BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Big-T zei:
maar er zitten toch maar 8 / 10 blokken per zak erin? is dus genoeg voor 5 sessies...

Er zit wel wat meer in hoor,en hele grote brokken even splijten.
 
Nee hoor, zitten heel veel blokjes in. Als ze heel groot zijn, wat weleens gebeurd, dan zet ik er even een handbijltje in.
 
Kan geen kwaad ook eens bij een tuincentrum te kijken. Heb daar 5 kilo beukensnippers 10 mm meegenomen voor 5,25 euro.
Is bedoeld voor de konijnenhokken volieres etc. maar rookt ook prima ;)
Voor wat betreft grotere stukken kan je volgens mij ook open haard hout gebruiken. Moet je wel even in kleinere stukken hakken.
Als je het simpel wil houden haal je een zak van 8 kilo voor ongeveer 5 euro
Zoek een zak uit met de wat kleinere stukken (blijven vaak liggen omdat men voor de open haard juist grotere stukken wil).
In de zakken die ik gezien heb zat eiken/beuken/berken en essenhout.
Stukken wel te groot, nog even de bijl er in.
Ook nog de mogelijkheid om extra gedroogd hout te kopen, is duurder en volgens mij niet nodig.
 
M'n 1e Weber, nu leren een houtskoolbbq aan te krijgen  ;)

WGA_zpsa0cf5463.jpg


Ik deel m'n 1e (mis)baksels wel.
 
haha, een hele goede aanwinst. Dat aankrijgen lukt je wel hoor, en met alle lekkere recepten hier wordt je 1ste maaltijd ongetwijfeld heerlijk! ;)
 
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst Nanda
Heel veel plezier er mee.
Dat je er maar een hoop lekkere dingen op mag maken.

Mac
 
Daar ga je ENORM veel plezier van/mee hebben, Nanda!
 
goed bezig Nanda  ;)
 
Heel fijn barbecuetje, gebruik hem regelmatig!
 
@ noskos, wat is het type van dat BBQ-tje en waar is die speciaal geschikt cq handig voor?
 
Dat is de Weber Go Anywhere, oftewel de WGA. Een portable barbecuetje van weber. Mondjesmaat nog maar te koop in Nederland, al schijnen er volgend seizoen weer meer te komen.
De rechthoekige vorm is ideaal bij indirecte bereiding. Ik gebruik hem als ik mijn BBQ rubs rest om de kippenvleugeltjes op te smoken. En voor hamburgers e.d. Ook handig als je een keer ergens anders wilt barbecue?n.
 
Dennis, is gezien de beperkte verkrijgbaarheid van de WGA een nieuwprijs van ca EUR105,00 marktconform?
 
Nee, veel te duur, ze gaan nieuw voor iets van ?85 bij de tuincentra van Groenrijk als ze ze hebben.
 
ok, goed om dat te weten. Echter begrijp ik dat je dan nog wel een winkeldochter moet scoren omdat ze door Weber niet meer worden gedistribueerd.
Heb inmiddels wat websites gezien met vooralsnog veel lovende woorden over de WGA.
En dan is het een kwestie van kiezen: iets meer betalen of naast het net vissen....zal nog wel eens rondje bellen
 
@ noskos: nog even dit gevonden, dus WGA blijkbaar ECHT zeldzaam nu....

QUOTE VAN LID VAN ANDER FORUM:

Ik heb afgelopen week vrijwel alle tuincentra van Coppelmans, Intratuin en Groenrijk (14 stuks) in de regio groot-Eindhoven gebeld en met succes: in Valkenswaard stond nog 1 showmodel WGA.
Die heb ik vanmorgen opgehaald. (ik heb alleen Groenrijk Oirschot niet geprobeerd, wellicht heeft iemand daar nog succes).

Geen enkel tuincentrum heeft ze nog staan. Groenrijk Nuenen kon mij vertellen dat er daar de afgelopen tijd behoorlijk veel interesse voor de WGA was geweest en dat ze onlangs de laatste WGA verkocht hadden, en dat er heeeeeel misschien komend voorjaar vanuit Weber nog een lading WGA's naar Nederland zou komen maar dat was in geen geval zeker. Een ander tuincentrum zei dat deze eruit waren wegens een of ander akkefietje in Frankrijk?

Maar in ieder geval, ik heb er nog eentje kunnen scoren. Wel onder het stof maar dat maakt niks uit, verder onbeschadigd.

 
Weber Nederland gaat ze volgend jaar waarschijnlijk weer gewoon leveren :).
 
redfoxhunter53 zei:
@ noskos: nog even dit gevonden, dus WGA blijkbaar ECHT zeldzaam nu....

QUOTE VAN LID VAN ANDER FORUM:

Ik heb afgelopen week vrijwel alle tuincentra van Coppelmans, Intratuin en Groenrijk (14 stuks) in de regio groot-Eindhoven gebeld en met succes: in Valkenswaard stond nog 1 showmodel WGA.
Die heb ik vanmorgen opgehaald. (ik heb alleen Groenrijk Oirschot niet geprobeerd, wellicht heeft iemand daar nog succes).

Geen enkel tuincentrum heeft ze nog staan. Groenrijk Nuenen kon mij vertellen dat er daar de afgelopen tijd behoorlijk veel interesse voor de WGA was geweest en dat ze onlangs de laatste WGA verkocht hadden, en dat er heeeeeel misschien komend voorjaar vanuit Weber nog een lading WGA's naar Nederland zou komen maar dat was in geen geval zeker. Een ander tuincentrum zei dat deze eruit waren wegens een of ander akkefietje in Frankrijk?

Maar in ieder geval, ik heb er nog eentje kunnen scoren. Wel onder het stof maar dat maakt niks uit, verder onbeschadigd.

als je er een wil, probeer dan schalk in prinsenbeek. Vorige maand voor een collega een WGA gehaald, daar hadden ze toen nog 3
 
Groenrijk velserbroek heeft ze ook nog staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan