BasBQ
Beef en Steak

Wedstrijd Pulled Pork

ja hoor, maak maar gewoon een eigen draadje aan
 
Ik heb met de hoefijzer methode opgebouwd met een staart van steeds 4 blokken.

Dat gaat makkelijk als je rechthoekige blokken hebt. Vervolgens heb ik ongeveer 9 gloeiende kolen aan het begin ertegenaan gezet. Maar zorg ook dat je genoeg aluminium gebruikt om als hitteschild te gebruiken! En een reden waarom het bij mij zo'n succes was, is het feit dat ik boven de kolen RVS schaal met water had gezet. Zonder problemen rond de 110 graden gebleven.

Snake en hoefijzer is hetzelfde alleen gewoon langer.

Voor een sessie van 12 uur, hoef je dus niet zo'n lange te maken. Aan de andere kant beter een te lange staart dan te kort. Als je namelijk een stuk van de slang of hoefijzer over hebt, dan kun je dat de volgende sessie weer gebruiken.
 
Even een paar vragen om het verhaal voor mij net even wat duidelijker te maken.
Ik ga binnenkort ook voor mijn knor namelijk.
Bbq indirect op 121 graden.
Na 5 uur of 74 graden insmeren. Wat is hierin bepalend? Als die na 4.5 uur al 74 graden is dan al sausen???
Vanaf dit punt twee uur wachten, dan inpakken en op naar de 88 graden.
Dan uurtje wachten, en pullen maar?

In het kort dus 5 uur erop, sausen, 2 uur voor de bark, inpakken en op naar de 88 graden. Uurtje sapjes laten rusten en pullen en genieten van de PP?
 
Eindsaus staat al klaar, lekker!
Maak straks wel een eigen topic.
 
ik zou gaan voor de 74? en niet zozeer de tijd, tijd is afhankelijk van het gewicht kern temp is altijd hetzelfde
 
het is al een paar keer gezegd maar hartelijk dank voor het delen!

Ik ben nog echt een beginner. De ribjes, BCC en dergelijke beginnen steeds gemakkelijker te worden maar IK persoonlijk moet het toch echt van dit soort voorbeelden hebben!
Bedankt hiervoor.
 
Ga voor de tijd, in vijf uur is de kruidenkast stevig genoeg,  mocht je eerder een temp hebben van 74 begin dan met smeren ook al is het nog geen vijf uur omdat je anders qua tijd niet uitkomt voor een goed resultaat.
 
Kruidenkast?!? :D Autocorrectie weer aanstaan Frits?
 
Die houden we erin :D
 
Heb gewoon de 5 uur aangehouden en kan niet in tijdnood. Had inmiddels wel een flinke honger opgebouwd :)
 
noskos zei:
Kruidenkast?!? :D Autocorrectie weer aanstaan Frits?

Amai, volgens mij verblijft Frits te veel in Belgi?!
 
Ik heb de maiden run van mijn zelf geknutselde UDS de eer gegund dit gerecht te laten zijn.
Mijn dank voor deze gulle gift. Mijn gezin en gasten hebben er enorm van genoten!!!!!!!

Het maakt dit forum voor mij een zeer prettige plek om vaker terug te komen.
 
Geweldig recept.

Heb soms wat problemen met injecteren,dat spuit er op de gekste plaatsen terug uit,kon achteraf dweilen in de keuken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan