BasBQ
Beef en Steak

International Bacon Day, zaterdag 1 september 2012

Ik haal het er van te voren af dan kan de rook er beter in en ook de rub
 
Ben even bij de slager langs geweest om te vragen hoe lang ik van tevoren de buikspek moet bestellen.
Een dag was afdoende.
Prijs 7,50 Euro per kilo.
Is dat duur of is de Makro veel goedkoper?
 
Het zijn speklapjes aan ??n stuk, dus ik vind ?7,50 best wel aan de prijs eigenlijk.
 
Volgens mij had ik het vanmorgen bij de Makro, ook zo rond die prijs, of een tikkeltje goedkoper gezien.
(dacht net onder de 7 euro te hebben gezien, maar hang mij er niet aan op).
En dan zijn ze ongeveer 2,3 kg, dus dat verschil lijkt mij te verwaarlozen.

O ja, bijna vergeten, vorige week bij ons in de stad, 4,49 ?/ Kg betaald bij een slager.

Mac
 
Ik zit helaas op 1 september weer in Canada, dus geen bacon day voor mij :'(

Ik ga natuurlijk wel een tripple baconburger met extra bacon eten ofzo.  ;)
 
En ik zit Helaas dan in Noorwegen, dus we zijn gisteren begonnen. Zodat ik volgende week zondag de bacon kan maken.
 
Ik zit helaas op 1 september weer in Canada

En ik zit dan helaas dan in Noorwegen

??? ???

Wauw ! (ja ja, het is voor het werk, maar toch)
Ik zit dan helaas in dit kikkerlandje, maar zou daar graag, een Bacon day voor over slaan hoor  :)

Mac
 
Meestal zie je niet veel van de omgeving, dus lijkt mooier/leuker dan je denkt.
Maar heeft een hoop andere voordelen 8)

Het is dan af en toe wat lastig om dingen te plannen op korte termijn. En ook lange termijn planning gaat soms wat lastig, zoals deze bacon day, ondanks ver van te voren bekend.
Een dag vrij plannen is niet moeilijk, maar een week achter elkaar kost me te veel vrije dagen.
En als ik geen vrij neem dan ben je inplan baar, dus grote kans op buitenland werk. 50/60 % in het buitenland zal redelijk kloppen.

Dus mijn bacon day is de 26ste :)
 
Word de eerste keer bacon, maar we hebben er alle vertrouwen in 8)
 
Mac zei:
Wauw ! (ja ja, het is voor het werk, maar toch)
Ik zit dan helaas in dit kikkerlandje, maar zou daar graag, een Bacon day voor over slaan hoor  :)

Mac

Stel je er niet te veel van voor hoor;
Mijn schema voor  de komende weken is; twee dagen Polen om de troep van een collega op te ruimen dan meteen door naar Noorwegen voor twee dagen dan door naar Denemarken voor het weekend dan een dagje naar huis (lees: naar de zaak voor papierwerk) en dan naar Halifax voor een onbekende tijd.

Niet veel tijd om ergens van te genieten dus.

Maar weer om topic, 1 september zal voor mij dus wat later in het jaar vallen ;)
 
Ik heb al wat leuke dingen gevonden die je met bacon kunt doen, dus die kun je er dan meteen achteraan maken Piet ;)
 
WAUW ! Piet
Was RoBBQ laatst niet in Polen  ;) (grapje RoB)

Ik zit (sorry lig nu, moet voorslapen voor de nacht) ook een beetje te twijfelen, om misschien 2 stukken Bacon te maken (1 standaard recept, en 1 Maple Bacon (recept van Dennis).  :-\

Kan makkelijk nu in mijn WSM  :D

Mac
 
Mac zei:
WAUW ! Piet
Was RoBBQ laatst niet in Polen  ;) (grapje RoB)


Ik zit (sorry lig nu, moet voorslapen voor de nacht) ook een beetje te twijfelen, om misschien 2 stukken Bacon te maken (1 standaard recept, en 1 Maple Bacon (recept van Dennis).  :-

Kan makkelijk nu in mijn WSM  :D

Mac

8) kunnen wel tegen een stootje, maar nee hij hoeft mijn niet achterna te reizen.
Maar weer ff on topic, ben benieuwd  naar het resultaat, aan komend weekend.

Als het goed lukt zal het waarschijnlijk wel vaker bacon day worden 8)
 
Oeps, bijna vergeten mijn buikspek uit de vriezert te halen.
Morgen is het de enige dag nog, dat ik het kan voorbereiden. (hopelijk is het dan ontdooid)
Moet 4 dagen naar Maastricht, dus hopelijk vergeet mijn duifje niet het buikspek om te draaien tijdens mijn afwezigheid  :-\

Ik ga er definitief 2 maken (althans proberen dan h?  :) )
De standaard en de Maple.

Mac
 
lekker Marcel
 
Korte vraag:

Kan ik mijn buikspek ook in een vacumeerzak doen, of trekt daardoor te veel vocht uit het vlees ?

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan