BasBQ
Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Emiel: Goed plan. Eventueel zou je ook via een voorkeur kunnen zeggend at hij het niet mag aanpassen. (in geval van een 3g verbinding bv)

Jappert, dat is vreemd, hij zou je setpoint moeten aanpassen, en vervolgens ook automatisch moeten gaan uploaden. Wat je eventueel kan doen is in het tabblad bbq genootschap de vinkjes upload en actieve sessie aanvinken en opslaan. Dan zou hij moeten gaan uploaden.
 
Op een of andere manier past hij nu wel de setpoints aan echter zie ik nog niets in de grafiek verschijnen.

Ook de melding; wacht tot de controller geconfigureerd is blijft staan.
 
Ik zie alleen maar spullen van Erwin binnen komen, wellicht is het handig om even je (tijdelijke) credentials even te pm-en naar Erwin en / of mij. Ik denk dat het uploaden op de een of andere manier niet werkt vanaf de HM kant. Of wellicht dat Erwin zo al wat durft te roepen? Ik kan in ieder geval bevestigen dat ik bij je rasp.pi kan komen, ik ben zo stout geweest om even de url die je op de server hebt geconfigureerd te gebruiken...
 
Als je nu in het tabblad BBQ Genootschap kijkt op de HM zouden de twee onderste vinkjes aan moeten staan. Klopt dat?

Sturen van de inloggegevens was mijn idee net ook idd. Vraag me af wat hier fout gaat.
 
Ik heb je een PM gestuurd Erwin.
 
Het probleem is opgelost. Na het installeren van de forumuitbreiding moet de Raspberry Pi opnieuw opgestart worden. Zonder deze herstart wordt de uploadfunctie niet aangeroepen.

Een andere handicap waar we tegenaan liepen, is dat de forumsoftware een pauze inlast tussen het versturen van opdrachten. Hierdoor kan het een aantal minuten duren voordat alle wijzigingen zijn doorgestuurd. Als je de configuratie aanpast, en vervolgens de setpoint aanpast kan het een minuut of 4 duren voordat de setpoint de nieuwe temperatuur heeft.

Al met al weer een avond goed besteed. ;)
 
structor zei:
Ep Woody zei:
Als je dan op Home drukt moet je de juiste grafiek zien. Hij blijft nog hangen op waiting for device to configure. Is een bekende bug, maar doet niets af aan de werking van de site.

Goed om te horen dat de installatie gelukt is.

Een ander ding waar je nog op moet letten is dat de URL automatisch aangepast wordt als je een sessie start. Het vinkje staat standaard op ja.
Ik hoor hier nog een aanpassing voor het aanpassen vd url, ik kan natuurlijk in het geval van de hm de url anders aanpassen. Als je ip verandert werkt hij hem wel bij, maar dan correct ;)
+12
 
Het werkt allemaal! Echt cool. Hoop snel de fan te krijgen zodat ik het allemaal eens echt kan proberen. Nu heb ik iig een luxe alternatief voor mijn Maverick  ;)

Erwin bedankt voor je hulp!
 
Graag gedaan Jasper! Achteraf was het een kleinigheidje, maar top dat het werkt inderdaad.  Veel plezier met je nieuwe speeltje!
 
Loop nog tegen een hardware technisch dingetje aan. De enige voeding die ik nog had liggen is 12v - 350mA. Ik denk dat die te weinig Ampere levert omdat de HM zichzelf de heletijd opnieuw opstart, alsof er een connectie los zit.

Er wordt aangeven dat een voeding van 1000mA nodig is, zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb nog wel een 12v - 2000mA liggen maar frituur ik daar het bordje niet mee?
 
De hoeveelheid mA is enkel hoeveel energie de voeding maximaal kan leveren. Een 2000mA voeding ipv een 1000mA is dus geen probleem. 24V ipv 12V is wel een probleem
 
Jappert zei:
Loop nog tegen een hardware technisch dingetje aan. De enige voeding die ik nog had liggen is 12v - 350mA. Ik denk dat die te weinig Ampere levert omdat de HM zichzelf de heletijd opnieuw opstart, alsof er een connectie los zit.

Er wordt aangeven dat een voeding van 1000mA nodig is, zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb nog wel een 12v - 2000mA liggen maar frituur ik daar het bordje niet mee?

Het herstarten komt inderdaad door te weinig stroom.

Zoals ep woody al zei,  de stoom is een max die geleverd kan worden12v-2A lijkt me een prima voeding!
 
Thanks Gents, ik ga straks ff testen.

Update: werkt perfect!
 
Ceriel zei:
structor zei:
Check de jaarlijkse reset van de bbqteller werkt :D
Nu nog automatisch het jaartal +1...  :p
Maar dat staat gewoon hard hier op het forum ;), maaruhm ik zal het veranderen.

Enne voor de liefhebbers je kunt een account aanvragen en ook je handmatige sessies daar registreren. Makkelijk voor je forum teller en je Steven&me teller + lijstjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan