BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Zag een plancha bij de Karwei liggen voor €50,- Heb die in een opwelling gekocht. Kunnen we groenten en gamba’s grillen op de Dancook:

44F1F3F2-392E-44DB-9C04-A5342DC43C01.jpeg

Eerste foto op het forum, en ja hoor, op zijn kop!
 
Net een thermapen MK4 op de kop kunnen tikken voor 70 euro bij Amazon! Eindelijk, heb al 2 keer een miskoop gedaan helaas...
 
Wel benieuwd wat je miskopen waren
De instant read thermometer van Weber heb ik, maar heb 'm al een jaar niet meer gebruikt. Temperatuur lijkt te vaak niet te kloppen, kokend water gaf na een tijdje 88 graden aan en toen was ik er klaar mee. Het display doet het soms ook niet goed.

En ik heb vorig jaar een nep-thermapen van een B-merk gekocht (20 euro) bij een tuinzaak. Was vanaf het moment dat ik 'm openmaakte een miskoop, ik had 'm eigenlijk linea recta terug moeten brengen maar ik was in een goedkope bui en ik schaamde me een beetje. Kan 'm nu nergens meer vinden.

Ik heb ook de Igrill 2 en daar ben ik iets blijer mee, al is bluetooth achteraf gezien echt niet zo handig als ik dacht.
 
Dat van dat bluetooth herken ik. Een volgende zal wel op radiosignaal worden.

Voor mn verjaardag (over 2 maand) krijg ik een thermopro tp19, we gaan het meemaken
 
Dutch Oven van Grill Guru, nu in de bonus bij Appie voor €19,59. Deze van 3 liter past perfect op een Bastard Compact (of een Grill Guru Compact).
Had vanochtend mooi de laatste te pakken bij de plaatselijke AH.

AHI_43545239363530393134_1_LowRes_JPG.JPG
 
15883314140375883319468722592554.jpg


Zojuist bij de lokale AH gehaald. Alles was nog ruimschoots op voorraad.

Is het nodig om beide gietijzeren producten te seasonen?
 
Laatst bewerkt:
Leuk set ziet er goed uit, ik zou het zeker doen weet je dat het goed is en loop je niet het risico op roest en aanbranden, ik heb het in ieder geval bij al mijn gietijzer wel gedaan.
Heel veel bak & kook plezier
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
2020-05-01 14.38.08.jpg


Mooi setje platte spiesen, was er wel klaar mee dat kippie bleef hangen terwijl ik het stokje draaide.
 
Bekijk bijlage 758

Zojuist bij de lokale AH gehaald. Alles was nog ruimschoots op voorraad.

Is het nodig om beide gietijzeren producten te seasonen?
wel arachide olie gebruiken om in te branden, die kan beter tegen 180plus graden
 
Ik heb zojuist bij de Makro een blik Crisco gehaald. Dit volstaat ook?
zegt mij niks, ik kan zo snel ook geen gegevens vinden over de temperatuur die deze olie aankan.
 
Ik heb zojuist bij de Makro een blik Crisco gehaald. Dit volstaat ook?

GEEN Arachideolie gebruiken, je hebt er heel wijs aan gedaan om Crisco te kopen.

Ja Arachideolie kan heel goed tegen hoge temperaturen, maar dat is als we er voedsel mee bereiden zoals frituren
Arachideolie gebruiken voor Gietijzer seasonen zou kunnen maar Arachideolie heeft de neiging te gaan schilferen.
Gewoon Crisco gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Ik gebruik het al jaren, wordt ook op meerdere sites aanbevolen/mede geadviseerd, schilferen nog nooit van gehoord. Als dat Crisco goed werkt, zet hem op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
zegt mij niks, ik kan zo snel ook geen gegevens vinden over de temperatuur die deze olie aankan.

Ik gebruik wel arachideolie. Waarom? Omdat ik las dat anderen dat deden en in mijn geval makkelijker verkrijgbaar is dan crisco. Nog geen nadelen van ondervonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan