BasBQ
Beef en Steak

Waar staat jouw BBQ?

Prachtige opstelling Ceriel!
 
Voil?; Allemaal zelf gebouwd;

2013_06_19_12_47_49.jpg


2013_06_19_12_48_23.jpg


Hoewel het houten blad natuurlijk niet altijd even ideaal is bij een houtskool/briketten BBQ en af en toe een friteuse erop.
De wens is er nog om die dus een keer te vervangen door een houten exemplaar maar dan bekleed met zink.
Ooit 'ns bij zo'n klusprogramma gezien, werkt best goed volgens mij.

Een spoelbak is overigens wel helemaal ideaal hoor!
(Afvoer gaat gewoon de haag in, haha)
 
Audivrienden? Ik wist niet dat audirijders vrienden hadden?

Wel mooi stekje!  Jaloers! :)
 
Dat ziet er mooi uit.
Maar de afvoer van de spoelbak in de heg uitlaten komen???
Denk je niet die constructie vliegen en ander ongedierte gaat aantrekken?
 
A6-owner zei:
Mooie plek Bobvt... mooie meet plek voor Audivrienden! :D

Jij kan het weten ;)
Ook de complimenten aan jou prachtige hoekje.
Met name dat leuke naambordje maakt het wel af  :p

dennis zei:
Audivrienden? Ik wist niet dat audirijders vrienden hadden?

Wel mooi stekje!  Jaloers! :)

Haha, genoeg!
En heeft de wereld niet gekost hoor. Gewoon veel zelf doen, scheelt enorm in prijs.

Hans zei:
Dat ziet er mooi uit.
Maar de afvoer van de spoelbak in de heg uitlaten komen???
Denk je niet die constructie vliegen en ander ongedierte gaat aantrekken?

Gaat nu al ruim een jaar goed.
Ik doe er natuurlijk ook niet de afwas he?
Alleen even handen wassen en soms wat spoelen.
De rest is voor de vaatwasser.
 
MidVe zei:
Jaloers op alle mooie plekjes die ik hier voorbij zie komen. Hier moet de onze komen te staan..... vandaag hout besteld.... werk aan de winkel!



Wordt vervolgd!

De inleidende beschietingen!



Voorbereidingen gestart voor de eerste schutting, die tevens dienst moet gaan doen als achterwand van de overkapping.



Nu de paalankers instorten en afstellen........
 
Ha, bekende aanpak @midve , zo ben ik ook begonnen destijds. Veel succes en denk bij je dak aan een ruim afschot!
Ik heb de bouwnorm aangehouden (1cm per meter) maar dat blijkt achteraf helaas niet genoeg. Beter om 10cm per meter aan te houden.
 
Bobvt78 zei:
Ha, bekende aanpak @midve , zo ben ik ook begonnen destijds. Veel succes en denk bij je dak aan een ruim afschot!
Ik heb de bouwnorm aangehouden (1cm per meter) maar dat blijkt achteraf helaas niet genoeg. Beter om 10cm per meter aan te houden.

Dank voor de tip, ik had zelf al het gevoel,dat 1 cm per meter niet echt veel was, had dus al rekening gehouden met het dubbele. Maar we kwamen zojuist eerst een ander probleem tegen, de vorige eigenaar heeft de riolering aan de achterzijde van het huis op slechts 25 cm onder het maaiveld gelegd ~X( waardoor het verloop van achter uit de tuin wel heel erg matig is.
 
in reactie op mijn vorige post in dit draadje: het voordeel van een verrijdbare tafel: ook in de regen van afgelopen zondag prima te gebruiken. Parkeer hem maar voor de schuifdeur in de keuken.



prima plaats om de kip flink te roken:


 
Omdat eerdere foto van de plaats van onze BBQ verdween wil ik deze toch nogmaals met jullie delen.

Onze BBQ staat gewoon de tuin als hij in gebruik is. Wel wat van het weer afhankelijk  :) !
In rust op een droog plekje in de schuur.
Al  14jr. gaat dit prima en we hopen er nog h??l lang van te kunnen genieten.
Zeker met de tips die we op het forum opdoen en waar we veel plezier en gemak van hebben.

Grtz,  Hans.

Weber%20smoke%202_zps37b20309.jpg
 
En wat een mooie luxe thermometer houder heb je!
 
Tja Sander.

Mee eens, het vraagt om enige uitleg.
Maar de thermometer heeft een magneet bevestiging en aangezien in onze tuin geen ijzeren paaltjes groeien is een schoffel best voor de hand liggend.
Ik sta natuurlijk open voor andere mogelijk betere oplossingen.  :-? !
 
Tussen twee haakjes.

Ik ben best jaloers op al die overdekte of semi overdekte BBQ plaatsen die hier voorbij komen. 8-> !

Grtz,  Hans.
 
das mooi man!  B-)
 
Deze week nog lekker van mijn vakantie aan het genieten, en dan krijg ik ineens een bevlieging dat er iets veranderd moet worden aan mijn mancave..

Na wat wilde idee?n, kwam ik erachter.. Ik miste nog een bar!

Overview shot:


Tada! mijn barretje:


en nog even een shotje van de "kitchen":


Dat was het weer.. Me happy in ieder geval :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan