BasBQ
Beef en Steak

Kettle Joe

Ik had nog een profiel liggen die ik op maat heb geslepen. Twee gaten erin voor de pinnen van de kolenmand en ik kon gaan.

Echter de platen zijn zo groot dat je ze moeilijk kan leggen en corrigeren met handschoenen aan. Resultaat is echt goede controle van de temperatuur, voldoende rook beweging nog maar echt heel fijn werken is het niet.

Ik denk dat ik hierna probeer om ze in de slowroller te krijgen, dan kan ik dat hele ding optillen als ik kolen bijvul en kom ik overal aan. Tis een leuk project ding denk ik maar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik had met dezelfde issues te kampen. Heb ook de deflector plates van de kj III gekocht ennhad nog een oude grill liggen die er na wat plooiwerk netjes in de kettle joe pastte.

20230409_092254.jpg
 
Gisteren bij Alternate de Kettle Joe besteld voor 250 euro. Komt hier onder een afdak te staan en hoop er met wat tweaks zoals vilt en de diffusor plate van de big joe een goede bbq aan te hebben.
 
Veel plezier ermee. Voor die prijs kun je je er geen bui aan vallen.
 
Nog bedankt voor de tip.
 
Gisteren bij Alternate de Kettle Joe besteld voor 250 euro. Komt hier onder een afdak te staan en hoop er met wat tweaks zoals vilt en de diffusor plate van de big joe een goede bbq aan te hebben.
Heb ik 'm dus een paar maanden te vroeg gekocht ;)
 
Jammer, maar kun je niet weten uiteraard.
Nog aanpassingen gedaan?
Zo is het ook. En ik vond dat ik waar voor m'n geld heb gekregen. Dus geen man overboord.
Maar laat de baas van hier thuis het maar niet horen dat ie nu stukken goedkoper te krijgen was ;)

Vilt aan de binnenkant tegen lekken / valse aanvoer lucht.
En ik wil de deflector plates gaan kopen / zoeken.
 
Zo is het ook. En ik vond dat ik waar voor m'n geld heb gekregen. Dus geen man overboord.
Maar laat de baas van hier thuis het maar niet horen dat ie nu stukken goedkoper te krijgen was ;)

Vilt aan de binnenkant tegen lekken / valse aanvoer lucht.
En ik wil de deflector plates gaan kopen / zoeken.

Als het goed is krijg ik de plates van de big joe deze week binnen.
 
Big Joe plate rust op handvaten van de kolenmand.
008562d1f88c3612f48c01e5806fe6db.jpg
 
Ja dan ligt hij wel heel krap vast hoor! Ik heb hier op het forum inspiratie gehad en een metalen balk gemaakt om ze op te leggen. Werkt stukken beter!

88B383CF-8A03-4723-88A7-11DCA40FA152.png
 
Ja dan ligt hij wel heel krap vast hoor! Ik heb hier op het forum inspiratie gehad en een metalen balk gemaakt om ze op te leggen. Werkt stukken beter!

Bekijk bijlage 59987
Had ik inderdaad gezien. Kan ik ook nog doen. Ik heb de handvaten van de kolenmand iets naar binnen gebogen daar ligt hij nu op maar jouw oplossing is zeker beter.
 
Druippan (dienblad, rvs) met lage rand
f95a5602c54fbefc5dd8f1da068453e9.jpg

gescoord bij action.
 
Druippan (dienblad, rvs) met lage rand
f95a5602c54fbefc5dd8f1da068453e9.jpg

gescoord bij action.
Heb ze ook zien liggen en dacht er gelijk ook aan.. Iedereen met een M of L kamado massaal; naar de A-C-T-I-O-N!!!! 🤘🤘
 
Heb ze ook zien liggen en dacht er gelijk ook aan.. Iedereen met een M of L kamado massaal; naar de A-C-T-I-O-N!!!!

Past ook in de Weber Smokey Mountain.
 
Redelijk dicht kunnen krijgen met het vilt onder de deksel.
2222e883209e0b9d69b2c49ce1205379.jpg


Tevreden over de eerste sessie op de KJ: picanha steak reverse sear
 
Gisteren na het bereiden van een heerlijk stuk picanha de topvent ingepakt in een stuk alufolie. Dat scheelde behoorlijk wat kolen. Bbq ging veel sneller uit. Ik ga op zoek naar een silicone bakje van de juiste afmetingen hiervoor.

Inmiddels een stalen hoekprofiel op maat gemaakt (bedankt Smokie) waardoor de plate van de big joe nu goed ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan