BasBQ
Beef en Steak

Lamb shoulder racks low and slow?

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Ik heb een portie lamb shoulder rack gekregen om uit te proberen op de Q.
Kan ik deze op dezelfde manier als bijvoorbeeld baby back rib op de WSM low and slow bereiden?
Hoe lang moet dit vlees garen bij b.v. 110C? Rookhout toevoegen?
Of high and fast?
Dank voor feedback!

lam1_zpsd51eb06f.jpg



lam2_zpsbeb53651.jpg


lam3_zps01448e9a.jpg
 
Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen!!

Het gemak waarmee varkensvlees hier gegaard wordt staat niet in verhouding tot lamsvlees.

Nog een hoop te leren bij deze vleessoort.
 
ik heb ook bijna geen ervaring met lamsvlees
 
Dank aan al de feedback, zeker nuttig bij een voor mij nog onbekend stukje vlees.
Ik neig er sterk toe om Bert's hint op te volgen, ben niet zo van de zeen....
 
Ik ben zeer benieuwd hoe jij hem op het bord krijgt, Geert!!
 
ik heb een rackje onlangs bereid. Die op 200C even indirect en een endsear geven. Recept heb ik op mijn website staan.

Maar even iets anders... je hebt het weer over 'krijgen'. Heb je een donateur? of is je vrouw slager? ;)
 
Big-T zei:
ik heb een rackje onlangs bereid. Die op 200C even indirect en een endsear geven. Recept heb ik op mijn website staan.

Maar even iets anders... je hebt het weer over 'krijgen'. Heb je een donateur? of is je vrouw slager? ;)
Tom, je leest goed...
Mijn vrouw is echter geen slager, zij staat hooguit af en toe met de deegroller achter de deur.... :D
Maar ik heb hier dicht in de buurt een familiebedrijfje leren kennen in de vleeshandel.
Zij weten veel over vlees, ik een beetje over BBQ.
En dat is momenteel onze kruisbestuiving  ;)
 
Bofkont! Pas op dat je niet te veel BBQ't als vrouwlief goed is met de deegroller ;)
 
Ik kwam ergens de uitspraak tegen: "vlees, hoe dichter bij de kop, hoe langer de gaartijd, hoe lager de temperatuur" .