BasBQ
Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Ik heb inmiddels twee updates geplaatst op de controller site.
  • Aanpassingen tbv rasppi zodat vanaf de controllersite een upload sessie gestart kan worden
  • Mislukte fix voor ipad menu's :(
  • Veel log uitbreidingen, zodat een admin loglevels dynamisch kan aanpassen, logs opruimen etc
 
Ik wil ook...ik wil ook....ik wil ook :-/

Binnenkort toch maar eens wat onderdelen bestellen dan.....te beginnen met een RP.
 
structor zei:
Ik heb inmiddels twee updates geplaatst op de controller site.
  • Aanpassingen tbv rasppi zodat vanaf de controllersite een upload sessie gestart kan worden
  • Mislukte fix voor ipad menu's :(
  • Veel log uitbreidingen, zodat een admin loglevels dynamisch kan aanpassen, logs opruimen etc
Bedankt voor al de moeite die je erin steekt voor de nabouwers Emiel!

DanBras zei:
Ik wil ook...ik wil ook....ik wil ook :-/
Binnenkort toch maar eens wat onderdelen bestellen dan.....te beginnen met een RP.
Danny, het is een heel leuk project, hier draait het inmiddels tot volle tevredenheid, maar je zult nog wel de ene of andere hobbel tegen komen op het Heatermeter padje.
Maar inmiddels zijn er al een redelijk aantal leden die ervaringen kunnen uitwisselen en je support geven t.z.t.
 
Zo... in de afgelopen weken dit topic weer eens wat bij zitten lezen in dit topic! Vorige week bij DX een fan besteld, die tegen alle verwachtingen in gisteren al binnen kwam.. hopelijk lukt het me binnenkort weer eens om wat tijd vrij te maken om ook weer verder te gaan met knutselen, maar ik merk dat ik me wel weer even in zal moeten lezen in de materie, het speelveld van mogelijkheden is al best weer veranderd!
 
Ben bezig met de case te bestellen in Amerika, kreeg net dit antwoord

Frits,

I assume you're building a HM 4.0? Usually I print the 3.6 case with the RJ45 jack hole. I include the RJ45 jack with the case (so that I know it will work for you) as well as all the hardware you'll need to close the case up.

Also, if you want the case customized let me know (text, etc). Just be mindful that the printers can't do a lot of detail - chunkier things come out better than fine structures.

Money is through paypal.

Just let me know what you'd like and I'll get started on them.

Have a great day!

Matt


Ik volg de bestellijst van Uipko, klopt dit of moet ik wat anders hebben?
 
structor zei:
Klopt Rutger!
Nah ja... eerst maar weer even de basis opzetten zoals ik dat initieel voor ogen had maar dan... Dan kan ik daarna wel weer verder gaan kijken waar ik het voor mijn workflow wil tunen :) Mijn raspberry is momenteel alweer in gebruik als asterisk pbx, dus dan zou ik daar toch ook eerst weer een nieuwe van moeten bestellen :)
 
Frits zei:
Ben bezig met de case te bestellen in Amerika, kreeg net dit antwoord

Frits,

I assume you're building a HM 4.0? Usually I print the 3.6 case with the RJ45 jack hole. I include the RJ45 jack with the case (so that I know it will work for you) as well as all the hardware you'll need to close the case up.

Also, if you want the case customized let me know (text, etc). Just be mindful that the printers can't do a lot of detail - chunkier things come out better than fine structures.

Money is through paypal.

Just let me know what you'd like and I'll get started on them.

Have a great day!

Matt


Ik volg de bestellijst van Uipko, klopt dit of moet ik wat anders hebben?

Frits,

Ik heb bij Matt ook de Version 3.6 besteld via PM en 10 dagen later was hij binnen.
Dat was de case met daarin 4 inbus boutjes, verder niets. Dus geen extra plug.
Je kunt dan nog de kleur kiezen, heb ze zo niet paraat.
Prijs: US$25,- voor de case en US$15,- voor de verzendkosten naar NL.
Liep probleemloos en hier ook netjes in gebruik.
Gebruik anders even de foto als je hem een PM stuurt.

Zo kwam hij binnen:
HMboxje1.jpg


en zo in gebruik:
hmmetelcosnoer_macro.jpg

 
Frits zei:
Ben bezig met de case te bestellen in Amerika, kreeg net dit antwoord

Frits,

I assume you're building a HM 4.0? Usually I print the 3.6 case with the RJ45 jack hole. I include the RJ45 jack with the case (so that I know it will work for you) as well as all the hardware you'll need to close the case up.

Matt


Ik volg de bestellijst van Uipko, klopt dit of moet ik wat anders hebben?

Ik zou ook voor die extra rj45 (netwerk stekker)  gaan dan kan je een netwerkkabel gebruiken om alles tegelijk aan te sluiten:
- fan
- servo
- 3 probes

Daardoor kan je eenvoudig en lange kabel gebruiken.  Je moet dan wel wat extra solderen en aansluitingen voor de probes op je fan behuizing maken. Als je het (in eerste instantie) niet gebruikt zit het ook niet in de weg. Je hebt dan alleen een ongebruikte stekker in de behuizing.

Ik ben bezig om dit in mijn hm in te bouwen, zal kijken of ik vandaag of morgen verslagje kan schrijven.
 
Eindelijk weer eens wat gedaan aan m'n controller... het is nog niet veel, maar het printje is in elk geval uitgezaagd :D :





Nu helaas geen tijd meer om verder te gaan.. eerst op verjaardagsvisite van een neefje :)
 
Hoplidop weer een nieuwe versie van de forumsoftware.

  • In het configuratie scherm is een optie opgenomen om alle recepten standaard gedeeld aan te maken, b.v. geen xxxx in het pitmasterscherm
  • Fix voor dat de steven&me pitmaster overzicht alleen de recepten van dit jaar toonde
  • Fix voor nieuwe gebruikers meteen een klapper kregen
  • Fix configuratie bug die bij optrad als niet alle types gevuld waren
  • In statistieken van het forum een linkje naar de pitmasteroverzichten toevoegen
 
uipko zei:
Frits zei:
Ben bezig met de case te bestellen in Amerika, kreeg net dit antwoord

Frits,

I assume you're building a HM 4.0? Usually I print the 3.6 case with the RJ45 jack hole. I include the RJ45 jack with the case (so that I know it will work for you) as well as all the hardware you'll need to close the case up.

Matt


Ik volg de bestellijst van Uipko, klopt dit of moet ik wat anders hebben?

Ik zou ook voor die extra rj45 (netwerk stekker)  gaan dan kan je een netwerkkabel gebruiken om alles tegelijk aan te sluiten:
- fan
- servo
- 3 probes

Daardoor kan je eenvoudig en lange kabel gebruiken.  Je moet dan wel wat extra solderen en aansluitingen voor de probes op je fan behuizing maken. Als je het (in eerste instantie) niet gebruikt zit het ook niet in de weg. Je hebt dan alleen een ongebruikte stekker in de behuizing.

Ik ben bezig om dit in mijn hm in te bouwen, zal kijken of ik vandaag of morgen verslagje kan schrijven.

Frits ik heb in het volgende draadje beschreven wat je met de extra aansluiting kan.
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/controllers/fan-met-klep-ipv-kogelkraan
 
@structor, vraagje over de controller site. Ik krijg het niet voor elkaar e=om een tag toe te voegen. Een bestaande tag selecteren gaat prima. Maar als ik iets invul in het text veld kan ik die niet submitten er is geen button en enter werkt ook niet, wat doe ik verkeerd?
 
Zijn er nog urgent changes in de firmware voor de fancontroller/masternode?? Mijn code is van juni vorig jaar, had je er sindsdien nog veel aan gesleuteld of was het vooral op de controller website?
 
uipko zei:
@structor, vraagje over de controller site. Ik krijg het niet voor elkaar e=om een tag toe te voegen. Een bestaande tag selecteren gaat prima. Maar als ik iets invul in het text veld kan ik die niet submitten er is geen button en enter werkt ook niet, wat doe ik verkeerd?
Is een bug of eigenlijk was een bug ;)

Het enige is dat je een foutief geplaatste tag (nog) niet uit de tagcloud kan verwijderen (als gebruiker).
 
Rocker zei:
Zijn er nog urgent changes in de firmware voor de fancontroller/masternode?? Mijn code is van juni vorig jaar, had je er sindsdien nog veel aan gesleuteld of was het vooral op de controller website?

Weinig gesleuteld alleen aan de remote node en nu aan een variant om ipv een masternode een rasp.pi met jeenode te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan