BasBQ
Beef en Steak

WSM 47, GBE-L of OTP 57

Heb je geen oventhermometer? Dan kun je namelijk de temperatuur ter hoogte van het rooster meten, die dome temperatuur zegt niet zoveel, want naast de afwijking van de meter zelf heb je ook nog het temperatuurverloop tussen het rooster en de top van het deksel. Bij mijn OTP is de totale afwijking zo'n 30 graden.
 
Ja ik heb nog wel een *uhm* kwik *uhm* termometer die van 50 - 250 nauwkeurig zn werk doet, had gehoopt om die niet te hoeven gebruiken.

Misschien toch maar een goede halen (Maverik?) die kern en dome kan meten (ik heb wel een draadloze voor kern).
 
Ik weet niet of je in de buurt van zo'n grote geel/blauwe bouwpakketten winkel woont, maar die verkopen de fantast, dat is een redelijk nauwkeurige digitale oventhermometer die erg goedkoop is. Maar die zijn dan weer niet draadloos.
 
Nee dat niet, bedankt voor het meedenken iedergeval. Ik kijk nog even wat ik doe, of ik een goede haal of inderdaad gewoon een goedkoop dingetje.
 
Zo'n goedkope van de ikea is het proberen zeker waard.
 
Dan nog een vraagje, hoe snel moet deze bbq uitgaan nadat ik alles dicht heb gezet?

Ik heb om 8 uur alles dicht gedaan en nu zaten er nog een aantal briketten tussen die vuurrood werden toen het deksel er af ging.

Ik had er een volle starten ecobrasa in 2 weber baskets gekieperd om even een simpele burger te maken.
 
Ligt er ook aan hoe vaak hij al gebruikt is. Hoe vaker je hem gebruikt, hoe meer alle kiertjes dichtslibben ;) Die van mij is in een half uurtje wel uit.
 
En toen zagen we dit na een sessie low and slow:

IMG_0458.jpg


IMG_0459.jpg


Is nu de coating al van het rooster af? En hoe goed schoon krijgen jullie je rooster? Zoals op de eerste foto de overige spijlen of schoner?
 
Ik zou zeggen spendeer ff een berichtje aan Weber, als ze het goed doen (ken de voorwaarden en omstandigheden niet ) dan krijg je een nieuw rooster.
Ze zijn niet flauw maar dat is zeker geen garantie dat het in jou geval ook zo is  :(
 
Zeer goed ;D
 
Excuus een tijd druk gehad ivm een nieuwe baan en vakantie, maar heb inderdaad een nieuw rooster gekregen.

Het betreffende rooster was alleen niet direct leverbaar ook niet bij weber dus duurde het wel wat langer (maar niet zo lang als mijn reactie)  :eek:

al met al goed opgelost en nu hopen dat het niet weer gebeurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan