatste jaren wel veel minder geworden dan vroeger.

Ik denk er over om een reflow oven te maken als winter project, tot nu toe vond ik het nog niet zo de moeite waard maar ik ga er toch maar eens aan beginnen.

Voor de afmeting van de print zit ik redelijk vast aan de plaatsing van de connectoren en aan restricties ivm de RPI. Ook is het op dit moment niet echt nodig om kleiner te gaan. Er komt misschien een HM mini op basis van een RPI zero,  zonder display of knopjes en met minder probes.  Dan kan alles wel veel kleiner worden.

Het display zit vast gesoldeerd. Een connector en een header neemt te veel ruimte in in de hoogte.
 
Ik snap dat de pcb niet kleiner hoeft. Was ook meer sarcasme.
Reflow oven voor thuis is altijd leuk. Vooral zelf maken. Der zijn er genoeg te koop.
Indien de meter per 1000 gemaakt moet worden, dan weet ik wel een adresje ;)
En indien er een keer hulp nodig is. Ik heb ook alle soldeer apparatuur thuis staan. Handsolderen welteverstaan (Weller wdm3 als basis) IPC getraind. 20+ jaar ervaring. Soldeer nog dagelijks.
Maar voor dat prijsverschil met een DIY kit had ik een keer geen zin om zelf te solderen :p



 
Thijs is van de reservelijst af! ;)
 
Alle zooi voor de heatermeters is inmiddels besteld, nu maar hopen dat de postbode een beetje door fietst. ;)

 
Mooi!! Welke RPi heb je nu besloten te bestellen?
Hoop je ze nog steeds ergens komende maand te kunnen leveren?
 
Het wordt de RPI3. Ik heb het de komende maand erg druk op het werk, maar ik verwacht toch voor het eind van oktober te kunnen leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan