BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Bram zei:
Ik heb een bouwpakketje gekocht. Via het werk kwam ik iemand tegen die deze BBQ in drievoud aan het bouwen was. En een 4e optioneel. Die 4e is nooit afgebouwd en lag in onderdelen in de werkplaats. Door omstandigheden kon deze Reverce smoker nooit meer afgebouwd worden en heb ik de onderdelen over genomen. 

Zodra we aan het project gaan beginnen komt er een draadje.

eea155f1c90ebf2190bc80d784ece19f.jpg


6c7036742f8254f2d1f8fa21086d3c04.jpg


e222d5ae8dfcaac0c17f04c3bc00e233.jpg


5f9e6054cbf58bf1129179a019559a0c.jpg


De schoorsteen kan aan twee kanten gemonteerd worden. Zodat het een offset of reverce smoker is. Verder moet ik nog op zoek naar wat RVS trekkenstaal voor de roosters. En een opzet voor het onderstel verzinnen.

Dus hopelijk ergens in 2020 de mogelijkheid om op een ouwe yank te stoken en voor een weeshuis BBQ klaar te maken.
Wat een heerlijke basis voor een monster van een machine. Wat zijn de afmetingen van de gaarkamer?

Ga je er een DIY draadje voor maken?

Ik ga binnenkort ook beginnen met een buis van 125 lang 61 rond en 8mm dik met daaraan vast een zelfde buis van 62,5 lang. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Twijfel ook nog of ik er meerdere lagen roosters in ga maken voor de steak, zalm en ribs sessies.

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk

 



Vanmiddag van Fattoria La Vialla de melding dat de nieuwe jaargang van de olijfolie uit italie klaar is voor verzenden met een paar mooie proef flesjes erbij, gaan we vast weer van genieten :)
 
We blijven het volgen Bram en SmokerB, lijkt best wel een hele klus, heel veel succes en plezier. ;)
 
Een Braai! Blij mee

188178f5caaa6240dfa21d23392be9a2.jpg
 
Gister even bij een BBQ zaak in Rozendaal langs geweest. Mooie zaak. Even met mn broer naar wat spitjes wezen kijken. En natuurlijk kan ik niet met legen handen naar huis.

28754ebff893680f46799fce30e194da.jpg


1913d68c9a09330cc479305d044f9065.jpg


Een leuk bakje om as op te vangen. Kijken of het opruimen van aa nu makkelijker gaat.

Verder nog wat zakken houtskool en een setje BGE lekbakjes.

c19ab24a9198213486c6c1d7c99374df.jpg
 
Bram zei:
Gister even bij een BBQ zaak in Rozendaal langs geweest. Mooie zaak. Even met mn broer naar wat spitjes wezen kijken. En natuurlijk kan ik niet met legen handen naar huis.

28754ebff893680f46799fce30e194da.jpg


1913d68c9a09330cc479305d044f9065.jpg


Een leuk bakje om as op te vangen. Kijken of het opruimen van aa nu makkelijker gaat.

Verder nog wat zakken houtskool en een setje BGE lekbakjes.

c19ab24a9198213486c6c1d7c99374df.jpg


Tja Bram, 't blijven snoepwinkels voor ons. :D
 
Nog een nieuwe aanwinst voor de verjaardag.

Ik heb een aantal Smokey goodness boeken maar dit is wat mij betreft toch wel een ander niveau. Zeer veel leuke en nuttige informatie!
d8000d9f099a3798be67bce0fc2f2219.jpg


Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk

 
Nieuwe WSM 47 tegen een superprijs:

asMmq7j.jpg
 
WSM's zijn zulke gave apparaten.
Hopelijk overtuig ik hier de baas des huizes ook nog eens.

Hier mijn laatste aankoop;
de HerQs met 4 probes
 
Heerlijk, Binnenkort dit blok op het aanrecht. De mensen van Knives and tools gebeld en super te woord gestaan, voor een amateur als ik hebben ze dit set aangeraden,  niks geen mes van 200 per stuk maar een eerlijk advies.

Op naar nog meer BBQ plezier

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
5236df8bbff5f33966decb523566ec9c.jpg
8b139fcf0ee0b5b565856eeed27a05b5.jpg
 
Niks mis mee met Eden messen, goede kwaliteit voor een goede prijs, heb er zelf ook 2 messen van (ook Damast) naast mijn Wusthof classic Ikon set.
Knives & Tools is overigens een topper!
 
Ewald zei:
Niks mis mee met Eden messen, goede kwaliteit voor een goede prijs, heb er zelf ook 2 messen van (ook Damast) naast mijn Wusthof classic Ikon set.
Knives & Tools is overigens een topper!
Poe he, mooi set is dat zeg, is net weer een tandje hoger kwa kwaliteit?  Ik ben heel benieuwd  , nu het slijpen nog onder de knie krijgen. Eerst even oefenen met een oud mes

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
TraegerTinus zei:
Ewald zei:
Niks mis mee met Eden messen, goede kwaliteit voor een goede prijs, heb er zelf ook 2 messen van (ook Damast) naast mijn Wusthof classic Ikon set.
Knives & Tools is overigens een topper!
Poe he, mooi set is dat zeg, is net weer een tandje hoger kwa kwaliteit?  Ik ben heel benieuwd  , nu het slijpen nog onder de knie krijgen. Eerst even oefenen met een oud mes

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Eden is het huismerk van Knives & Tools  het staal van deze messen is vrij hard HRC 60
Dat heeft voordelen en nadelen, je mes blijft langer scherp, maar duurt langer om weer scherp te slijpen dan een zachter mes
En de kans dat er stukjes uitbreken is groter dan bij zachte messen.
Daarom kun je beter met het koksmes geen vlees met bot snijden, daar heb je een vleesmes voor.
 
Door dit draadje, http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=22528.0
kwam er een hoop jeugdsentiment naar boven en heb ik deze klassieker op marktplaats gescoord.
2e druk uit 1973  :D dit boek heeft nu vandaag de dag al zijn 44e druk.

QZi9f4H.jpg


pmyUKxs.jpg


Daar gaan heel wat gerechten in BBQ versie van komen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: brem
Mooi man. Ik ga ook eens uitkijken naar dat boek. Indonesisch eten is zo lekker. Top
 
Bram zei:
Mooi man. Ik ga ook eens uitkijken naar dat boek. Indonesisch eten is zo lekker. Top

Er staan er genoeg te koop op MP, met bovenstaande kaft (foto) zijn het de eerste drukken (vanaf 1973)
door de jaren heen zien de boeken er qua uiterlijk wat anders uit
Let wel op ze heeft ook een boek uitgebracht met alleen Chinese gerechten.
Maar als je zoekt naar Groot Indonesisch kookboek gaat het helemaal goed komen, ik heb er 10 euro voor betaald
 
Terug
Bovenaan Onderaan