BasBQ
Beef en Steak

Pizza op de uuni 2

Vandaag binnengekomen via Green Forest!!!

Blij als een klein kind!! Mooie kwaliteit, dik RVS, goed te monteren en mooi dat ie is!!

Ad van Green Forest is een topper, bedankt voor de snelle levering en service!

Dit weekend partij, maar eerst nog even wat modificaties maken (foto's komen zodra klaar)

Gr. Erwin



Alles goed en stevig verpakt, geen krassen en deuken!













Van mijn zwager had ik met mijn verjaardag een brandijzer gekregen waarmee ik als menig braadworst heb vorzien van 'Conchita Wurst' en nu dus gebruikt om wat persoonlijke touch te geven.







 
Aankomend weekend de vuurproef

20150922_171759_zpsloanle4m.jpg
 
gefeliciteerd met je aankoop Erwin zeer mooi ook de letters  wat heb je daarvoor gebruikt?

ah mooie bijpassende trolley Ewald ziet er strak uit  zaterdag weer pizza dag... succes.


gr Jeremey
 
pracht apparaat
 
@Jer76, zo doen we dat...





BBQ-Brandijzer.jpg
 
richard0501 zei:
Deze plaatjes maken mij vrolijk! :)

En zoals Jeremey al weet mag je de foto's van jullie creaties/trolleys en brandmerkwerk delen op onze FB pagina www.facebook.com/UuniPizzaOvens

Je mag de foto zelf hiervandaan rippen, ik heb namelijk geen Facebook
 
Voor mij hetzelfde, geen Facebook.

Rib(p) maar dat het een lieve lust is!
 
Erwin houdt van frikadellen  ;)
 
Hoi Ridevi71,

Ik ben ik eerste instantie van de vis en schelpdieren. Zilte mossels, hmmmm  ;)

Maar als mijn zwager een doos frikandellen op de Q gooit (zo'n Cadac Mini Chef kampeer outback frutsel) en ik net een brandijzer in de handen gedrukt krijgt voor mijn verjaardag, ja, dan gaat een frikandel er zeker in!

Ik heb net een eigen pizza peel gemaakt. Plank van de bouwmarkt. 30 cm breed, met de Tell Sell Amazing Mike - Tony Little Renovator aan de slag en net nog even in de Ikea houtolie gezet......

Nu stoflongen en de neiging om met de pinpas een pizza peel te bestellen die wellicht wat handzamer is.......

Vanmiddag 2 soorten deeg gemaakt van 2 soorten meel:

1000 g Tipo 00
600 g water
30 g olie
20 g zout
20 gr verse gist

500 g Frans Krokant van Soezie
300 g water
15 olie
10 g zout
10 g verse gist

Gr. Erwin
 
dat ziet er erg lekker uit|!
 
Vandaag voor de eerste keer de Uuni 2 gebruikt.........

Mijn beste aanschaf EVER!!!!!!

Bakje gevuld met de pellets, daarna een klein scheutje bio-ethanol erover en de fik erin. Na 10 minuten de hopper (verticale buis boven het brandbakje) voor de helft gevuld met pellets en in totaal 20 minuten laten branden. Temperatuur was erg hoog (IR thermometer is op de boot vanuit China) en de eerste pizza erin!

Helemaal top!

Iedereen razend enthousiast (schoonouders, zwager, schoonzus, kids etc). In totaal zo'n 25 pizza's gemaakt en helemaal top!!!!!

Zeer aan te bevelen (foto's komen morgen of zo).

Gr. Erwin
 
foto,s foto,s foto,s  haha mooi man super dat je er blij mee bent  tja wat kan ik zeggen 2  vrienden van mij hebben er ook al een aangeschaft nadat ze een keer  geproefd hadden bij mij.
 
Interessante gadget. Mijn interesse is ook gewekt. Doe nu op de kamado, maar is idd war werk en niet altijd perfecte pizza's.

Hoe is de bodem in de uuni2?  Ook houtoven kwaliteit? En gaat het echt zo snel als ze claimen?
 
En sommigen zweren bij een Ferrari elektrische pizza oven. Iemand ervaring mee? Ik ben het met iedereen overigens eens dat dit geen goede plek is voor een oven met een stekker :) maar toch benieuwd ;-)
 
Hoi Yvosurf,

Een goede kennis van mij heeft een houtoven zelfgebouwd met bouwplannen die ik hem verzorgd heb (mijn vrouw wilt geen stenen iglo in de tuin, vandaar de Uuni 2).......

Verschillen:

Hij stookt een paar uur en dan is de DIY pizzaoven heet genoeg en blijft dat dan ook lange tijd. De Uuni 2 is in 15-20 minuten heet en koelt na het bakken snel af.
Bodemtemperatuur van de DIY pizzaoven is lastig goed te krijgen. Kost erg veel tijd om ervaring op te doen. De Uuni doet dit zonder problemen. Duidelijk is dat bij beide ovens het deegrecept erg belangrijker is om een goede bodem te krijgen. Gisteren 3 soorten deeg geprobeerd: 100% Frans Krokant (Soezie) met 60% water, 100% Tipo 00 (zat bij de Uuni - Green Forest bedankt!) met 60% water en de pizzadeegmix van de Jumbo. De eerste twee deegsoorten 2 dagen laten gisten in de koelkast, laatste (Jumbo) deeg dezelfde dag gemaakt.

Deegmix Jumbo: wegflikkeren en nooit meer kopen
Frans Krokant: smaak was erg goed, mooie korst, lastig te vormen
Tipo 00: smaak was erg goed, mooie korst, beter te vormen

De toppings gaan wat sneller dan de bodem (bij ale drie de deegsoorten), maar ik heb dan ook aan 1 stuk door 25 pizza's gebakken en er zal hooguit 15-20 seconden tussen het wegnemen van de pizza en het erin schuiven van de volgende (lopende band gemaakt: schoonvader pizzadeeg vormen + sauzen (en soms ingredienten erop doen), ik ingredienten erop doen, pizza in de oven schuiven en bakken, mijn zwager Ruud de pizza snijden en uitdelen.

Wellicht dat met een pizzasteen (die ik thuis heb liggen is iets te smal, maar ga ik zeker proberen) of ijzeren plaat betere resultaten te krijgen zijn, maar voor mij staat 1 ding vast:

BEST BUY EVER en de pizza's zijn echt heel veel beter dan uit de winkel en de fun dat we met zijn allen gehad hebben!!!!!

Volgende keer ga ik testen met 50% pellets en 50% beukensnippers (dierenwinkel, vrij van chemicali?n en is 100% schoon hout).

Zodra de IR thermometer aankomt zal ik diverse testen doen qua temperatuur van alu-plaat, pizzasteen etc etc.

Houtoven kwaliteit???? Als je dat niet lukt dan ligt dat niet aan de Uuni, maar aan het deegrecept en de pizzabakker....

Gr. Erwin

 
Ook ik heb de uuni2 besteld. Komt morgen aan als het goed is. Zaterdag alvast een pizza party georganiseerd met afsluiting nl elftal :) hoop maar dat zowel de pizza's en het voetbal goed komt ;-)
 
gefeliciteerd met je aankoop yvosurf 
 
Terug
Bovenaan Onderaan