BasBQ
Beef en Steak

Wedstrijd Pulled Pork

Lekker, ga ik proberen.
 
Proficiat met de 150ste.

150 keer bbq'en in een jaar, ben 170 dagen in Nederland dit jaar, dus voor mijn niet weg gelegd, om zo vaak te bbq'en.

Maar bedankt voor deze info, gaan we zeker een keer zo proberen.
 
150 bbq's... tja, ik heb er maar 1 :D

Maar dit ziet er lekker uit... PP staat hoog op mijn todolijst, maar ik denk dat ik dan toch eerst een 'natural' ga, om de gewone smaak ook te kennen :)
 
Zou ik niet doen ;)
 
haha, al kan ik die natural versie ook daarna proberen natuurlijk :D
 
Bedankt voor het delen ga het ook maken.
 
Ik meng de saus pas na het opwarmen :)
 
Ik had mijn eindsaus juist gewoon door mijn hele bak PP gemengd. Wat er van die bak overbleef heb ik in gevroren, dus de eindsaus zat er al in ;)
Anders moet je die eindsaus ook weer apart gaan bewaren/invriezen..
 
Vries het met saus en al in, is ook beter tegen vriezerbrand.
 
ik eet de pp meestal neutraal als ie vers van de smoker komt en als ie uit de vriezer komt dan pas ga ik saus gebruiken omdat ie mogelijk wat droger is geworden....
 
lijkt me een geweldig recept, wil ik aankomende zondag gaan maken (eerste x) alleen vroeg ik me wat af, nl: kan je dit recept ook aanhouden maar dan de injectie weglaten(heb ik niet) of voeg je dan op andere manieren wat toe? en ik wil het maken in de otx 47 cm. op de mingnon methode met cocos briketten van THM, is er nog iets waar ik op moet letten (behalve de temp natuurlijk ;-))
iemand een ide van hoeveelhijd koude en hete briketten? 15 koude / 20 hete erop goed?

Ik hoop zo dat het lukt!!!
 
ik zo zoveel mogelijk koude nemen, en dan hooguit 6 hete erop goiien, je moet je temperattu laag proberen te houden, zo rond de 110 graden
 
bedankt voor de tips, cakeblik ga ik doen en hoeveel koude zou ik dan moeten neerleggen? zo hoog als het rekje wat de briketten tegenhoud?
Heb ik het dus goed dat de gloeiende briketten de koude aansteken?dit lukt me in ieder geval niet met die weber briketten maar met cocos dus wel?
 
Voor de lange sessie stort ik altijd zoveel mogelijk, wat overblijft gaat de volgende keer wel op. Je gloeiende briketten steken idd de koude aan. Je kunt ook voor de hoefijzer methode gaan, zie  hier voor inspiratie.
 
oke, gaaf, die hoefijzermethode nog niet eerder gezien.... vandaag wat spareribs gemaakt met voor het eerst kokosbriketten, maar wat een verschil is dat!!!!!!! temp gewoon tussen 125 en 135 graden kunnen houden...voorspelt veel goeds voor morgen, op -misschien- de hoefijzer methode :)
 
hoefijzermethode ziet er goed uit, maar heb nu na de ribs die er ruim 4 uur op lagen het idee om het toch eerst zo te proberen, briks aan 1/4 van de bbq, een paar gloeiende aan de linkerkant erop en dan lekker laten gaan. Mocht het te vroeg op zijn leg ik weer wat nieuwe erbij.Heb vandaag nog geen 3de van de kolen opgemaakt dus....
twijfel een beetje.
Een eigen draadje maken, betekend gewoon een nieuw onderwerp maken toch?
Wil morgenochtend om 8 uur de procureur erop gooien....
 
Terug
Bovenaan Onderaan