BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare heatermeters ronde 9

Mooi om te horen dat het de RPI3 word! heb er zelf ook niet zo'n moeite mee om beta software te draaien/testen.
voor eind maart is ook top!
der is niets mooier dan met het koude weer niet meer naar buiten te hoeven om de temperatuur wat bij te regelen ;)
 
Nou Gratje, Eind maart is wel erg ver weg  ;)
Maar wat betreft RPI en b?ta ben ik het met je eens!
 
dromer1967 zei:
Je gaat even 14 dagen op vakantie en hup je grijpt alweer naast de volgende ronde heatermeters  :(

Hopen dat het bij de volgende wel lukt....

Zou het hem in de naam zitten  :D :D ;) ;)  (Geintje natuurlijk)
 
Je mag bij mij wel een keer komen spelen hoor....

Heb wel kolen de HM gaat gebouwd worden, regel jij het vlees doe ik een koud biertje klaarzetten  :D
 
Geldt dat voor het hele forum? Goed initiatief!
 
SilverFox zei:
Geldt dat voor het hele forum? Goed initiatief!

Het was meer bedoeld om een "pechvogel" een goed humeur en leuke dag te bezorgen
Maar Project - X ?? Hmmmm klinkt wel als een uitdaging  :> Maar dat gaat hem niet worden hier het tuintje...
 
Piet
Ik heb indertijd een HM 4 bij je gekocht.
Deze heeft de laatste tijd nogal wat kuren en de display werkt niet meer.
Zou ik je die eens toe kunnen sturen voor een beurtje (of een upgrade)?

Gr
Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
seyned zei:
Piet
Ik heb indertijd een HM 4 bij je gekocht.
Deze heeft de laatste tijd nogal wat kuren en de display werkt niet meer.
Zou ik je die eens toe kunnen sturen voor een beurtje (of een upgrade)?

Gr
Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Reparatie kan natuurlijk gewoon, een upgrade is lastiger omdat dat effectief neerkomt op een hele nieuwe HM. Die kun je dan het beste bestellen als er weer een nieuwe ronde komt.

We kunnen dit denk ik beter even per PB afhandelen.
 
Teasers;


Zoals de grote rode vos al zei, er is geen betere raad dan voorraad. ;)
Batch9-1.jpg


Ik was stiekem al een beetje aan het bouwen geslagen. :-O
Batch9-2.jpg


Het werk staat nu grotendeels stil omdat ik wacht op de rest van de onderdelen.
 
evh zei:
Who dat ziet er mooi uit. Kastje erom, testen en verzenden?

Volgorde klopt niet, eerst testen en dan kastje er om heen. ;)

Ik kan voorlopig nog niets versturen omdat ik nog lang niet alles compleet heb.
 
De helft van de kastjes is klaar, de probes en de thermokoppels zijn binnen. De meeste elektronische componenten zijn binnen, maar helaas de processors nog niet zodat ik niet verder kan met de printjes (de processor moet er als eerste op).

Verder wacht ik nog op de blowers, de voedingen en de adapter snoertjes voor de blowers.

Ook zijn er mega problemen met de RPI3 software, maar daar krijg ik dit weekend nog een verbeterde versie van. Ik verwacht dat dit dan ook een "release candidate" is omdat de software er op een joekel van een bug na al heel stabiel is en compleet is.
 
Bedankt voor de update Piet, dat ziet er goed uit!  =D>
 
Hopelijk niet te offtopic; Ik zie dat ik deze ronde buiten de boot val. Kan zelf wel aardig solderen (geen held in SMD), coderen en 3d printen. Wat zou je adviseren? Wachten tot de volgende ronde? Bij jou alle onderdelen kopen? Of zelf alles los opscharrelen?

 
Wachten tot de volgende ronde of bij mij alle onderdelen kopen is eigenlijk het zelfde, ik kan tussen de batches door alleen printjes, kastjes en ET72 probes leveren.

 
****  Update  ****



Even een kleine update. De werkzaamheden liggen stil tot volgende week zaterdag omdat ik tot dan op klus ben in Saudi Arabi?. Ook wacht ik nog steeds op een aantal belangrijke onderdelen, al verwacht ik wel dat die binnen zijn voordat ik weer thuis ben.

De printjes zijn voor 80% klaar dus als ik alles in huis heb kan het verder snel gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan