BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

structor zei:
Geert begrijp ik nu dat je dat rooster hebt gekocht? Zo ja zou je dan je ervaring met dit rooster willen delen vooral na een tijdje gebruik?
Ja inderdaad Emiel, ik heb hem vandaag spontaan gekocht daar mijn "standaard rooster" (dunne chroomlaag) is na een jaar intensief gebruik (en 's-winters binnen indien niet in gebruik) nu toch zodanig is gaan roesten tijdens onze vakantie dat ik het niet meer appetijtelijk vind om hem in te zetten. Ik had hem al eerder op de korrel en weer redelijk in orde maar nu is het einde oefening.
Niet over het gehele rooster maar ca. de helft. Aangezien ik altijd met schone roosters begin te q-en (ook bij de WSM) moet hij helaas naar het schroot.
Ik zal over mijn ervaring berichten "at due time".
Piet, ik denk dat je gelijk hebt, er zijn echter veel gradaties van RVS (in Duitsland is er ook een vorm die "niro" heeft, nicht-rostend).
En tussen roestvast en roestvrij zit ook een behoorlijke spreiding. Maar een paar mooie stukken vlees verknoeien op een slecht rooster willen we niet, en de buy knop werkt ook nog na het verlof  ;)
 
Het rooster wat ik gekocht heb is volgens de beschrijving RVS, staat er zelfs in het Nederlands op. Het codenummer is ook anders dan de roosters die in NL en DE verkocht worden die verchroomd zijn. Ik heb het ook gekocht bij Werkzeuge-bs.de .  Had het rooster in ongeveer 10 dagen binnen. Totale kosten rond 44 euro inclusief verzenden. Toch raar dat dit in NL erg lastig te bestellen is. Het artikel is op de Weber site niet te vinden in NL, wel in DE. Heb het helaas nog niet gebruikt.
 
Bedankt voor je feedback en goed om te lezen dat ik bij dezelfde leverancier heb ingekocht als jij!
Ik heb inmiddels betaald en zal dus eind volgende week dat RVS rooster ook wel op de mat hebben liggen.
Heb je het rooster overigens nog met een magneetje getest (volgens een opmerking van een mede forumlid) ?
 
Op jouw verzoek even getest met een koelkastmagneetje. Resultaat, niet magnetisch.  ;)
 
DaVince zei:
Op jouw verzoek even getest met een koelkastmagneetje. Resultaat, niet magnetisch.  ;)
Dus daarmee de bevestiging van een redelijk hoge mate van RVS!  Super!!
Bedankt voor je moeite  ;)
 
Graag gedaan! Weet iemand of ik nu dit rooster ook kan gaan gebruiken onder mijn pizzasteen. Dit ivm de hogere temperaturen en evt doorzakken?
 
Aangezien Weber ook een gourmet rooster heeft waar een pizzasteen in past en dus het rooster ook behoorlijk heet wordt zie ik eigenlijk geen probleem als je dat wilt doen.
 
structor zei:
Waarom pak je niet het oude rooster voor de pizza sessies?
Dat is inderdaad een pragmatische oplossing Emiel!
 
RedFox zei:
DaVince zei:
Op jouw verzoek even getest met een koelkastmagneetje. Resultaat, niet magnetisch.  ;)
Dus daarmee de bevestiging van een redelijk hoge mate van RVS!  Super!!
Bedankt voor je moeite  ;)

Of geborsteld aluminium...  :-[
 
Het betrof hier een edelstahl barbeque rooster en daarom in dit specifieke geval geen geborsteld aluminium.
 
Mijn laatste aanwinst:

De linker, een Weber One Touch Premium 57cm. Een prachtige aan bieding laatst, ?180,-- incl starter en 2kg briketten. Die kon ik niet laten staan!

IMG_3408.JPG
 
Jan, die OTP57 is inderdaad z??r scherp ingekocht!
Veel plezier ermee, maar dat gaat vast wel lukken ;)
 
Voor de PP sessie morgen.

20130830_123508_zps3b8abcb9.jpg
 
daar kan het dan morgen niet mis mee gaan, succes
 
Maverick meter is tip top Jappert!
Waarmee ga je de procureur injecteren? Die ingredi?nten zie ik eventjes niet op de foto..
 
Terug
Bovenaan Onderaan