BasBQ
Beef en Steak

welke goede vacumeermachine is tegen redelijke prijs aan te schaffen?

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Vanaf hotelkamer in Zwitserland toch nog even het forum op.
Specifieke maar wellicht toch eenvoudig te beantwoorden vraag: wat is een redelijk tot goed betaalbare vacumeermahine met redelijke tot goede kwaliteit?
 
Hoi Frits, dat is snel, lijkt Frits wel  :)
Heb je ook type wat je aanbeveelt? Ik werd gevraagd om verjaardagscadeau uit te zoeken (5.5.2013 komt er een zesje voor te staan...)
 
P.s. Je moet wel foodsaver zakken gebruiken, zijn niet heel goedkoop of ik koop ze te duur haha
 
Ik heb ze zelf niet dus durf daar niks over te zeggen. Wacht even het advies van de andere leden af zou ik zeggen.

Op deze site kan je ook goede en goedkope vaccuumzakken bestellen (en die werken ook voor de Foodsaver)
 
FoodSaver-Top-line_zpse1b89c95.jpg


Zo veel plezier van, das echt niet gejokt
Perfecte kwaliteit en nog opklapbaar ook.

Gekocht op amazon.co.uk voor iets boven de 110 pond.
Ander stekkertje er aan en klaar.

Op de bbq na, beste aankoop voor het bbqseizoen
 
fijn dat de eerste reacties al komen, zal dat in het weekend als ik weer in  NL ben rustig bekijken.
@Frits: sorry voor mijn 2e vraag, ik zag net pas dat je er ook al een link bij had gezet.
Gaat zeker goed komen!  :)
 
dank je wel poetsertje.
En zoals ze in het Duitstalige gebied zeggen: "das kommt in die T?te"  (vrij vertaald: dat komt helemaal goed)  :D
 
bij marmelot kan je ook met "plastic geld"betalen.....lol hoor Frits ;)
 
Ik heb de goedkope foodsaver en die werkt prima.
 
en welk type is dat Dennis?
 
dank aan allen die hebben gereageerd, hier kom ik zeker mee tot een besluit!
 
Een hoop foodsaver fans hier!
 
Mag ik in jouw topic vragen waarvoor de vacumeermachines gebruikt worden? Ik begrijp dat je restjes kunt vacumeren en dan invriezen, maar wat is het voordeel ten opzichte van diepvrieszakjes? En hoe zit het met vochtige producten of bijvoorbeeld met saus of marinade? Ik kan me voorstellen dat dat er mee uit gezogen wordt als je ziet dat sommige apparaten bierblikjes plat zuigen.

Met andere woorden, waarom is dit een must have?
 
Naarmate je vaker barbecuet ga je meestal ook groter vlees inkopen omdat dat makkelijker en goedkoper is. Het voordeel van vacumeren t.o.v. vriezerzakjes is dat er geen lucht in je zakje zit en je geen last hebt van vriesbrand, die witte uitslag die je op een gegeven moment bij zakjes op je vlees krijgt.
Als je een dure machine koopt dan kun je ook sauzen vacumeren. Met een gewone vries je eerst de saus in een bakje in en vacumeer je het daarna ;) Er is nog een ander trucje ook om vloeistoffen te doen, kan ik weleens uitleggen als er behoefte aan is.

Maar de belangrijkste reden is dat je vlees gevacumeerd langer en beter houdbaar is dan met gewoon een zakje. Buiten dat kun je ook makkelijk zakjes rub e.d. lang bewaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan