BasBQ
Beef en Steak

International Bacon Day, zaterdag 1 september 2012

Rustig rustig heren en dame ! moet eerst nog een linkje zien te vinden hoe je het stap voor stap kan maken.....
 
Lerxst zei:
Rustig rustig heren en dame ! moet eerst nog een linkje zien te vinden hoe je het stap voor stap kan maken.....

Dat zal niet mee vallen hier. ;)
 
ik zal me opofferen om te komen proeven Dirk  :)
 
Ik noteer de datum met potlood.. Is dit een beetje te doen op de OTP?
 
Prima te doen op je OTP!
 
Keuze's keuze's... als ik nu eens wist waar ik dat op moest maken.....
BILD2323.jpg

dan zou ik ook meedoen....
 
Het is nog een eindje weg maar ik doe mee. Wel ff tijdig in de agenda zetten ivm de voorbereiding.
 
Het zal mijn eerste eigenste Bacon gaan worden, dus ik doe mee! Ik ga voor het standaard recept met alleen coloroso zout. En dat heb ik al in huis. Na alles 6 keer doorgelezen te hebben, denk ik te begrijpen hoe dat pekelen werkt en waarom je een bepaalde hoeveelheid van welk soort zout nodig hebt. Ziplockers liggen ook al in de lade, dus alleen nog maar een mooi stuk buikspek scoren.

Ik heb (uiteraard) wel een newbie vraagske: Dat zwoerd op de buikspek, h?... Moet dat er nou af voordat je pekelt of pas als de hele bacon gerookt en al is?
 
Ik heb het zonder zwoerd gemaakt en met zwoerd, ik heb het op 107?C gedaan en op 90?C. Alles produceerde heerlijke bacon, uiteraard allemaal een beetje anders, maar nog steeds stukken beter dan dat je in de winkel koopt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan