BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Vandaag viel er weer een mooi pakket op de deurmat, volledig nieuw in ongeopende doos, eergisteren gescoord op marktplaats @ Euro 35,00. (ca 70% onder adviesprijs)
Compleet Gourmet rooster met los binnenstuk en aparte emaille gecoate gietijzeren pan.
De verkoper heeft er nog meer!
Geen Nederlandse tekst op doos, mogelijk parallel import, maar op de Q merk je daar niets meer van  :)

roosterpanWeber_zpsc387ec52.jpg

 
Vandaag weer eens sinds lange tijd met mijn vrouw mee naar de Intratuin geweest.
Denk dat ik nu vaker meega, er stond daar een heel leuk rekje, heb er gelijk twee meegenomen.
e7upejy4.jpg
 
Vandaag toevallig de Sweet Baby Ray's "Sweet Vidalia Onion Barbecue Sauce" gebruikt als natte rub op een fatty.
Was erg lekker!
 
Ben blij dat deze steeds vaker her en der opduikt. het blijven lekkere sauzen
 
Heb je het verchroomde rooster wat normaliter als 2e vleesrooster boven in de WSM ligt met extra spijlen voorzien (normaal 2 dwarsspijlen) en deze nu als kolenrooster ingezet?
Of zit ik er nu naast? Het originele kolenrooster ziet er namelijk anders uit en ik zou ook niet weten wat de noodzaak is om die extra te verstevigen.
En het vastzetten van de kolenring aan het kolenrooster kan met een paar stukjes 1,5mm2 koperdraad eenvoudig worden uitgevoerd.
Benieuwd naar je feedback. :(
 
RedFox zei:
Heb je het verchroomde rooster wat normaliter als 2e vleesrooster boven in de WSM ligt met extra spijlen voorzien (normaal 2 dwarsspijlen) en deze nu als kolenrooster ingezet?
Of zit ik er nu naast? Het originele kolenrooster ziet er namelijk anders uit en ik zou ook niet weten wat de noodzaak is om die extra te verstevigen.
En het vastzetten van de kolenring aan het kolenrooster kan met een paar stukjes 1,5mm2 koperdraad eenvoudig worden uitgevoerd.
Benieuwd naar je feedback. :(


Het was een kleine moeite en door de buitenste staven is de ring makkelijker te bevestigen omdat hij nu niet meer kan schuiven. De andere twee is meer voor het oog. Wellicht dat er nu minder doorheen valt.  ;)

Waarom gebruik je overigens koperdraad?? Gewoon ijzerdraad werkt prima en heeft nog een hoger smeltpunt ook,..... niet dat we het ??n van beide smeltpunten zouden halen.
 
uipko zei:
Iemand enig idee of Sweet Baby Ray's het hele jaar door boj de Intratuin te koop is of is dit een "zijzoens" product?

Spul is (mits fles dicht) een jaar houdbaar...
 
SBR heeft voor zover ik kan zien een THT datum, dus dicht of open zou niet uit moeten maken. Na openen moet je het wel in de koelkast bewaren. Ook betekent THT niet dat het direct na die datum niet meer goed is.

Wanneer je hygi?nisch met de SBR flessen omgaat, dan is het veel langer houdbaar. Dit geldt overigens zo'n beetje voor iedere BBQ-saus.

Mijn motto is dan ook; ziet het er nog goed uit, ruikt het nog goed en smaakt het nog goed, dan is het dus nog goed. Zo heb ik hier nog een BBQ-saus in de koelkast staan, die al meer dan anderhalf jaar over datum is en waar nog steeds niets mis mee is.

Mocht je ondanks de goede looks, geur en smaak toch twijfels hebben, dan ff goed verhitten in een sauspannetje (evt. met een klein beetje water).
 
DanBras +1 !
 
RedFox zei:
Vandaag viel er weer een mooi pakket op de deurmat, volledig nieuw in ongeopende doos, eergisteren gescoord op marktplaats @ Euro 35,00. (ca 70% onder adviesprijs)
Compleet Gourmet rooster met los binnenstuk en aparte emaille gecoate gietijzeren pan.

Is dat "Stefan" op marktplaats ?
want die wil ik ook nog hebben ( sear en pan )


never mind .... got him !

http://www.marktplaats.nl/verkopers/6878042.html

 
Van het weekend een controller in elkaar gezet, hopelijk snel een eerste test run draaien!

image-197.jpg

 
Terug
Bovenaan Onderaan