BasBQ
Beef en Steak

welke goede vacumeermachine is tegen redelijke prijs aan te schaffen?

Dennis, ik zie dat dat formaat bij de Duitse firma EURO 5,20 kost per 50 zakjes.
Geen idee hoe dat ligt t.o.v. "genuine" Foodsaver, wellicht jij wel?
 
haha, dan weet je gelijk waar je ze niet moet bestellen Geert
 
Ik heb de laatste keer ook bij marmelot besteld, ik heb de zakken van 20x30 en die gaan prima me de foodsaver. Heb ook nog rollen, maar die gebruik ik bijna nooit, want als ik bijvoorbeeld ribs in de rub zet, leg ik ze op een grote snijplank met plasticfolie. Werkt he le maal prima!
 
Ja inderdaad Leo, daar niet kopen, het was even een benchmark.
Ik kijk morgenochtend (uuhh vandaag dus) ook even wat Sligro vraagt, mogelijk een eerste doosje dan toch daar alvast meenemen.
 
Dominique zei:
Ik heb de laatste keer ook bij marmelot besteld, ik heb de zakken van 20x30 en die gaan prima me de foodsaver. Heb ook nog rollen, maar die gebruik ik bijna nooit, want als ik bijvoorbeeld ribs in de rub zet, leg ik ze op een grote snijplank met plasticfolie. Werkt he le maal prima!
dank je Dominique, ook dat is weer goede informatie voor me.
Wat kosten de 20x30 zakken bij Marmelot (50 stuks) ?
Moet overigens morgenochtend 16 ribbels in de rub zetten voor zondag!!
 
ik zal wel een paar zakken voor je meenemen zondag, kan je die ook even uitproberen
 
RedFox zei:
Dominique zei:
Ik heb de laatste keer ook bij marmelot besteld, ik heb de zakken van 20x30 en die gaan prima me de foodsaver. Heb ook nog rollen, maar die gebruik ik bijna nooit, want als ik bijvoorbeeld ribs in de rub zet, leg ik ze op een grote snijplank met plasticfolie. Werkt he le maal prima!
dank je Dominique, ook dat is weer goede informatie voor me.
Wat kosten de 20x30 zakken bij Marmelot (50 stuks) ?
Moet overigens morgenochtend 16 ribbels in de rub zetten voor zondag!!

6.50 en ze hebben ook rollen kijk hier even ...http://www.marmelot.com/marmelot/vacuum-verpakken-vacuumzakken-structuur-c-61_103.html?language=nl
 
Leo zei:
ik zal wel een paar zakken voor je meenemen zondag, kan je die ook even uitproberen
Dank je wel Leo, zal ik zeker doen!
 
En ik altijd maar dure foodsaver zakken kopen  :mad:
 
Dominique zei:
RedFox zei:
Dominique zei:
Ik heb de laatste keer ook bij marmelot besteld, ik heb de zakken van 20x30 en die gaan prima me de foodsaver. Heb ook nog rollen, maar die gebruik ik bijna nooit, want als ik bijvoorbeeld ribs in de rub zet, leg ik ze op een grote snijplank met plasticfolie. Werkt he le maal prima!
dank je Dominique, ook dat is weer goede informatie voor me.
Wat kosten de 20x30 zakken bij Marmelot (50 stuks) ?
Moet overigens morgenochtend 16 ribbels in de rub zetten voor zondag!!

6.50 en ze hebben ook rollen kijk hier even ...http://www.marmelot.com/marmelot/vacuum-verpakken-vacuumzakken-structuur-c-61_103.html?language=nl

Voor dat verschil hoef je dus eigenlijk niet naar de Duitse firma, maar beiden zijn zeer concurrerend met Foodsaver.
 
maussie1982 zei:
En ik altijd maar dure foodsaver zakken kopen  :mad:

Ja daarom is een forum als deze zo fijn!
It's all about communication.... ;)
 
Zojuist 100 zakken 20 x 30 cm besteld bij Marmelot, kunnen we voorlopig vooruit!  ;)
 
RedFox zei:
Danny, werk jij alleen met zakken of ook met rol?
Zo dan.....kijk ff niet op het forum en mis tegelijk een hele discussie :-

Maar ik gebruik beide, dus zowel rol als zakken. Er is wel een nadeel met de rollen en dat is dat er voor de Foodsaver twee breedtes zijn. En je zal dan net zien dat de smalste dan vaak net te klein is en de breedste veel te ruim.

Mijn voorkeur gaat dus qua flexibiliteit uit naar de zakken, zeker wanneer je een leuk assortiment van verschillende breedtes en lengtes bij bv. Marmelot neemt.
Foodsaver zakken/rollen zijn gewoon (te) duur.
 
hoi Danny, beter laat dan nooit kijken  ;)
Ik was al tot de conclusie gekomen dat de zakken de voorkeur genieten.
Nu heb ik zojuist 100 st 20x30cm besteld bij Marmelot, lijkt me universele maat. Te klein zijn ze niet en als ze te groot zijn dan gewoon het plastic omvouwen.
Heb jij nog aanvullende info/advies?
 
Nee, niet echt aanvullend advies. Ik heb zelf ook de 20x30 van zowel Foodsaver (was van voordat ik Marmelot ontdekte) en van Marmelot. Wel had ik snel dat ik alleen 20x30 te beperkt vond en heb nu ook 20x20, 20x15 en 10x15.
De kleinste zakjes gebruik ik niet echt voor eten maar voor kruiden en ander spul zoals schroefjes. Deze seal ik alleen zonder te vacumeren. De overgebleven schroeven van de DPR heb ik bv. in zo'n zakje gestopt.

Verder heb ik een ander model Foodsaver dan jullie hebben (3840) en heb geen idee of de bediening hetzelfde is.
 
ok Danny, dank voor info, ik heb nu bij Marmelot 1 grootte besteld maar zal checken wat de goede mix is voor mijn geval.
 
Hier wordt ook altijd bij Marmelot besteld.
Meestal rollen ideaal om voor ribs, en alles wat je op maat wilt maken. (dan heb ik minder afsnijsel als bij zakken)
Geheel afhankelijk wat je wilt vacumeren natuurlijk  ;)

Mac
 
Ik heb nooit afsnijsel omdat ik bij mijn Foodsaver niet zelf kan bepalen waar ik de seal-naad wil hebben. Is altijd standard een x aantal mm vanaf de rand :)

Maar Marmelot heeft ook smalle langwerpige zakken in verschillende maten heb ik gezien. Mss ook een optie.
 
Maar de zakken van marmelot zijn van een zelfde kwaliteit als die van foodsaver? Die van foodsaver zijn altijd zo mooi dik en die van de marmelot site juist weer dun. Bij een karbonade oid kan de zak snel kapot gaan door het "scherpe" bot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan