BasBQ
Beef en Steak

Splinters 1ste pp

oke appelsap wordt het  :) en idd Mike ik doe het wel op tijd, hoeft niet per se op 74 graden pas geglazed te worden?

en smeer je alle kanten waar je zo bij kan of moet de onderkant ook?

11:30uur temp. 116 graden
 
Top man! Gaat goed komen! 

Misschien verstandig aan gedaan om niet hoefijzer op 47 cm te doen, want ik heb een 57 cm en eigenlijk lag de procureur een heel klein beetje boven de kolen aan 1 kant.....ik had dan ook een redelijk grote van bijna kilo...

of je nu slangen, hoefijzers of nog andere methodes gebruikt, maakt niet zoveel uit....als je maar de temp fijn constant kunt houden.

Ik heb mijn ontmaagding 2 weken geleden gehad met PP en dat ging super.....ik weet zeker dat dit bij jou ook goed gaat!

succes
 
Witte wijnazijn, sherry azijn, appelsap met gewone azijn. De azijn is om het niet helemaal mierzoet te maken.
 
oke prima, weten we ook weer, dank!!
Leuk al die reacties :)
 
okeeeee, 12:15uur, Eindelijk!!!! het deksel mag open!!!!!De thermometer geeft 121 graden aan en dit kwam onder het deksel tevoorschijn:
DSC_0213.jpg


Gaat al ergens op lijken zo, ook het briketten verbruik loopt prima, de rest van de tijd ga ik prima redden denk ik.
DSC_0214.jpg


En toen lekker dik ingesmeerd :
DSC_0215.jpg


Eventjes op de bak getikt voor de as en snel het deksel er weer op, de onderste schuif een paar maal heen en weer geschoven om het as te laten vallen en nu even helemaal dicht gezet....eens kijken wat de temp nu is, 12:25uur : 113 graden  8) schuif dus weer hetzelfde als net gezet....

op voor de volgende 2 uurtjes, ik ben blij ;D
 
47 cm is niks te klein hoor, kan je ook grote dingen op maken. Succes, ziet er goed uit.
 
hij gaat lekker  :)
 
haha wat heet gecontroleerd! lol, 14:00uur en constant 122 graden, ongelofelijk ik had echt niet verwacht dat ik hem zo lekker laag en gelijk kon houden.
 
oke, en nu loop ik tegen het eerste puntje aan, net gekeken maar de bark is nog zacht en moet volgens mij hard(krokant) zijn ook was hij nog niet echt donker.Als ik het vlees nu zou verpakken zit die laag straks aan mn folie... ik heb het vlees gedraaid zodat de andere kant ook een keer aan de warme kant ligt en de deksel er weer opgedaan en geef hem nog een uurtje en probeer de temp iets hoger te krijgen (130 gr. ?)
Dit kan toch geen kwaad als ik het zo doe? of gaat de kern temp dan te snel?

DSC_0217.jpg

 
Hij ziet er al goed uit, de bark kan je testen door even met je nagel te krassen. Blijft de bark zitten is deze goed.
Temp 130 kan ook, gaat het vlees ietsjes sneller.
Welke temp heeft je vlees nu?
 
nou het is veels te zacht om te krassen haha, net de thermometer in het vlees gestopt en vlees is 70 graden (kan nog iets oplopen misschien)
 
nu 15:00uur vlees temp 71 graden en dome 126 graden...... we wachten geduldig af
 
echt? de buitenkant moet toch echt eerst hard worden!?
 
Als het kan wel, maar als je nu te lang wacht droogt de procureur te veel uit.
 
oke duidelijk, net bij 73 graden eruit gehaald en ingepakt. Nog geen harde bark maar komt misschien door de bbqsaus die ik zelf heb gemaakt (van 24kitchen site, vond ik lekker)

Zul je nu nog wel dat krokante houden?van voor de glaze erop ging?
ben benieuwd, meteen ook maar 2 briketten erbij gelegd en hij ligt nu weer...ben vergeten een foto te maken
 
nu 16:00 uur temp. 126/73 graden.... is dit de (verkorte)zone? :)

Ben nu wel erg benieuwd hoor....geen korst  ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan