BasBQ
Beef en Steak

BBQ controller Discussie

structor zei:
uipko zei:
@structor, vraagje over de controller site. Ik krijg het niet voor elkaar e=om een tag toe te voegen. Een bestaande tag selecteren gaat prima. Maar als ik iets invul in het text veld kan ik die niet submitten er is geen button en enter werkt ook niet, wat doe ik verkeerd?
Is een bug of eigenlijk was een bug ;)

Het enige is dat je een foutief geplaatste tag (nog) niet uit de tagcloud kan verwijderen (als gebruiker).

Top, snel opgelost.  Maar moet dus wel 3 keer nadenken voordat ik een tag toevoeg =D
 
Zijn er eigenlijk nog minimale specs voor de 12V voeding bij de controller?? Ik heb hier nog wel een 12V liggen die 400mA levert, is dat genoeg of moet hij minimaal 1A zijn?
 
Hoplidop weer een nieuwe update van de controller site

  • ophalen van recepten van dit forum
  • bij het starten van een sessie heb je een autocomplete lijst, die je eigen sessies of de recepten van dit forum toont
  • bij de statistieken worden wat ook wat totalen getoond

Voorlopig heb ik alleen even een synchronisatie tussen het steven&me recepten deel en de site, om even te kijken hoe dit uitpakt... Het idee is dat het wat makkelijker wat om bijvoorbeeld steven&me sessies in te voeren. Maar met het hebben van de recepten aan de controller kant, krijg je nog veel meer opties  :-/

Even een plaatje, als je in het naam veld typt (in dit geval "lo"). Dan wordt in je eigen sessies en in de forum recepten gekeken welke matchen, vervolgens kun je klikken.

start_sessie.png
 
structor zei:
uipko zei:
@structor, vraagje over de controller site. Ik krijg het niet voor elkaar e=om een tag toe te voegen. Een bestaande tag selecteren gaat prima. Maar als ik iets invul in het text veld kan ik die niet submitten er is geen button en enter werkt ook niet, wat doe ik verkeerd?
Is een bug of eigenlijk was een bug ;)

Het enige is dat je een foutief geplaatste tag (nog) niet uit de tagcloud kan verwijderen (als gebruiker).

Ik heb nu een OK button maar die doet niets  :-/
 
En bij mij is er een probleem met het invoeren van de datum. Nadat ik de datum heb geselecteerd, geeft hij een melding dat er een datum moet staan.
 
Jappert zei:
En bij mij is er een probleem met het invoeren van de datum. Nadat ik de datum heb geselecteerd, geeft hij een melding dat er een datum moet staan.

Heb ik ook. Het lijkt er op dat eer twee kalenders zijn als je wat meer naar rechts klikt krijg je een andere kalender en dan gaat het wel goed.
 
Klopt die ene zit ingebouwd in de browser die hield ik altijd tegen, die andere volgt ook de vlaggetjes. Degene die nu lijkt te winnen is de standaard browser variant en die staat  in "2014-02-03" achtig datum formaat en dat accepteert het validatie framework niet in het nederlands, ik heb net een nieuwe versie geupload waarin ik aan het framework maar dit formaat heb toegevoegd tegelijkertijd heb ik de andere datepicker (die de vlaggetjes volgt) verwijderd.
 
Alles weer prima werkend nu Emiel, bedankt voor je moeite  :)
 
Ehh, eeeh wachtwoord vergeten? Dat onthoud safari netjes voor me in de keychain! Dus ergens is er iets niet helemaal lekker gegaan!
 
Ik heb de spulleboel vanavond even op een breadboard aangesloten om te kijken wat voor waarden ik uit de probes kreeg: http://bbqcontroller.blogspot.nl/2014/02/breadboard-testing.html

Temperatuurweergaven zijn nog niet okay dus... mogelijk moet ik ergens nog parameters veranderen om aan te geven welke probes ik gebruik? Ook stopte de seriele monitor er na een stuk of 10/15 logregels mee.. geen idee of dat ook betekent dat de loop vast is gelopen of niet ;)
 
Is er een handige/snelle manier om de pid_constants te berekenen voor een bepaalde probe?
Mijn Maverick 732 probes geven enkel een U (maar dan kan misschien komen door de langere pin.. ook al helpt wat verschuiven tot nu toe niet..). Mijn Ikea probe geeft echter een veel te lage waarde, zo'n 34F...

Momenteel staat hij zo ingesteld (overigens alles nog op het breadboard):
Code:
static const struct  __eeprom_probe DEFAULT_PROBE_CONFIG PROGMEM = {
	"p", // Name if you change this change the hardcoded number-appender in eepromLoadProbeConfig()
	PROBETYPE_INTERNAL,  // probeType
	0,  // offset
	-40,  // alarm low
	-200, // alarm high
	0,  // unussed1
	0,  // unussed2
	{
		//2.3067434e-4,2.3696596e-4,1.2636414e-7  // Maverick ET-72
		//5.36924e-4,1.91396e-4,6.60399e-8 // Maverick ET-732 (Honeywell R-T Curve 4)
		//8.98053228e-4,2.49263324e-4,2.04047542e-7 // Radio Shack 10k
		//1.14061e-3,2.32134e-4,9.63666e-8 // Vishay 10k NTCLE203E3103FB0
		4.37E-04, 0.000258396, 9.06E-08 //ikea fantast
		,1.0e+4
	}
};
 
Terug
Bovenaan Onderaan