BasBQ
Beef en Steak

Brikettentest

Zelf heb ik het nog niet gezien. Weet alleen dat Black ranch het vaak heeft.
Zelf ben ik er niet kapot van, omdat ik de rooksmaak graag zelf controleer, anderen vinden het geweldig
 
Frits zei:
Zelf ben ik er niet kapot van, omdat ik de rooksmaak graag zelf controleer, anderen vinden het geweldig

Ik vind het niet-neutrale van Black Ranch wel lekker, maar...
Laatst moink Balls gemaakt, met goed rokende black ranch, plus ook nog rookhout. Dat was echt too much. Dat is wel een nadeel.

 
Dat is dus precies wat ik bedoel. Het kan je eten verpesten en dat wil je toch niet.
 
Bedankt voor de HotDevil briketten test Frits  :D
 
Als je deze test doet...

Hoe ver staan de schuiven open?
 
Voor de low en slow, heb ik de Hot Devil's besteld.

Welke kan ik het beste gebruiken voor Hot and fast?
 
Ik haal straks even paar pakken bij de AH.

Laat graag weten hoe en wat, maar ik ben een beginner, dus weet niet waar ik precies op moet letten en wat goed is. Of juist niet.

Zaterdag/zondag ga ik me eens wagen aan de BCC :)
 
Ben wel benieuwd naar de AH briketten.....zijn best aan de prijs. Zijn dat die Loki briketten?
 
Lowietje72 zei:
Ben wel benieuwd naar de AH briketten.....zijn best aan de prijs. Zijn dat die Loki briketten?

Loki?

Heb nu drie zakken gehaald a 3kg. Morgen gaat de fik dr in. Ik zal even fotootje maken van hoe ze er uit zien 'rauw', in de firestarter en aan op de bbq.

Ik heb een thermometer in mn deksel zitten, dus zal proberen te zien hoe warm ze zijn gedurende welke tijd.

Hoeveel briketten moet ik eigenlijk ongeveer pakken, gewoon 1 starter vullen?

 
Wailer zei:
Lowietje72 zei:
Ben wel benieuwd naar de AH briketten.....zijn best aan de prijs. Zijn dat die Loki briketten?

Loki?

Heb nu drie zakken gehaald a 3kg. Morgen gaat de fik dr in. Ik zal even fotootje maken van hoe ze er uit zien 'rauw', in de firestarter en aan op de bbq.

Ik heb een thermometer in mn deksel zitten, dus zal proberen te zien hoe warm ze zijn gedurende welke tijd.

Hoeveel briketten moet ik eigenlijk ongeveer pakken, gewoon 1 starter vullen?

Ja, deze: http://www.ah.nl/producten/product/wi192402/lokkii-bbq-briquette-instant-lighter
 
Gister bij de Colruyt in Turnhout geweest, de Flamy Cocos was op.  In plaats daarvan stond er een pallet Tom Cococha. Een medewerker vertelde me dat de Flamy's vaak op waren en dat ze dan deze ervoor in de plaats kregen.
Ik had het idee dat ze iets kleiner zijn dan de Flamy's. En ook een paar euro duurder.
Iemand ervaring met deze Tom Cococha briketten?
Ik zag dat ze nog niet in de test stonden...
cf3f9c30b4d63e3c22009a1e6a700cba.jpg
 
Zou goed kunnen dat ze wat kleiner zijn dan Flamy's. Hoewel het formaat van 3kg Flamy's ook kleiner is dan 10kg Flamy's is mij al opgevallen. de TOM Cococha worden veel gebruikt voor sisha/waterpijp vandaar waarschijnlijk ook het kleinere formaat.
 
vraagje van andere orde, maar wel met briketten te maken.

Stel ik blijk te weinig briketten heet te hebben gemaakt wat is dan de beste manier van bijvullen? Gewoon er bij leggen of eerst met starter verhitten?

Met starter is dan wel zaak dat ik niets op de Q heb liggen, anders kan ik mn starter niet kwijt.

Met 'gewoon er bij leggen' is dan niet het risico dat het eerst begint te roken?

 
xerogee zei:
Gister bij de Colruyt in Turnhout geweest, de Flamy Cocos was op.  In plaats daarvan stond er een pallet Tom Cococha. Een medewerker vertelde me dat de Flamy's vaak op waren en dat ze dan deze ervoor in de plaats kregen.
Ik had het idee dat ze iets kleiner zijn dan de Flamy's. En ook een paar euro duurder.
Iemand ervaring met deze Tom Cococha briketten?
Ik zag dat ze nog niet in de test stonden...

Vaag. In Bree komen ze niet meer volgens deze dame:

Van: Klantendienst <klantendienst@colruyt.be>
Datum: maandag 3 augustus 2015
Onderwerp: dlk3 kusters nv weert 4000 bree beschikbaarheid inc5949512
Aan: Nicky

Beste mevrouw Kusters,

Bedankt voor uw email van 28/07.

U vroeg of de briketten van Flamy of Tom Cococha nog beschikbaar zijn in uw  Colruyt-winkel te Bree.

Ik heb dit voor u nagekeken. Jammer genoeg zijn beide artikelen uitverkocht.
We krijgen hier op de centrale ook geen levering meer van.

Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jasmina Dewit
klantendienst
 
Terug
Bovenaan Onderaan