BasBQ
Beef en Steak

Brikettentest

Nou ik heb helaas geen goede test kunnen doen, had nog oude briketten die natuurlijk op moeten.

Heb dus een combinatie in de fik gezet zo rond 18.30u. Nu brand nog steeds ongeveer de helft. Lijkt er dus op dat die kokosbriketten van de AH lang blijven branden in ieder geval.

Vandaag geen spectaculaire zaken, wat standaard sate, hamburgertje, zalm en worstjes.

Zoals gezegd zondag BCC proberen.
 
Deze briket binnenkort maar eens proberen ;)

81aa1ee350799c876b424deae57bcd5b.jpg
 
[mosterd] De test heeft een update! Bedankt Frits! [/na de maaltijd]

Op vuur ende rook is er trouwens een nieuwe dammers briket die volgens de omschrijving heel erg veel lijkt op de oude top dammers.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

 
Zo eindelijk bij met lezen....  heb ik iets gemist over BonFire??  Ik zelf gebruikt Ecobrasa.. maarr mijn vader wil nu de BonFire gaan gebruiken....
eenvoudig bij de Sligro te halen en prijstechnisch gunstig..  iemand ervaring??
 
BarbeGoose zei:
Zo eindelijk bij met lezen....  heb ik iets gemist over BonFire??  Ik zelf gebruikt Ecobrasa.. maarr mijn vader wil nu de BonFire gaan gebruiken....
eenvoudig bij de Sligro te halen en prijstechnisch gunstig..  iemand ervaring??

De 'restaurant'-kwaliteit kokosbriketten bij de Sligro zijn Terlanco's (hier ook getest), de witte zak zit binnen in de zwarte zak van de Sligro. Ze bevallen mij erg goed, maar ik heb geen referentiemateriaal  :)
 
PietM zei:
BarbeGoose zei:
Zo eindelijk bij met lezen....  heb ik iets gemist over BonFire??  Ik zelf gebruikt Ecobrasa.. maarr mijn vader wil nu de BonFire gaan gebruiken....
eenvoudig bij de Sligro te halen en prijstechnisch gunstig..  iemand ervaring??

De 'restaurant'-kwaliteit kokosbriketten bij de Sligro zijn Terlanco's (hier ook getest), de witte zak zit binnen in de zwarte zak van de Sligro. Ze bevallen mij erg goed, maar ik heb geen referentiemateriaal  :)

Ik ben nieuw hier en lees regelmatig wat over Terlanco.

Wil even zeggen dat de AH kokos en de Sligro kokos absoluut niet van Terlanco zijn.
Er zijn veel meer bedrijven die eigen import doen en alleen private label merken verkopen aan BV AH, Sligro en nog meer van zulke bedrijven.
 
nielsb81 zei:
PietM zei:
BarbeGoose zei:
Zo eindelijk bij met lezen....  heb ik iets gemist over BonFire??  Ik zelf gebruikt Ecobrasa.. maarr mijn vader wil nu de BonFire gaan gebruiken....
eenvoudig bij de Sligro te halen en prijstechnisch gunstig..  iemand ervaring??

De 'restaurant'-kwaliteit kokosbriketten bij de Sligro zijn Terlanco's (hier ook getest), de witte zak zit binnen in de zwarte zak van de Sligro. Ze bevallen mij erg goed, maar ik heb geen referentiemateriaal  :)

Ik ben nieuw hier en lees regelmatig wat over Terlanco.

Wil even zeggen dat de AH kokos en de Sligro kokos absoluut niet van Terlanco zijn.
Er zijn veel meer bedrijven die eigen import doen en alleen private label merken verkopen aan BV AH, Sligro en nog meer van zulke bedrijven.
Zelfs niet als er Terlanco op de witte binnenzak staat?
 
PietM zei:
nielsb81 zei:
PietM zei:
BarbeGoose zei:
Zo eindelijk bij met lezen....  heb ik iets gemist over BonFire??  Ik zelf gebruikt Ecobrasa.. maarr mijn vader wil nu de BonFire gaan gebruiken....
eenvoudig bij de Sligro te halen en prijstechnisch gunstig..  iemand ervaring??

De 'restaurant'-kwaliteit kokosbriketten bij de Sligro zijn Terlanco's (hier ook getest), de witte zak zit binnen in de zwarte zak van de Sligro. Ze bevallen mij erg goed, maar ik heb geen referentiemateriaal  :)

Ik ben nieuw hier en lees regelmatig wat over Terlanco.

Wil even zeggen dat de AH kokos en de Sligro kokos absoluut niet van Terlanco zijn.
Er zijn veel meer bedrijven die eigen import doen en alleen private label merken verkopen aan BV AH, Sligro en nog meer van zulke bedrijven.
Zelfs niet als er Terlanco op de witte binnenzak staat?


Maar dat staat er niet op.

Het is dezelfde zak als van de foto van pagina 6 met de 3 kg.
Alleen staat er dan 10 kg.

a1f1d6cca36d36351abfd0d8250222f8_zps25431017.jpg


Mocht er interesse zijn voor deze kokosbriketteb kunnen we eens kijken of er een x aantal zakken rechtstreeks hier verkocht kunnen worden.
We hebben pallets zat op voorraad.
 
Hoi Niels,

Het is de gewoonte dat nieuwe leden zich even voorstellen in het daarvoor bestemde deel van het forum. Als je een bedrijf vertegenwoordigt dan mag je daar ??n keer wat over vertellen in je voorstelverhaaltje en daarna gaan we het met zijn allen over barbecue hebben ;)
 
Handige info, ik was al opzoek naar welke briketten te gaan gebruiken, zit nu op de Weber long lasting Briketten.
 
Na een aantal jaar gestookt te hebben op Weber briketten, heb ik een week af wat Dammers ecobrassa kokosnoot briketten  besteld.

Ik heb hier al veel goeds over gelezen,
Kort samengevat, waar de briketten van Weber ophouden gaat de ecobrassa nog vrolijk door.
wauw wat een hitte geven ze af en het roosterd je vlees gelijk anders, het schroeit snel dicht en dan kan het plezier beginnen.
na een goede 90 min geroosterd te hebben, even de deksel erop gelegd en gekeken hoeveel temp ze nog afgeven, en dat was nog snel tussen de 250 en 275 graden met alles open.

Het is wel duurder maar voorlopig voor mij ecobrassa
 
William zei:
Na een aantal jaar gestookt te hebben op Weber briketten, heb ik een week af wat Dammers ecobrassa kokosnoot briketten  besteld.

Ik heb hier al veel goeds over gelezen,
Kort samengevat, waar de briketten van Weber ophouden gaat de ecobrassa nog vrolijk door.
wauw wat een hitte geven ze af en het roosterd je vlees gelijk anders, het schroeit snel dicht en dan kan het plezier beginnen.
na een goede 90 min geroosterd te hebben, even de deksel erop gelegd en gekeken hoeveel temp ze nog afgeven, en dat was nog snel tussen de 250 en 275 graden met alles open.

Het is wel duurder maar voorlopig voor mij ecobrassa



Een hele dikke +1
 
Frits, goed en nuttig onderzoek, het zit 'm volgens mij ook meer in temperatuur beheer voor het beste resultaat! Ik heb zelf nog een merk voor je in de aanbieding, CoCo Green kokos briketten, misschien voor een volgende test? Gr,Peter
 
Peter, temperatuur beheer is alles. Maar als brikketen niet erg heet worden zijn ze minder geschikt voor grillen maar wel voor low and slow, briketten die wel heel heet worden kunnen behalve goed gebruikt worden voor grillen ook gebruikt worden voor low and slow als je de lucht toevoer heel erg weet te knijpen of een mooie 'snake' kan maken.

Testen kan altijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan