BasBQ
Beef en Steak

International Bacon Day, zaterdag 5 september 2015

Ik doe dat meestal achteraf. Geeft pekelen zonder zwoerd een beter resultaat of maakt dat niet uit?
 
Lowietje72 zei:
Ik doe dat meestal achteraf. Geeft pekelen zonder zwoerd een beter resultaat of maakt dat niet uit?

Het kan beter intrekken, en met afroken krijgt het vlees meer rook.
 
JaapAap zei:
Kun je trouwens bij het standaard recept kruiden naar smaak toevoegen of geeft dit vermindering in resultaten?

Met de goeie kruiden wordt het alleen maar lekkerder!
 
Mike v R zei:
Lowietje72 zei:
Ik doe dat meestal achteraf. Geeft pekelen zonder zwoerd een beter resultaat of maakt dat niet uit?

Het kan beter intrekken, en met afroken krijgt het vlees meer rook.

Top! Snijd ik ook gewoon het zwoerd er af.
 
Dan heb je net aan mij de verkeerde, ik hou van peper maar dat is het op mijn spek... zoek eens op Walchers of Five Spice!
 
ilja.roest zei:
Vanmorgen een goede ruildeal gedaan:
2 vers geschoten konijnen geruild voor 1,5 kilo buikspek van een Berkshire varken.

Kan nog net op tijd het zout in.

Mooi! Jij jaagt zelf? Misschien moet je dit ff in een voorstelrondje zetten.
 
Ik doe ook mee! Morgen stuk spek in de pekel, het wordt mijn eerste. Spannend! :)
 
Mijn stuk buikspek is 2 kg. Ik neem aan dat ik dan qua hoeveelheden pekel alles aanpas, maar dezelfde verhoudingen aanhou?
 
Drossie zei:
Mijn stuk buikspek is 2 kg. Ik neem aan dat ik dan qua hoeveelheden pekel alles aanpas, maar dezelfde verhoudingen aanhou?

Ik heb 2 stukken van 1kg. Heb dat inderdaad ook gedaan. Het valt me wel op dat het nog steeds erg veel pekel is!
 
FF kijken of ik nog buikspek kan scoren vandaag, heb toch wel erg veel zin om mee te doen
 
Camiel zei:
vanmorgen ge-checkt; buikspekje ligt mooi cool in de koeling te wachten op de behandeling van vanavond. Het gaat Paddy-bacon worden, bij succes volg tzt het recept ;)

Daar hebben we voor 5 september toch niks aan................................ow nee, ben zelf ook al op weg.
 
Vanmiddag maar even een buikje scoren
 
Gebruik je eigenlijk kristalsuiker of basterdsuiker?
Wit of bruin?
 
Ren? zei:
Gebruik je eigenlijk kristalsuiker of basterdsuiker?
Wit of bruin?

Ligt aan de soort bacon die je wil gaan maken. Ik maak maple cured en daar gaat bruine basterdsuiker in.
 
Net buikspek van 2 kilo gehaald.  Van een gaasterland kruidenvarken. Ik ben benieuwd.
Ohoh  Geen ziplock bag ,
Kan ik ook wat anders gebruiken??
 
Terug
Bovenaan Onderaan