BasBQ
Beef en Steak

Kip: Gerookte kip

Mooi gelukt ,moet het ook maar eens proberen
 
Boel0037 zei:
Had dit draadje nog niet eerder gezin vandaar mijn late reactie. Maar ga dit ook eens proberen. Ben ook benieuwd hoe je de kip sappig houdt

ik injecteer mn filets altijd even met een brine :)  is ook erg makkelijk....maar ook bijv in varkensvlees
 
Karnemelk does the trick!!
Super tip!
 
Sorry,maar gebruik je hiervoor gewoon zeezout,lijkt me zoveel.

groeten John
 
Yep, je maakt een pekel die ervoor zorgt dat er vocht de kip in trekt, op die manier wordt je kip sappiger.
 
dank je,hij is nu aan het afkoelen,maar was bang dat mijn filets straks erg zout zouden worden,want d pekel is GOED zout

groeten John
 
Het is een normaale 10% pekeloplossing.

Na het pekelen spoel je het af, er zit dus geen 200 gram zout op je kip ;).
 
Deze was weer lekker...
Begint een regelmaat in te zitten...  :>
 
Toch even een vraagje.
Gerookte kip is toch voor mij iets onbekend. Ik lees veel dat het door de salade gaat,maar zo uit het vuistje? Is dat wat als bijvoorbeeld borrelhapje?
 
Mr D.J. zei:
Toch even een vraagje.
Gerookte kip is toch voor mij iets onbekend. Ik lees veel dat het door de salade gaat,maar zo uit het vuistje? Is dat wat als bijvoorbeeld borrelhapje?
Het smaakt naar koude kip met een rooksmaakje, dus of dat nou op zichzelf wat is om als charcuterie op te dienen....
Maar je zou er wel plakjes van kunnen snijden en die opmaken als een soort toastje ofzo. Dat kan wel werken. Lik mayo erop met een kerstomaatje bv en dan een prikker erin, zoiets.
 
Plakje gerookte kip, flintertje gebakken spek erop, en een dotje mayo gemengd met pesto. Op een toastje. Nom nom.
 
Dominique zei:
Plankje gerookte kip, flintertje gebakken spek erop, en een dotje mayo gemengd met pesto. Op een toastje. Nom nom.

Oei oei dat lijkt me heerlijk Dominique!
 
Dominique zei:
Plakje gerookte kip, flintertje gebakken spek erop, en een dotje mayo gemengd met pesto. Op een toastje. Nom nom.
verdorie! Dat is lekkerder dan mijn idee!
 
En de lijst wordt langer en langer en langer...........................
 
Natuurlijk is die van Domi lekkerder Jeroen, ze doet er bacon bij! :D
 
El Fumarole zei:
Dominique zei:
Plakje gerookte kip, flintertje gebakken spek erop, en een dotje mayo gemengd met pesto. Op een toastje. Nom nom.
verdorie! Dat is lekkerder dan mijn idee!
En voor de liefhebbers van de combi hartig/zoet kun je er nog een halve witte druif opleggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan