BasBQ
Beef en Steak

Pizza op de uuni 2

 
 

Jer76

Vuurmaker
Berichten
94
Vandaag dan een testrun met de Uuni2    en ik moet zeggen ben voor de eerste keer best wel onder de indruk van dit kleine apparaatje  bodem krokant en de bovenkant gebruind  en alles gaar  zie foto,s voor resultaat

voor het recept van het deeg en saus zie hier ik gebruik al een paar jaar deze van Genaro contaldo https://youtu.be/1-SJGQ2HLp8

de setup aansteken doe ik met een bge aanmaak blokje  in de handleiding staat dat je bbq vloeistof/gel moet gebruiken maar daar hou ik niet van na 25 minuten gingen de pizza,s erop en hahaha na 8 minuten was ik al weer klaar met bakken
IMG_0004_zps88wyyplj.jpg


Pizza tomatensaus  parmezaan chorizo en rode ui.
IMG_0008_zpswxvox6zq.jpg

Vlammen maar
IMG_0009_zpsrihkvsop.jpg

Mooi korstje
IMG_0017_zpsxzksdo0l.jpg


IMG_0018_zps0bnjteyn.jpg


tricolore &chorizo rode ui pizza,s :)
IMG_0013_zps9f6fvq7v.jpg

Lunch tijd. :)
IMG_0021_zpsviyktsdn.jpg


Niete slechte voor de eerste keer.
Bedankt voor het kijken.
 
Wauw. Ziet er goed uit. Doe mij ook maar  :p
 
Pizza's zien er heerlijk uit!
Blijft een machtig mooi apparaatje, ik moet maar eens op zoek naar een sponsor....
 
Ziet er goed uit, volgens mij heb ik ook zo'n oven nodig !
 
ja zeker een cool ding  voor mij persoonlijk als pizza liefhebber  vind ik het echt super , ja ik heb een pizza steen voor mijn egg  maar dat is  best wel een gedoe en een hoop brandstof gebruik  om alleen  pizza,s te maken .

De uuni doet precies wat hij moet doen bodem krokant en omdat de vlam over het plafond door  de schoorsteen schiet krijg je echt dat pizza oven effect  de houtpellets geven ook echt dat aroma af van een houtoven .
 
ik zit er hard over te denken er een aan te schaffen.. mijn vlees juwelier had hem in zijn laatste nieuwsbrief staan.
hoe zit het met de pellets? heb je daar iemand voor want als ik zoek krijg voor het merendeel pellets voor in de kachel en ik weet niet of daar toevoegingen in zitten die ik niet in mijn eten terug wil vinden

edit:  heb je  hem zo op tafel gebruikt als op de fotos? ik ben bang voor schroeiplekken als dat ding 20 minuten op 350-400 ?c staat te branden
 
alvon zei:
ik zit er hard over te denken er een aan te schaffen.. mijn vlees juwelier had hem in zijn laatste nieuwsbrief staan.
hoe zit het met de pellets? heb je daar iemand voor want als ik zoek krijg voor het merendeel pellets voor in de kachel en ik weet niet of daar toevoegingen in zitten die ik niet in mijn eten terug wil vinden

edit:  heb je  hem zo op tafel gebruikt als op de fotos? ik ben bang voor schroeiplekken als dat ding 20 minuten op 350-400 ?c staat te branden

Ik heb de uuni bij http://www.green-forest.nl gekocht daar verkopen ze ook hout pellets 9kg zakken  geloof ik    qua verbruik  zit je aan  2 schepjes  pellets in de hopper  per pizza  als deze op temperatuur  is.

ja ik heb hem zo op de tafel gebruikt  weinig hitte  aan de onderkant wel had  ik een bakje aan de achterkant gezet voor eventuele as die uit de vuur box  kan vallen
 
Ik ben zeer onder de indruk, ik had hem op Regahfest ook al zien staan maar had nooit gedacht dat ik zo onder de indruk kon zijn van deze oven.

Fantastische Pizza's, en Gennaro is ook mijn held.
 
Jer76 zei:
alvon zei:
ik zit er hard over te denken er een aan te schaffen.. mijn vlees juwelier had hem in zijn laatste nieuwsbrief staan.
hoe zit het met de pellets? heb je daar iemand voor want als ik zoek krijg voor het merendeel pellets voor in de kachel en ik weet niet of daar toevoegingen in zitten die ik niet in mijn eten terug wil vinden

edit:  heb je  hem zo op tafel gebruikt als op de fotos? ik ben bang voor schroeiplekken als dat ding 20 minuten op 350-400 ?c staat te branden

Ik heb de uuni bij http://www.green-forest.nl gekocht daar verkopen ze ook hout pellets 9kg zakken  geloof ik    qua verbruik  zit je aan  2 schepjes  pellets in de hopper  per pizza  als deze op temperatuur  is.

ja ik heb hem zo op de tafel gebruikt  weinig hitte  aan de onderkant wel had  ik een bakje aan de achterkant gezet voor eventuele as die uit de vuur box  kan vallen

Gebruik is ongeveer 800 gram /uur inclusief opstarten bij 20 graden en windkracht 2, net zoals bij de barbecue heeft het weer altijd invloed op het brandstofverbruik. De  "uuni"pellets kan je bij je vleesjuwelier halen, en anders kan je ze ook bij ons bestellen.

Ik heb er een extra staalplaat onder gelegd, nadat een brandende pellet een gaatje in mijn Hartmantafel had gebrand :-O
 
Idd mooi apparaat! en lekkere pizza's
 
Zo onder de indruk van jouw resultaten en de recensies op i-net, ik heb hem vandaag besteld bij Green Forest.
Thanx.
 
Ewald zei:
Zo onder de indruk van jouw resultaten en de recensies op i-net, ik heb hem vandaag besteld bij Green Forest.
Thanx.

haha top  daar ga je veel plezier van hebben de mijne gaat morgen weer aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan