BasBQ
Beef en Steak

WSM 47, GBE-L of OTP 57

Gefeliciteerd!
 
Mooie barbecue om mee te beginnen!
 
Van harte met je mooie aanwinst Willy.
Low & Slow hoeft absoluut geen probleem te zijn op een OTMLE hoor.
Hier gaat heel wat lekkers vanaf komen voorspel ik  ;)

Mac
 
Gefeliciteerd, heeft mijn visie geen waarde meer dus zal ik je ook niet in twijfel brengen ;-)

 
Dat denk ik ook wel ja, ik had afgelopen feb nog geen Q en inmidels heb ik er 3. Toch een soort verslaving :)
 
maussie1982 zei:
Gefeliciteerd, heeft mijn visie geen waarde meer dus zal ik je ook niet in twijfel brengen ;-)

Gelukkig, anders zou ik hem nog moeten terugsturen ook  ;D

Nosmo zei:
noskos zei:
Mooie barbecue om mee te beginnen!

En voor je weet staat je hele balkon vol ;)

Ik zal die van mijn ouders snel gaan terugbrengen inderdaad. Vandaag komt de Nieuwe bbq, er staat nog een bar-b-kettle van mijn ouders en nog de Q100 met standaard, dus je heb wel een beetje gelijk  :p

Verder iedereen bedankt, erg leuk om te zien dat mensen hier echt elkaar proberen te helpen, en de reacties achteraf net zo leuk! andere fora kunnen daar wat van leren.
 
het zal me niet verbazen als die uitbreiding niet lang op zich laat wachten. Als de verslaving eenmaal toeslaat  :D
 
nicky zei:
het zal me niet verbazen als die uitbreiding niet lang op zich laat wachten. Als de verslaving eenmaal toeslaat  :D

Ben nu ook al aan het nadenken hoe ik mijn vrouw er van overtuig om naast de 57 cm weber ook een smoker te kunnen kopen  :D :D
 
Hahaha, klinkt alsof ik beter me nu weer moet afmelden van het forum, want er heerst hier een hardnekkig virus.

Dan een korte vraag, als ik een lage temperatuur wil hebben in de bbq, hoeveel kooltjes (ecobrasa) moet ik er dan gloeiend ingooien?
In de 47cm van mn ouders deed ik er 8 in, want bij 10 kreeg ik hem niet laag genoeg.

Zaterdag ochtend maar eens een PP maken  8) met het Noskos recept (ongeveer dan), MOET je met de noskos wedstrijd methode je PP injecteren, kan je dit ook weglaten of gaat dat niet werken als je de PP in alu wilt inpakken?
 
zou er niet meer als 10 in doen
 
Perfect, doe ik dat, is het niet voldoende even de sleuven vol open zetten en als het te veel is haal ik er weer wat uit. Ik wist niet hoe de verhouding 47 -> 57 stond qua kooltjes.
 
maroc zei:
nicky zei:
het zal me niet verbazen als die uitbreiding niet lang op zich laat wachten. Als de verslaving eenmaal toeslaat  :D

Ben nu ook al aan het nadenken hoe ik mijn vrouw er van overtuig om naast de 57 cm weber ook een smoker te kunnen kopen  :D :D

Gewoon eerst beginnen over hoe geweldig een BGE of een Primo in de tuin zou staan, en wat voor heerlijk eten je daarop kan bereide. Als ze dan begint te pruttelen over de prijs, dan kom je met de WSM op de proppen als goedkoop alternatief. ;)
 
Nosmo zei:
maroc zei:
nicky zei:
het zal me niet verbazen als die uitbreiding niet lang op zich laat wachten. Als de verslaving eenmaal toeslaat  :D

Ben nu ook al aan het nadenken hoe ik mijn vrouw er van overtuig om naast de 57 cm weber ook een smoker te kunnen kopen  :D :D

Gewoon eerst beginnen over hoe geweldig een BGE of een Primo in de tuin zou staan, en wat voor heerlijk eten je daarop kan bereide. Als ze dan begint te pruttelen over de prijs, dan kom je met de WSM op de proppen als goedkoop alternatief. ;)

ben trots op je, dat is de manier waarop ik het moet gaan aanpakken :D ;D ;)
 
Willy83 zei:
Zaterdag ochtend maar eens een PP maken  8) met het Noskos recept (ongeveer dan), MOET je met de noskos wedstrijd methode je PP injecteren, kan je dit ook weglaten of gaat dat niet werken als je de PP in alu wilt inpakken?

ik heb mijn eerste PP gemaakt zonder te injecteren en deze wel ingepakt, is prima gelukt.
mijn tweede ligt in de dv te wachten want die wil ik wel injecteren en die wil ik ook roken met wood chunks ipv wood chips.
 
Perfect, gaan we eens kijken wat er van kunnen maken.

Ik heb hier inderdaad chunks en rubs/saus liggen van vuurenrook.

Hoeveel ecobrasa heb je ongeveer nodig voor een PP? ik heb nog extra dozen besteld die morgen binnen komen, dus dat gaat wel goed komen, meer ivm het vullen van de gril tot hoever, of moet je sowieso bijvullen?

Misschien moet Nosmo over een half jaartje hier ook maar eens een advies gaan uitbrengen dan  ::)
 
Het kan zonder injecteren hoor. Je mist dan wel wat smaak maar hou er rekening mee dat het een wedstrijd recept is. Maximale smaak omdat de jury maar ??n hap neemt.
 
Toen ik nog PP deed op de lange manier op de WSM (18 uur op 110C) gebruikte ik minder dan een halve doos per keer. Het verbruik hing erg af van het weer omdat een WSM (of een OTP) slecht isoleert.

Dus als je de snelle methode (inpakken in folie) gebruikt zal het een stuk minder zijn dan een halve doos.

Dat zijn dus wel dozen van 10kg. ;)
 
Ik heb ook een grote mond Noskos  ;D

Perfect, dan weet ik waar ik ongeveer aan moet denken. Zag net wel dat kokend water een temperatuur van ~85?C aangeeft op de dekselthermometer, dus denk dat ik rond de 105 op de dekseltermometer ga zitten.

 
dat is wel een behoorlijke afwijking vind ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan