BasBQ
Beef en Steak

Splinters 1ste pp

 
 

Splinter

Kooltjesharker
Berichten
121
Oke ,om niet iemand anders draadje te gaan misbruiken maak ik hier even een nieuwe aan :p

M'n eerste PP..... een stuk van 2.4kg, nu net (22:00uur) ingewreven met Blues Hog dry rub en weggezet tot morgenochtend in de koelkast.
Ik wil zo rond 7 a 8 uur beginnen met het bereiden ervan en volg Noskos wedstrijd PP recept alleen dan zonder injectie vooraf(heb ik nog niet).
Vandaag voor het eerst eens kokosbriketten geprobeerd (van THM) en moet zeggen:WAT EEN VERBETERING ten opzichte van weber blokjes(met al dat gele as....)
Voor nu verder weinig nieuws eigenlijk, ga vroeg erin  :)
DSC_0204.jpg

DSC_0206.jpg

 
Komt vast goed ;)
 
Gaat zeker goed komen
Alleen ik had gelezen dat je het beste de rub er 1 uur vantevoren op moest doen
Dat had ik dus mooi als eerste gedaan toen ik op stond (Ruben) en ondertussen mijn q op temperatuur laten komen .

Maar weet zeker dat deze methode ook superlekker gaat worden en dat dit zeker niet de laatste PP zal zijn
 
Nou hij ligt erop hoor, om 6:15 uit de koelkast gehaald en de bbq in orde gemaakt, 5 blokjes briketten aangestoken en om 7:10 was de temp. 125 graden en konden we van start....
Aangezien mijn ot geen termometer in het deksel heeft gebruik ik de digitale vleestermo. de eerste 5 uur van boven door het rooster voor de dome temp.
Om 7:30 is de temp. 118 graden ;D
#mitch01: ik volg het wedstrijd recept van Noskos en daar staat 4 tot 8 uur in de rub, die van mij heeft net 8 uur gehad (kon precies  ;))

oh ja, en foto's zijn leuk he...
DSC_0207.jpg

DSC_0208.jpg

DSC_0210.jpg

DSC_0211.jpg

 
dat ziet er goed uit, ga je wel een beetje volgen vandaag
 
ruim 2 uur bezig en moet zeggen dat de temp verassend stabiel blijft op mn 47cm ot.... schommelend tussen 118 en 125 graden en dat zonder al teveel te hoeven doen :D
 
Netjes....
 
Hey splinter de voorbereiding ziet er goed uit. Ga je toch maar niet voor de hoefijzermethode, paste deze niet goed op een 47er?

Ik heb even je draadje verplaatst van recepten naar hier, je bbq sessies (op lage temperatuur) mag je hier plaatsen zo blijft het recepten deel schoon en blijven die makkelijk terug te vinden.

Ik ben benieuwd naar je vorderingen in de loop van de dag, de eerste PP is altijd spannend.
 
Lekker stuk vlees ga dit ook volgen.Succes met je PP.
 
dank jullie wel
#structor: ow sorry had ik gisteren niet in de gaten gehad, bedankt voor het verplaatsen. Ik heb inderdaad wel zitten twijfelen om het op die hoefijzermethode te doen maar gisteren was de eerste keer met kokosbriketten en toen lukte het me ook aardig om hem stabiel te houden dus ben op zeker gegaan met deze manier. Weet ook niet of de 47er groot genoeg zou zijn geweest voor de vorm en omvang van dit stuk vlees.
Ik vind het trouwens zoiezo al grappig dat het zo goed gaat op dit 'kleine' model, zoveel gelezen dat veel mensen hem te klein vinden om leuke dingen mee te doen.

10:00uur temp. 121 graden  :D :D :D
 
Hoe laat kunnen we aanschuiven? :)
 
Ik heb nog geen thermometer in het vlees zitten ik wilde eerst zeker weten dat ik de juiste temp. kon krijgen en houden, dat lukt prima is nu 10:40uur  118 graden en ben van plan om 11:30uur de thermometer in het vlees te prikken (eigenlijk stom dat ik het nu pas doe, er zit een dome en meat meter op) en te kijken wat de temp. binnenin is. als hij de 74 graden haalt gaat de glace erover..

#El Funarole: ik verwacht zo rond 18:00uur vanavond haha, zal alleen geen stoel meer vrij zijn geloof ik ;-)
 
Lekker! Benieuwd naar het eindresultaat, succes vandaag en alvast eet smakelijk, je eerste PP vergeet je nooit meer :)
 
Weet iemand eigenlijk of ik de appelazijn voor de glace ook kan vervangen en zo ja door wat?
 
Je zou ook op tijd kunnen BBQen.
Dus gewoon na 5 uur smeren en dan na 2 uur inpakken en dan pas de thermometer in het vlees steken.
 
Appelsap kun je ook gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan