Lowietje72
Gemarineerd
Ik doe dat meestal achteraf. Geeft pekelen zonder zwoerd een beter resultaat of maakt dat niet uit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Lowietje72 zei:Ik doe dat meestal achteraf. Geeft pekelen zonder zwoerd een beter resultaat of maakt dat niet uit?
JaapAap zei:Kun je trouwens bij het standaard recept kruiden naar smaak toevoegen of geeft dit vermindering in resultaten?
Mike v R zei:Lowietje72 zei:Ik doe dat meestal achteraf. Geeft pekelen zonder zwoerd een beter resultaat of maakt dat niet uit?
Het kan beter intrekken, en met afroken krijgt het vlees meer rook.
Sander72 zei:JaapAap zei:Kun je trouwens bij het standaard recept kruiden naar smaak toevoegen of geeft dit vermindering in resultaten?
Met de goeie kruiden wordt het alleen maar lekkerder!
ilja.roest zei:Vanmorgen een goede ruildeal gedaan:
2 vers geschoten konijnen geruild voor 1,5 kilo buikspek van een Berkshire varken.
Kan nog net op tijd het zout in.
Drossie zei:Mijn stuk buikspek is 2 kg. Ik neem aan dat ik dan qua hoeveelheden pekel alles aanpas, maar dezelfde verhoudingen aanhou?
Camiel zei:vanmorgen ge-checkt; buikspekje ligt mooi cool in de koeling te wachten op de behandeling van vanavond. Het gaat Paddy-bacon worden, bij succes volg tzt het recept![]()
Ren? zei:Gebruik je eigenlijk kristalsuiker of basterdsuiker?
Wit of bruin?