BasBQ
Beef en Steak

International Bacon Day, zaterdag 1 september 2012

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Het is nog een eindje weg maar het leek ons leuk om te kijken of er animo is om mee te doen met International Bacon Day.

International Bacon Day wordt gehouden op de zaterdag voor de eerste maandag in september, dit jaar valt dit dus op 1 september. Nu leek het ons leuk om dan met z'n allen bacon te maken. Dat heeft wat voorbereiding nodig, zo moet je stukje buikspek een weekje in de pekel staan voordat je het kunt roken. Ook heb je pink salt nodig. Het kan ook met colorozozout als je het basis recept aanhoudt.
Vandaar ook dat we dit ruim van te voren aankondigen, op die manier kunnen we ook iedereen voorzien van pink salt indien nodig.
 
I'm inn!
 
Count me in.
 
helemaal gaaf, ik ben van de partij
 
Ik doe ook graag mee.
En als ik iemand kan voorzien van pinksalt dan hoor ik het wel.
 
Moink balls valt ook onder bacon day toch? Dan doe ik ook mee!
Buikspek krijg ik er hier thuis helaas nog niet door.
 
Maar van dat spek gaan we zelf bacon maken, voor om de MOINK Balls bijvoorbeeld ;)
 
Ssssst...! dat moet je niet hardop zeggen, dan heeft ze dat ook niet door.
Wanneer is dit jaar eigenlijk de world moink ball day? Heb ze hier op het werk beloofd op die dag de bbq mee te nemen naar het werk voor de lunch.
 
Geen idee, Frits en ik hebben besloten om geen MOINK Ball dag te doen, misschien kan spiffs je er iets over vertellen als hij weer terug is uit het buitenland.
 
Ik probeer mee te doen maar weet niet of het gaat lukken want ik ben de dag ervoor jarig.
 
ben dol op een feestje
 
riona zei:
Ik probeer mee te doen maar weet niet of het gaat lukken want ik ben de dag ervoor jarig.
Je heb er een hele dag de tijd er voor.Moet toch lukken.
 
En niks zo goed als eieren met eigengemaakte bacon tegen een kater ;)
 
Ik zet het in m'n agenda en doe ook mee!
 
Ik zet het ook in de agenda maar wel met potlood, Ik heb nog iets in de vakantieplanning voor deze maand.
 
Leuk idee, nog nooit gedaan maar eens moet de eerste keer zijn.
Hopelijk zijn we in het land ( kunnen het ook in de planning laten zetten :)

Maar Dennis mag ik dan wat pink Salt bij je bietsen ( ben aankomend weekend in het twiske) of hebben we ondertussen al een adresje waar we het kunenn shoppen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan